TRUE PRICING Bio 1000. True Price ObjectiviteitTransparantie Prijsopbouw duidelijk Fairness Winstmarge van Stakeholders Kosten na de productie integreren.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Communicatie en draagvlak
Advertisements

Averechtse selectie & marktfalen “Een Experiment”
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
“Hoe kom ik aan klanten?”
1. Introductie 2. Voor wie? 3. Productomschrijving 4. Wat levert het op? 5. Wat kunt u verwachten? 6. Voordelen Waarvoor Werken aan vindbaarheid Doelgroep.
Door Rosalie Blok. Op 4 mei 2013 heb ik besloten om naar de dodenherdenking te gaan in een dorp in de provincie Zeeland. Dit wordt jaarlijks georganiseerd.
John Vaupell Justin van der Steen
Ja maar, bij ons gaat alles goed Wij hebben geen problemen Ik heb een idee! Zullen we het zo doen? Andere prioriteiten, geen tijd Dat willen we nietPast.
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn, maar dat wìj verantwoorde- lijk zijn voor wie.
Grenzen aan vrijwilligerswerk?. SGL Stichting gehandicaptenzorg Limburg Zorg beter met vrijwilligers 21 november 2013.
START DIA.
Hoe blijf ik overeind als welzijnsprofessional?
Het geven van een workshop
Business model puzzle Leer de mechaniek, ken je flexibiliteit.
Iedereen coach naar Jef Clement.
De Veilig in elke Vezel campagne is een initiatief van VERAS en VVTB ter bevordering van de veilige verwijdering van asbest in Nederland. Deze campagne.
Het hart van verbondenheid
Waar heb jij Jezus voor nodig?
Samen werken aan een gezonde regio!
Welkom in groep 5.
Social Media Reputation.
UITLEG PARAGRAAF 4.2 Klas: 2M5.
Betrokkenheid op de werkvloer
Deel anders, mijn organisatie
Workshop stakeholdermanagement & Netwerkborrel 19 september 2013 Bereik de 18 e hole en vier het succes op de 19 e !
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
CanDo Coaching.
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
Ken je kracht…Deel je kracht…
Visie & Strategie.
Als Jezus je leven binnenkomt, verandert alles
Meubelindustrie/ interieurbouw Op stap in de Welkom!
Gelukkige Medewerkers presteren beter!
Visie & Strategie.
Ik ben naam, functie Wie zijn jullie? bedrijfsnaam Welkom bij.
Ben je er ook zo zeker van dat niemand in je geinteresseerd is?
VOORBEREIDING BEROEPS PRAKTIJKVORMING SCHOOLJAAR
De juiste student op de juiste plaats. Highlights presentatie werving & selectie We zijn begonnen met (de voorbereidingen voor) het nieuwe voorlichtingsplan.
Van missie naar markt De drie belangrijkste vragen voor succes.
Milieu Defensie Campagne
Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet
Hoe verantwoord je je Financiële positie ?
Vrienden Deze gedichten zijn speciaal voor de vrienden om wie ik geef en de mensen die om mij geven Al deze gedichten komen van
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
1)Wat is de duurzaamheidsdiscussie? 2)Kloppen de aannames achter deze discussie? 3)Wat betekent dat voor ons denken (en doen)? Bekijk de dia’s later op.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
50.
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
*Welzijn. Medewerkers met een gezonde levensstijl en voldoende uitdaging in hun werk zijn over het algemeen gemotiveerd en productief. *Ziektekosten *Preventief.
Volle OR en hoge verkiezingsopkomst: Utopie of goed realiseerbaar?’
Werkgroep Communicatie/BioPassie Willemien van den Broek, WB.. Stylist Food Henk Gerben, consument Evelyn Muller, Estafette/Odin Daniëlle Schols, projectmanager.
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Boer Burger Coöperaties en Ketenverkorting Boer Burger Coöperaties in voedsel, energie en land zijn geweldige innovatie plaatsen voor de groei van biologische.
Heike Delfmann / Lectoraat Veranderend Ondernemerschap NHL 1.
Doe jij ook mee? WNF-Rangerclub en NPO Zapp presenteren: Operatie Olifant.
Syntens als duurzame verbinder in de bouw Workshop MVO Kies je MVO kleur Hans Lievense.
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
JEZUS ZONDER HANDEN.
Rapportage ‘Over leven met dieren’ “Na zaaien komt oogsten”
Sterke Veenkoloniën door innovatie in de agrarische sector Eo Wijers-prijsvraag
Helder Bedrijfsadvies Marja Dedden. Waarvoor Quickscan van uw bedrijf Ondersteuning bij het optimaliseren van de organisatie Hoe zet ik mijn bedrijf beter.
WOORD VAN JEZUS.
3.1 Fokdoel: wat wil ik en wat kan ik bereiken
Beleid en regelgeving Les 1.
Transcript van de presentatie:

TRUE PRICING Bio 1000

True Price ObjectiviteitTransparantie Prijsopbouw duidelijk Fairness Winstmarge van Stakeholders Kosten na de productie integreren Werkelijke (niet huidige) prijs aan een product hechten

HOE KUNNEN WIJ HIER EEN PRIJS AAN HECHTEN? Sociale kosten Vruchtbaarheid van de bodem Biodiversiteit CO2 opslag in de bodem CO2 uitstoot Waterkwaliteit Gevolgen van pesticides Gezondheid Kosten van de productie Welzijn van mens en dier Sociale omstandigheden

Wat moet er gedaan worden? Echte gevolgen van landbouwproductie in kaart brengen Meetbaar maken van niet economisch gewaardeerde waarden Objectief score-systeem ontwikkelen Involveren van economische zaken, die de prijzen vastleggen Bewustzijn voor het belang van true pricing creëren Stakeholders samenbrengen

Wie is al actief? NGO‘s Overheid Groot handels Weten schap Retailers Boeren

Wat willen wij vandaag bereiken? Allianties creëren Workshop organiseren Wij willen samen inhoud aan het woord TRUE geven

Will jij actief worden? Ben jij betrokken bij dit idee? Wil jij betrokken worden? Wil jij de voedselketen transparanter en eerlijker maken? Kan jouw bedrijf hier aan meewerken? Geef ons jouw contactinformatie en word deel van de True Price Alliantie

WORKSHOP BIJ “TRUE PRICE” Ben jij geïnteresseerd in het idee van True Price? Heb jij ideën, die jij graag wilt verwezenlijken? Will jij graag betrokken worden bij de verandering van de voedselketen? Schrijf je dan in voor de Workshop over True Price, georganiseerd door de TRUEPRICE organisatie