Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdDaniël van der Woude Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
Presentatie op De Haagse Onderwijsdag Project blended learning E-merge 7 november 2013 Masterclass Blended Learning in de praktijk
2
Opzet van de masterclass Deel 1: introductie op blended learning Deel 2: even voorstellen Deel 3: de blend in de praktijk Deel 4: de discussie…
3
Wat is wat? ‘Traditioneel’Content wordt via geschreven (boeken/readers) of gesproken overgedragen Technology enhancedTechnologie wordt ingezet om werkvormen te verrijken, content wordt ook online gedeeld met studenten Blended learningGeintegreerde (unieke!) mix van f2f & online, middelen en media, synchroon en a-synchroon overdracht van content en werkvormen E-LearningOnline overdracht van content; samenwerking en instructie volledig online
4
Continuum van blended learning Niveau:Vak –blok – cursus -opleiding Leeractiviteiten: online – f2f - flipped ‘Overdracht’: synchroon – asychroon Docent- student interactie: veel / weinig/ nooit online Student- student interactie: veel / weinig / nooit online
5
Maar dan: samenhang?! Het golfje F2F Online
6
Hoe kom je tot de blend? http://www.tpack.nl/ Technical Knowledge Content Knowledge Pedagogical Knowledge
7
Waarom Blenden? Tijd en plaatsonafhankelijk leren Activerende werkvormen / opzet Adequatere en snellere feedback Aansluiting bij verschillende leerstijlen Betere monitoring
8
Even voorstellen; De context…
9
E-Merge? Onderzoekende Student Blended Learning
10
Programma Blended Learning?
11
Even voorstellen Peter Becker (ICTM) / Erwin Sengers (SPORT) Blended minor vaardig zoeken in de mist Mecheline Rutjes (BRV) Blended minor milieu & veiligheid Leon Schröder (ICTM) Blended minor fotografie
12
Deel 3: De blend in de praktijk
13
Stellingen / vragen Blended learning is een totaaloplossing Blended learning past niet voor alle vakken, het is het meest geschikt voor bepaalde leerlijnen /vakken Met blended learning komen studenten niet meer naar college Studenten zijn veel ICT-vaardiger dan docenten Door blended learning kun je tijd en geld besparen Blended learning is het meest geschikt voor deeltijdstudenten Wat als een student de online activiteiten niet doet? Wat heb jij als docent nodig om met blended learning te kunnen /gaan werken? Moet het nu allemaal meteen anders?
14
Afronding Wat neem je mee? Wat ga je morgen doen? Wat ga je volgend jaar doen? Wat ga je zeker niet meer doen? Smaakt naar meer?????? www.hhs.nl/icto www.hhs.nl/icto ‘Tandemconstructie’ BB course: onderwijs volgens blended learning
15
Bronnen van de figuren: Figuur 1: http://blendedandflexiblelearning.wikispaces.com/file/view/blend.jpg /238404261/blend.jpg http://blendedandflexiblelearning.wikispaces.com/file/view/blend.jpg /238404261/blend.jpg Figuur 3: http://kpk12.com/cms/wp-content/uploads/Figure-1- Defining-dimentions-of-online-programs.pnghttp://kpk12.com/cms/wp-content/uploads/Figure-1- Defining-dimentions-of-online-programs.png Figuur 4: http://xtractor.se/services/blended-learning/http://xtractor.se/services/blended-learning/
16
De Haagse Hogeschool Dienst Onderwijs- en Studentenzaken Unit Onderwijsontwikkeling, -Beleid en Advies Inge van Dongen i.vandongen@hhs.nl www.dehaagsehogeschool.nlwww.dehaagsehogeschool.nl / www.hhs.nl/ictowww.hhs.nl/icto
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.