Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdRobert Smit Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend) leraren
2
Doel module talentontwikkeling Op een beredeneerde wijze ontwikkelen van onderwijs voor talentontwikkeling in de onderbouw VO, met behulp van de instrumenten van http://talent.slo.nl/.http://talent.slo.nl/
3
Opzet module talentontwikkeling Bijeenkomst 1: Onderzoeken Bijeenkomst 2: Ontwerpen Uitvoeringsfase Bijeenkomst 3: Evalueren www.talent.slo.nl
4
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Bijeenkomst 3: Evalueren
5
Doel bijeenkomst 3: evalueren Evalueren Leraren kunnen de kwaliteit van het (uitgevoerde) lesmateriaal onderzoeken en verbeteren door het (uitgevoerde) lesmateriaal te koppelen aan: Het vastgesteld leerplan voor talentontwikkeling in de onderbouw VO. De vastgestelde criteria voor uitdagend aanbod voor talentontwikkeling in de onderbouw VO.
6
Hulpmiddel bijeenkomst 3: evalueren 9. Ga na of de ontwikkelingen naar wens verlopen en maak een eindbalans op. Gebruik de checklist om na te gaan of het project nog volgens planning verloopt. Monitorinstrument (checklist 4)
7
7 Opzet bijeenkomst 3: evalueren Nabespreken huiswerkopdracht bijeenkomst 2: ontwerpen Nabespreken uitvoeringsfase Vooropdracht: Reflectieverslag uitvoeringsfase Bijeenkomst 3: Pilot lesmateriaal evalueren en suggesties voor verbeteringen verzamelen. Vervolgstappen bepalen voor ontwikkelen lesmateriaal. Monitorinstrument invullen en bespreken Huiswerk: Vervolgstappen formuleren en planning maken.
8
Terugblikken vorige bijeenkomst Het leerplan en lesmateriaal voor talentontwikkeling:
9
Uitvoeringsfase evalueren Korte ronde ervaringen opschrijven (denk aan voorbereiding, uitvoering en lesmateriaal: wat werkte wel/niet?). Ervaringen delen met de groep. Deelnemers van de groep stellen verhelderende vragen aan elkaar. Elk groepslid formuleert een aanbeveling voor elk ander groepslid.
10
10 Pauze
11
11 Evalueren: monitorinstrument I ndividueel invullen monitorinstrument (checklist 4) Uitkomsten ingevuld monitorinstrument delen
12
12 Evalueren: module en bijeenkomsten Elke deelnemer geeft een korte beschrijving van ervaringen over de module en de bijeenkomsten. Elke deelnemer formuleert een aanbeveling voor de training/trainer
13
Huiswerkopdracht: Aanscherpen huidig lesmateriaal. Vervolg lesmateriaal ontwikkelen. Vervolgstappen en planning formuleren voor talentontwikkeling >link>link
14
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend) leraren
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.