De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Plaats- en Promotiemix Alleen zitten op neergeklapte stoelen Ron Weijens.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Plaats- en Promotiemix Alleen zitten op neergeklapte stoelen Ron Weijens."— Transcript van de presentatie:

1 Plaats- en Promotiemix Alleen zitten op neergeklapte stoelen Ron Weijens

2 Presentie Lijst

3 Vraag 1 Noem de vormen van persoonlijke verkoop?

4 Vraag 2 Geef de betekenis van de letters AIDA, dus geen uitleg.

5 Vraag 3 Noem 5 reclamedragers.

6 Vraag 4 Postbus 51-spotjes vallen onder: A. Coöperatieve Reclame B. Collectieve Reclame C. Combinatie Reclame D. Ideële Reclame

7 Vraag 5 Noem een voordeel en een nadeel van Free Publicity?

8 Vraag 1 - Antwoorden Noem de vormen van persoonlijke verkoop? Telefonische verkoop, colportage en beurzen en tentoonstellingen.

9 Vraag 2 Geef de betekenis van de letters AIDA, dus geen uitleg. Attention Interest Desire Action

10 Vraag 3 Noem 5 reclamedragers Kranten Tijdschriften Televisie Radio Buitenreclame Bioscopen Internet

11 Vraag 4 Postbus 51-spotjes vallen onder: A. Coöperatieve Reclame B. Collectieve Reclame C. Combinatie Reclame D. Ideële Reclame Antwoord: D

12 Vraag 5 Noem een voordeel en een nadeel van Free Publicity? Nadeel: niet te beïnvloeden Voordeel: Gratis

13 Hoofdstuk 3: Distributiebeleid

14 Keuze distributiekanaal Onder distributiekanaal verstaan we de opeenvolgende bedrijven die zijn betrokken bij de distributie van een product van de (oer)producent naar de consument.distributiekanaal De producent moet bepalen via welke wegen of kanalen zijn goederen de consument bereiken.

15 Overbruggen verschillen Tijdens de distributie worden zes verschillen overbrugd. 1. Verschillen in hoeveelheid.hoeveelheid 2. Verschillen in tijd. 3. Verschillen in plaats.plaats 4. Verschillen in kennis. 5. Verschillen in vermogen. 6. Verschillen in kwaliteit.

16 Keuze overwegingen Bij de keuze van een ditributiekanaal spelen allerlei overwegingen een rol. Hoe belangrijk vindt men rechtstreeks contact met de afnemers. (*)rechtstreeks Wonen in het gebied weinig of veel afnemers. Welk kanaal is bereid het product op te nemen. Welk kanaal heeft de laagste kosten. Wat verwacht de consument.

17 Lengte distributiekanaal We onderscheiden Directe distributie. Indirecte distributie. Duale distributie. De uitleg volgt volgende week.

18 Lengte distributiekanaal We onderscheiden Directe distributie. Indirecte distributie. Duale distributie.

19 Directe distributie Van directe distributie (direct marketing) (*) is sprake als een producent rechtstreeks levert aan de consument. Bijv. Zeefdrukkerij levert via een webwinkel rechtstreeks bedrukte T-Shirts aan de consument(direct marketing) Lees op bladzijde 80 de voor- en nadelen.

20 Indirecte distributie Bij indirecte distributie bevinden zich tussen producent en consument twee of meer schakels.

21 Indirect kort en indirect lang Bij een indirect kort kanaal bevinden zich tussen consument en producent slecht één schakel. Bij een indirect lang kanaal bevinden zich tussen consument en producent twee of meer schakels.

22 Vervolg Indirect kort Indirect lang Producent Detaillist Consument Producent Groothandel Detaillist Consument

23 Klassieke keten (indirect lang) Het distributiekanaal waarbij een product van producent via groothandel en detaillist de consument bereikt.groothandel Bij grote detaillisten (zoals AH) is de groothandel eruit gedrukt.

24 Duale distributie Bij duale distributie gebruikt de producent twee distributiekanalen naast elkaar.

25 Vervolg Voorbeeld Voorbeeld (*) Beide producenten gebruiken beiden!! Producent Groothandel Detaillist Consument

26 Maken Vraag 1 t/m 9 bladzijde 84 en 85.

27 Distributie-intensiteit We onderscheiden Intensieve distributie Selectieve distributie Exclusieve distributie

28 Intensieve distributie Bij intensieve distributie worden zoveel mogelijk verkooppunten ingeschakeld bij de verkoop van het product. Fast moving consumer goods (massa artikelen).(massa artikelen).

29 Selectieve distributie Bij selectieve distributie maakt de producent een keuze uit de in aanmerking komende verkooppunten. Niet elk distributiepunt mag het merk van de producent verkopen.distributiepunt

30 Exclusieve disributie Opdracht: Lees in je boek en iedereen heeft over 5 minuten opgeschreven welk voorbeeld hij of zij erbij heeft bedacht!!!

31 Huiswerk Doornemen bladzijde 87 t/m 94. Opdracht 22 en 23 maken van bladzijde 62 en 63 Leren tot en met pagina 79 Vraag 1 t/m 9 bladzijde 84 en 85 Maken vraag 10 t/m 17 bladzijde 89 t/m 91


Download ppt "Plaats- en Promotiemix Alleen zitten op neergeklapte stoelen Ron Weijens."

Verwante presentaties


Ads door Google