Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdLeen Pauwels Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
Past Performance Eerste ervaringen en hoe benut u uw kansen? Olaf Bovenkamp: hoofd ingenieursbureau gemeente Heiloo Marco van Beek: projectleider gemeente Castricum
2
Inhoud: Wat is Past Performance? Eerste ervaringen Discussie: -Wat zijn de kansen en knelpunten? -Wat zijn de belangrijkste adviezen en tips? Conclusies en prioriteiten.
3
Wat is Past Performance? Beoordelingssysteem om samenwerking tussen opdrachtgever en opdrachtnemer te verbeteren.
4
Wat willen we bereiken met Past Performance! Beter functionerende relatie tussen OG en ON in de bouwsector Goede communicatie over project als wederzijds verwachtingspatroon inzake de samenwerking Versterken van een klantgerichte opstelling van ON Beoordelen aannemers, ingenieurs- en adviesbureaus Ranking om goed presterende ON op het werk te krijgen
5
Uitgangspunten systeem/database: Toegang voor gemeenten is heel laagdrempelig Geen “juridisch” systeem Belonen van “goede” aannemers, GEEN zwarte lijst Het systeem is eenvoudig te onderhouden Informatie uitwisseling met anderen (Uniformiteit)
6
Website: www.past-performance.nl Algemeen gedeelte Inleiding en uitleg Documenten Beschermd gedeelte (inlog en password) Gebruikersvoorwaarden Uploaden en downloaden Toegang tot de database
7
Wat beoordelen we niet? De uitvoering van het werk, of De uitvoering van de dienst
8
Wat beoordelen we wel? Houding en gedrag van de aannemer tijdens de uitvoering van het werk. In de gesprekken wordt ook de manier van werken van de opdrachtgever besproken.
9
Welke onderwerpen zijn dit? Planmatig werken Pro-activiteit en samenwerking Deskundigheid en kwaliteit Veiligheid en gezondheid Houding naar omgeving Oplevering en revisie
10
Ervaring opdrachtgever Merkt positieve reactie bij de aannemer Directievoerder neemt PP serieus Bespreken van Past Performance is een agendapunt in de bouwvergadering Directievoerder kan werken met beperkte cijferlijst (1 – 4 – 7 – 10) zeer slecht – onvoldoende – ruim voldoende - uitstekend Deze keuzebeperking maakt het bepalen van een cijfer eenvoudiger
11
Ervaring opdrachtgever Een laag cijfer, zoals een 1 of 4, doet ‘zeer’ bij de aannemer Directievoerder merkt dit dat de aannemer in verdediging gaat en behoefte heeft het lage cijfer met een oorzaak te verklaren Bespreken van de ‘softe’ kant van het werk met de aannemer is prettig Beoordeling is nu eenzijdig Soms reageert aannemer ‘lauw’ op een laag cijfer, waardoor de discussie niet op gang komt
12
Ervaring opdrachtnemer Het begint te dagen! Wat houdt het in? Wat doe je in de ogen van de opdrachtgever? Uitvoerder is positief over PP Van ‘man tot man’-gesprek in plaats van het gesprek telefonisch voeren Tussenbeoordelingen gaan naar het KAM-bureau
13
Ervaring opdrachtnemer Past Performance stimuleert om beter met elkaar om te gaan Uitvoerder komt nu te weten hoe de opdrachtgever over de aannemer denkt Het is niet tweezijdig Maar het is in ieder geval prettig dat je onder in het beoordelingsformulier tekst en uitleg kan geven over de beoordeling
14
DISCUSSIE: Wat zijn kansen voor opdrachtgevers en opdrachtnemers? Wat zijn knelpunten voor opdrachtgevers en opdrachtnemers? Wat zijn belangrijke adviezen en tips?
15
CONCLUSIES EN PRIORITEITEN
16
INFORMATIE Handreiking Past Performance Noord Hollandse gemeenten www.past-performance.nl Nieuwsbrieven
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.