Kanteling is niet het einde maar slechts een nieuw begin !!

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
Advertisements

Zaakgericht Werken.
De aanwezigheidsregistratie bij werken in onroerende staat
The CAF Procedure voor externe feedback
De eerste vijf maanden Henk Nies, Vilans, 1 maart 2010, Utrecht.
NVP bijeenkomst Willen is Kunnen Friesland Bank.
P. 1Titel van de presentatie 18/07/02 Organisatiestructuur Fiscale Entiteiten Inning.
De Algemene Administraties
Organisatiestructuur
Easy Bis Bestuursdienst Informatie Systeem Van agendapunt tot besluit Met automatische internet publicatie.
Open Text - Unisys gebruikersdag 19 november 2007
Paperless Douane en Accijnzen en Vereenvoudigde procedures
P. 1Titel van de presentatie 18/07/02 Organisatiestructuur Patrimonium documentatie Patrimonium diensten & Niet-fiscale Invordering.
P. 1Titel van de presentatie 18/07/02 Organisatiestructuur Patrimonium documentatie Rechtszekerheid.
P. 1Titel van de presentatie 18/07/02 Organisatiestructuur Fiscale Entiteiten KMO.
P. 1Titel van de presentatie 18/07/02 Organisatiestructuur Fiscale Entiteiten Particulieren.
Organisatiestructuur
P. 1Titel van de presentatie 18/07/02 OrganisatiestructuurPatrimoniumdocumentatie Opmetingen & Waarderingen.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Voorwaarden voor succesvol gebruik van de ELO H-P Köhler
P. 1Titel van de presentatie 18/07/02 Organisatiestructuur Fiscale Entiteiten Invordering.
P. 1Titel van de presentatie 18/07/02 Organisatiestructuur Fiscale Entiteiten Fraudebestrijding.
P. 1Titel van de presentatie 18/07/02 Organisatiestructuur Fiscale Entiteiten Grote Ondernemingen.
E-Team 2004 de midoffice binnen de e-goverment architectuur Corné Dekker, informatie-architect e-government Overheid & ICT, 29 april 2004.
WerkGevers Service Punt Zoetermeer Jolanda Kroon
Duurzaam, gepassioneerd en geëngageerd talent!
Business Route 2018 For more business and jobs in Metropolitan Brussels.
VLIR QAU - AEQES 1.  Cel Kwaliteitszorg VLIR  onafhankelijk evaluatieorgaan Vlaamse universiteiten  korte geschiedenis ◦ optimalisatie ◦ accreditatie.
Verkeersveiligheidsbarometer Het jaar 2013 Conférence de presse 20/02/2013.
Bureau informatie Alympus Personeelsadvies B.V. © Alympus.
Voorstelling Juridische Dienst
Nieuwe structuur administratie der douane en accijnzen
Tous sur le netAllen op het net Ministerie van Economische Zaken Ministère des Affaires économiques 25/4/2000  9/6/2000.
Ann Winckelmans Adviseur KMO – Managementondersteuning Organisatie
Naar een flexibele structuur van processen en rollen
Organisatie van de HRM-functie
Bienvenue - Welkom. Persvoorstelling / Conférence de presse Jaarverslag Mensenhandel Bruggen slaan 15/10/2014 Rapport annuel Traite des êtres humains.
RIC Antwerpen 1 en 2 Nieuwe structuur EN WERKING vanaf 01/07/2015
Enquête lokale fiscaliteit 2004 Enquête fiscalité locale 2004 Persconferentie van 7 februari 2005 Conférence de presse du 7 février 2005 Baudouin Velge.
Ronde tafel ADR-C Ronde tafel ADR-C Impartial Consumer Mediation Ivan Verougstraete en Hans De Coninck, experten justitie en mediatie Brussel, 24 april.
FOD FINANCIEN Algemene Administratie van de Bijzondere Belastinginspectie (AABBI)   infosessie
Workshop: Pas Compris? Ok! Séraphin Mukendi et Annemie Janssens.
Gebruikerscomité van het Rijksregister - Comité des utilisateurs du Registre national
QUESTION / STELLING #YTIA ENVOYEZ Y OU N AU NUMÉRO GRATUIT STUUR Y OF N NAAR HET GRATIS NUMMER 8682 SMS -VOTING.
1 5. Uw Algemene Administratie Algemene Administratie van de Douane & Accijnzen.
Naar een duurzaam HRM beleid
Comparaison Bruxelles 19 communes avec les villes et les arrondissements de Liège et Anvers Vergelijking Brussel 19 gemeenten met Antwerpen en Luik QUELQUES.
R. Engelen Ir. Directeur. 2 Potentiel de recherche en RBC : 3 universités, 15 hautes écoles, 3 hôpitaux universitaires Depuis 2001, prise de conscience.
Peter Grouwels Communicatiedienst
De omkadering en opvolging van uw stage
Voorstelling Juridische Dienst
Inspection des réseaux d’égouttage, étape cruciale de la gestion de ce patrimoine enterré méconnu  Ir. Alain LEURIDAN Chef de division QSC.
CIO 3.0: een gemeentelijk perspectief op de digitale transformatie
SPF Intérieur et PLP FOD Binnenlandse zaken en BIN
HR in tijden van GDPR/AVG – 6 februari 2018 – VAC Gent
Woonstichting SSW Presentatie Jessie Bekkers-van Rooij
INFORMATION SUR LES MATIERES RID LORS D’UNE INTERVENTION
KICK OFF AMIF 31 2 juli juillet 2018.
De krachten gebundeld HR-synergieën bij de OISZ.
ZIVVER introductie implementatieaanpak
De krachten gebundeld HR-synergieën bij de OISZ.
CENTRAAL REGISTER SOLVABILITEIT
Titel van de presentatie Ondertitel van de presentatie
Analyse du Semestre européen Analyse van het Europees Semester 2018
La gouvernance associative Het vereningsbestuur
Titel van de presentatie Ondertitel van de presentatie
Analyse du Semestre européen Analyse van het Europees Semester 2018
Expeditie Doppio – Expédition Doppio
Servitisation of data analytics models: strategic options and challenges Inspiratiesessie SLF Summit 2018.
De krachten gebundeld HR-synergieën bij de OISZ.
EGOV SELECT.
Transcript van de presentatie:

