De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram."— Transcript van de presentatie:

1 Social media

2 Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram

3 Over ons Gestart in 2011 6 social media specialisten Maandelijks +/- 100 klanten Gevestigd in Etten-Leur Resultaatgericht

4 Cijfers Facebook

5 Facebook pagina 192 likes 3400 personen bereikt

6 Voorbeeld likes 87.000 likes 21.780 bereik

7 Voorbeeld check-ins 32.000 check-ins 5000 likes 60.640 bereik

8 Facebook pagina analyse Groei aantal likes Totaal bereik Berichten bereik Analyse per bericht in bereik en interactie

9 Facebook pagina – tip Nodig je Facebook vrienden uit om de pagina leuk te vinden!

10 Facebook berichten Foto of video uploaden. Foto album aanmaken over bepaald onderwerp. Foto carrousel met links erin verwerkt.

11 Voorbeelden

12 Facebook berichten Aanbieding met kortingscode. Evenement aanmaken om meer aandacht te krijgen voor bijeenkomsten. Mijlpaal om de tijdlijn te vullen met foto’s uit het verleden.

13 Facebook advertenties Facebook advertenties zijn zowel op PC als mobiel in te stellen.

14 Advertentie soorten ‘Vind ik Leuk’ advertenties om meer volgers op de Facebook pagina te krijgen.

15 Advertentie soorten Websiteklikken advertenties met call- 2-action om meer mensen naar de website te krijgen.

16 Advertentie soorten Post-engagement advertenties zijn de meest bekende en gebruikte advertenties op Facebook. Deze zijn bekend van de ‘boost’ of ‘promoot’ button op de Facebook pagina.

17 Advertentie soorten App installaties advertenties zorgen voor meer app installaties of meer app gebruik.

18 Advertentie soorten Facebook Leads advertenties maken het mogelijk zonder goede conversie geoptimaliseerde website toch online leads te genereren.

19 Doelgroepen Op locatie: Land, woonplaats, postcode gebied. Op demografische gegevens: leeftijd, geslacht, taal, relatiestatus, functietitel, opleiding en gezinssamenstelling. Op interesses: vermaak, muziek, films, hobby’s, sport, eten en drinken, winkelen, technologie etc. etc. Op gedrag: aankoopgedrag, soort telefoon, soort computer. Op connecties: vrienden van een pagina of website.

20 Unieke doelgroepen Op websitebezoekers en databases: websitebezoekers, e- maildatabases of telefoonnummerlijsten zijn ook doelgroepen. ‘Look a like’: maak nieuwe doelgroepen die lijken op je eigen doelgroep om nog gerichtere advertenties te creëren.

21 De kracht van Facebook Zichtbaar op alle apparaten Meetbaar meer omzet!

22 Advertentie resultaten Resultaten in bereik, kosten per klik, doorklik percentages en conversieopbrengst. Op welke apparaten aankopen of leads gegenereerd worden.

23 Twitter

24 Twitter volgers Volgen en volgers. Korte profiel informatie. Foto’s en video’s.

25 Twitter berichten Kort en krachtig. Gebruik # hashtags om over bepaalde onderwerpen te communiceren. Een @ vermeldingen maakt het makkelijk om met andere personen in contact te komen.

26 Twitter zoekfunctie Gebruik zoekwoorden of zoek op locatie. Handig om in de gaten te houden of er meldingen zijn over je bedrijf.

27 Linkedin: Verschil tussen een persoonlijk account en zakelijke pagina. Handig om netwerk uit te breiden.

28 Linkedin berichten (profiel) Vertel je connecties over je werkzaamheden. Voeg er een foto bij om het visueel aantrekkelijk te maken.

29 Linkedin berichten (pagina) Ook op een Linkedin pagina kan je updates delen met je volgers. Statistieken in impressies en interacties zijn hier zichtbaar.

30 Linkedin blogs (profiel) Nieuw op Linkedin. Erg krachtig omdat al je connecties een melding krijgen van het bericht dat je gepubliceerd hebt.

31 Linkedin aanbevelingen Een goede aanbeveling van bijvoorbeeld een klant op Linkedin heeft veel waarde.

32 Linkedin geavanceerd zoeken Zoeken op trefwoorden, functietitel, bedrijfstak etc. etc. Een betaald account heeft toegang tot meer zoekfuncties.

33 Linkedin advertenties Enkel geschikt voor B2B Gerichte doelgroepen bereiken op functietitel, bedrijfstak en bijv. opleiding. Klikken vanaf +/- € 3,50. Duur in vergelijking met Facebook advertenties met dezelfde doelgroep opties.

34 Youtube 6,8 miljoen Nederlanders bekijken video’s op Youtube. Zakelijke pagina mogelijk in huisstijl om video’s overzichtelijk weer te geven. Goed voor zoekmachine resultaten.

35 Instagram Opkomend social media kanaal 1,8 miljoen Nederlandse gebruikers Vooral veel jongeren

36 Instagram advertenties Gerichte advertentie mogelijkheden zoals op Facebook Resultaat goed te meten. Foto en video advertenties


Download ppt "Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram."

Verwante presentaties


Ads door Google