De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

I Studiesucces door Virtual Action Learning Conferentie studiesucces Haagse Hogeschool Rens van den Berg & Linda de Bruin 14 december 2012.

Verwante presentaties


Presentatie over: "I Studiesucces door Virtual Action Learning Conferentie studiesucces Haagse Hogeschool Rens van den Berg & Linda de Bruin 14 december 2012."— Transcript van de presentatie:

1 i Studiesucces door Virtual Action Learning Conferentie studiesucces Haagse Hogeschool Rens van den Berg & Linda de Bruin 14 december 2012

2 Doel Na afloop van deze workshop: … weet u in grote lijnen hoe het leerproces, het onderwijsproces en het beoordelingsproces zijn georganiseerd in VAL …kent u de 11 VAL-stappen en heeft u een idee hoe de VAL didactiek het studiesucces van de uw studenten kan verhogen … heeft u een indruk van de mogelijkheden binnen de Virtual Learning Community (VLC) 2

3 VAL = Virtual Action Learning VLC = Virtual Learning Community

4 Informatieverwerking, ICT, sociale media Sociaal constructivistisch Opleiding bepaalt wat een student waarom, hoe en wanneer leert Opleiding bepaalt wat een student waarom leert, en de cursist bepaalt hoe en wanneer hij leert? Instructivistisch VAL didactiek

5 Een persoonlijke leerinterface… Kleurrijke informatie

6 Drie Processen 6 Traditioneel Virtual Action Learning Tijd

7 Werkcollege Tentamen Hoorcollege Zelfstudie Student wordt passieverDocent wordt actiever Traditioneel onderwijsmodel 7

8 Bijeenkomst n.a.v. Leervragen Bewijs- materiaal aantonen Feedback geven/ Leervragen stellen Product maken/ informatie selecteren Student is actief vanaf startVraaggestuurd opleiden Virtual Action Learning 8

9 Student is verantwoordelijk voor het leerproces Samenlerend produceren Het doel staat vast Het speelveld ligt open… 9

10 Mijn competentie ontwikkeling De student: Heeft de bewijslast Verzamelt bewijsmateriaal vanaf de start Toont zijn competentie ontwikkeling aan De opleider valideert vanaf de start: producten feedback Hij beoordeelt het bewijsmateriaal De opleider valideert vanaf de start: producten feedback Hij beoordeelt het bewijsmateriaal 10

11 Opleider faciliteert het leerproces van de student Assessor/ Ontwerper Valideren van feedback en leerproducten Ontwerpen leerarrangementen & Assessmentdag Beoordelings- & Reflectiegesprek Trainer/ Coach Modereren: - monitoren - stimuleren Organiseert bijeenkomsten Individuele coaching 11

12 Oefening: VAL op de grond 12 1. Productieronde - Leg de VAL stappen in de juiste volgorde - Noteer Leervragen/ bedenkingen op de groene memo’s 2. Feedbackronde - Geef de anderen feedback op de volgorde (gele memo’s) - Beantwoord eventueel leervragen 3. Verbeterronde - Verbeter je eigen volgorde op basis van de feedback die je gekregen hebt 4. Best practising - Plak je stickers op de twee beste producten 5. Editorial Review - De trainer valideert het product en de feedback

13 Flexibel in te vullen Student stapt in, waar en wanneer hij wil leercyclus

14 Virtual Learning Community 14

15 Doelen bereikt? … weet u in grote lijnen hoe het leerproces, het onderwijsproces en het beoordelingsproces zijn georganiseerd in VAL? …kent u de 11 VAL-stappen en heeft u een idee hoe de VAL didactiek het studiesucces van de uw studenten kan verhogen? … heeft u een indruk van de mogelijkheden binnen de Virtual Learning Community (VLC)? 15

16 Citowoz bv Stadionstraat 20 4815 NG Breda +31 (0)76 564 0022 info@citowoz.nl www.citowoz.nl Hoe kunt u met ons in contact komen?


Download ppt "I Studiesucces door Virtual Action Learning Conferentie studiesucces Haagse Hogeschool Rens van den Berg & Linda de Bruin 14 december 2012."

Verwante presentaties


Ads door Google