Kanteling is niet het einde maar slechts een nieuw begin !!

MASTERPLAN

I. Communicatie met de burger

A. Maximaal digitaal

DIGITAAL DOSSIER Digitaal dossier

Nieuwe presentatie

Transversale functionaliteiten Fiscale balans E-Finbox : elektronisch verkeer naar en van de burger met dispatching naar de bevoegde dienst verwittiging bij opladen nieuwe documenten (aanslagbiljet bv) Versturen van SMS Nieuwe presentatie Bootstrap voor gebruik mobiele apparaten

Functionaliteiten Invordering Betaling on-line E-afbetalingsplan E-debt attest Consultatie overdracht schuldvordering

Wanneer ? Planning

B. Enig telefoonnummer

Telefonisch contact

Lijn 1 Contactcenter Beantwoorden FAQ’s VB, OV Lijn 1 Info Center Inning en Invordering Back Office Inning en Invordering

Infocenters I&I en satelliet kantoren-inningsdiensten

Met het een team dichtbij de woonplaats van de burger C. Maak een afspraak

D. Burger komt naar een Info-center

II OP WEG NAAR EEN PROCESGERICHTE ADMINISTRATIE

Onze medewerkers

Interessante kengetallen

Aantal medewerkers en VTE per directie

Leeftijdspyramide per directie

I&I Population totale AS ISProjectie : uitstroom 60plussers Aantal mederwerkers ZONDER WERVEN Verschil Verschil cumulatief vanaf Evolutie -4%-5% -6%-7% Evolutie cumulatief vanaf %-9%-14%-19%-24% Aantal mederwerkers /5 VERVAN GING VERTREKKEN WRVINGEN 2/ WERVINGEN 2/5 cumulatief Verschil Verschil cumulatief vanaf Evolutie -3% -4% Evolutie cumulatief vanaf %-5%-8%-11%-15%

AAII ondersteunt volledig HR cultuur wijziging

Goede verhouding werk prive De medewerker bepaalt zelf grotendeels hoe zijn werktijd eruit ziet

Système 1Système 2 01/2015 = 53,63% 01/2016 = 48,63 % 01/2015 = 46,37% 01/2016 = 51,37%

Horaire 1 – Horaire 2

Cultuurverandering: controle op de arbeidstijd wordt vervangen door focus op resultaat. Wij ondersteunen maximaal Telewerk satellietwerk

2015TelewerkSatelliet nb personnes par mois Moyenne = 800 [ 600 à 1043] Moyenne = 70 [41 à 108] Nombre de jours par mois 3,39 jours [2,76 jrs à 3,86 jrs] 3,92 jours [2,94 jrs à 4,98 jrs]

