Download de presentatie
GepubliceerdSandra Bakker Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
Tom Ambaum Tom Ambaum | Global Sales Dirctor
Tom Ambaum | Global Sales Director Tom Ambaum | Global Sales Dirctor Tom Ambaum
2
Introductie
3
Tenten voor Events (1937-heden)
Ontwikkeling 2 segmenten: Tenten voor Events (1937-heden) Demontabele gebouwen (vanaf 2002)
4
Vestigingen Northampton (1987+2009) Kessel Zonhoven (1979)
Düsseldorf (1987) Wroclaw (2000) Paris (1992) Salzburg (2007)
5
Organisatiestructuur
6
Laatste innovaties Neptunus
Demontabele en tijdelijke huisvesting Irenehof - Panningen
7
Wat? Tijdelijk & duurzaam appartementencomplex
IRENEHOF | Panningen Wat? Tijdelijk & duurzaam appartementencomplex Waarom? Behoefte aan accommodaties voor ‘mid-stay’ woonurgente groepen Doel? Accommodatievoorziening - Stimuleren integratie - Bevordering doorstroom
8
IRENEHOF | Panningen Waar? Gemeente Peel & Maas: Panningen Voor wie? Mix woonurgente doelgroepen, bijvoorbeeld: -Arbeidsmigranten (overbrugging wachttijd huur/koop) -Ex-studenten (tijdelijk woonruimte na studie) -Mensen die door echtscheiding dringend tijdelijk woonruimte nodig hebben Wanneer? Start bouw: 19 februari 2014 Oplevering: 23 mei 2014 Hoe lang? Pilotproject voor 10 jaar Tussentijdse evaluatie na 2 jaar
13
Exportdoelstelling Neptunus
14
Exportdoelstelling Exportdoelstelling Neptunus Binnen 4 jaar de omzet met 25% verhogen. Naast het uitbouwen van het aandeel op het gebied van tenten voor evenementen, richt Neptunus haar pijlen op ‘demontabel bouwen’, focus: België, Duitsland, Frankrijk en United Kingdom. Het doel is om de totaal omzetverhouding Event / Demontabel bouwen te vergroten: 27% -> 40% Kansen: Tsjechië, Rusland, UAE (Qatar, Dubai), USA.
15
Case 1: Neptunus USA Oprichting Neptunus Inc (1995) Terugtreding Oorzaak: te vroeg – te weinig marktonderzoek Return to the USA
16
Case 2: Neptunus UK Situatie 2002 United Kingdom: eigen vestiging Partnership 2002 Omzet: € 3,2 Voordeel: geen overhead Nadeel: geen invloed op koers Situatie 2013 United Kingdom: 2009 heropening vestiging 2013 Omzet: € 16,2 - Intensieve marktbewerking, start: Eventbranche (PR offensief, vakbeurzen, persoonlijk netwerk, gerichte marketingacties) - 2e stap: Uitbreiding naar markt ‘Demontabele gebouwen’
17
Case 2: Neptunus UK
18
Case 2: Neptunus UK Aandachtspunten – Leermomenten: Partnership: samenwerking en doelstellingen blijven evalueren Persoonlijk contact behouden met de markt -> kansen (Olympics) UK Office Northampton
19
Verdeling Export 2002 Totaal omzet: Totaal omzet: 16,8 miljoen 44,2 miljoen
20
Algemeen succes Eigen koers blijven varen (onderscheidend vermogen, innovaties) Betrokkenheid en bereikbaarheid (24/7) Korte lijnen: snel kunnen reageren Slagvaardig: beslissingen nemen Maak gebruik van alle voor handen zijnde tools Vertrouw op onderbuik-gevoel en gebruik gezond verstand
21
Dank voor jullie aandacht!
w w w . n e p t u n u s . e u
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.