Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdLinda Segers Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
2
Drinkgedrag van jongeren Persoonlijke gevolgen Maatschappelijke kosten Drinkmotieven Proximale factoren Bron: Menselijk lichaam,2015
3
Affectieve veranderingen Positieve gevoelens bereiken Negatieve gevoelens weg te nemen
4
Drinkmotieven Intern Extern Bron: Paijmans, 2014 Bron: Belkis, 2014
5
Cross-lagged modeling Een longitudinaal onderzoek Gemiddeld hoeveelheid drank in de week, het weekend & jaar Resultaat: hogere score op sociale en enhacementmotieven
6
Preventie Beter inlichten over de risico’s van drankgebruik in sociale omgeving Alcohol minder beschikbaar maken bij jongeren
8
Bron Schelleman-Offermans, K., Ronald, A., Kuntsche, E. & Knibbe, R.A. (2011). Het motivationele model van alcoholgebruik. Verslaving, 1, 17-31.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.