TAW (télétravail+ satellite)

Overschakelen van papieren kantoor naar digitaal werken Digitalisering invorderingsdossiers in Opheffen territorialiteit toepassingen

Maximaal telewerk en satellietwerk = overschakelen naar desk sharing

Naar grotere teams

Span of control Team = T-chef +12

Voor en nadelen grotere teams  Noodzaak vergrijzing  Specialisatie (manager-expert)  Minder kwetsbare teams (kennis 3 sectoren )  Concentratie van teams (minder gebouwen)  Minder managers  Minder kantoren  (Relatief) grotere afstanden voor de burger en medewerkers +-

Evolutie teams na toepassing regel span of control T= TC+12

Gevolg bevorderingen neutraliseren

Bevorderingen stavaza

SVZ Bevorderingen B > A1 : 17 FR + 10 NL => publication au moniteur le 11/01/2016 B > A2 : 4 ème brevet en cours (examen avril) C > B : Pas encore lancé

Opleidingen

Opleidingen – Visie Uniformisation des contenus et méthodes de formation en fonction des processus (niveau 3 et 4 des processus) - Formation à plusieurs niveaux : Formation de base (stagiaires modules 1,2,3) Réseaux d’apprentissage (amendes pénales…) Formation permanente : planification par trimestre Formation applications (ICPC, Stiron, FIRST) Master classes Management pour les nouveaux chefs de service - - Enquête / Analyse des besoins en formation (polyvalence) - Optimalisation pool de formateurs permanents - Création d’un pool de formateurs occasionnels

Jan/feb/maart 2016 : Jan/fev/mars 2016  Brevet 4 : Invordering ten laste van ondernemingen en VZW’s /Recouvrement à charge des entreprises et ASBL  Leernetwerk Ontvangers NFI (Nl)  Masterclass Fraudebestrijding (Nl)  Voorstelling basis Inning & Invordering BTW (Nl)  Fiscaal vereenvoudigd derdenbeslag (Nl)  Opleiding/Formation stagiairs module 2 (Nl/FR : 5 sessies !)  Penale Boeten /Amendes Penales (NL/FR) 45 Opleidingen AAII /Formations AGPR

Tweede perspectief : Infrastructuur

Af te spreken met de stafdienst Logistiek en eerst af te stemmen met dircom en andere actoren. Grotere teams = de facto centralisatie

Derde perspectief : Procesgestuurde administratie

Organisation fonctionnelle 49 Administrateur RNF ADMINISTRATEUR GÉNÉRAL Administration générale de la Perception et du Recouvrement 1 CENTRE DE PERCEPTION (CP) 15 CENTRES REGIONAUX DE RECOUVREMENT (CRR) 1CENTRE SPECIAL DE RECOUVREMENT (CSR)

Structure orientée processus Administrateur général Administrateur Perception Administrateur Recouvrement Administrateur RNF / Soutien juridique Processus 7 ‘Revenus’ Processus 8 ‘Dépenses ’ Processus 9 ‘Clôtures’ Processus 34 ‘Interactions spécifiques’ (infocenters, DRM, …) Processus 27 ‘Stratégie de recouvrement’ Processus 31 ‘Recouvrement’ Processus de soutien juridique (commentaires, soutien administratif, contentieux …) 50

Procesgerichte structuur 2016 Administrateur- generaal Proces Manager Inning Proces Manager Invordering Administrateur Ondersteunende processen Inningscentrum Gewestelijke directeurs (16) Directeur organisatie(8) Directeur Organisatie/ Gewestelijk directeur (3)

Structuur buitendiensten Inning N-4 N-3 N-2 1 Proces eigenaar 3 organisatie directeurs 14 inningsteams 6 diensten comptabiliteit 14 Diensten Boekhoud Controle Info centers

Structuur buitendiensten Invordering N-4 N-3 N-2 1 Proces eigenaar 8 organisatie Directeurs (proces managers) InvorderingsteamsDAVO 16Gewestelijke Directeurs

Dossiers Management A3 Adviseur Teamchef Team Invordering A3 Adviseur Teamchef Team Invordering A3 Team-chef Invordering 54 Organisatie Directeur (proces- manager) A4 Gewestelijk directeur A4 Juridisch Expert A3 Managements Assistent A3 Implementatie en verbeteren processen Aansturen Personeel Reglementaire en juridische aspecten

Vierde perspectief IT ondersteuning

Scénario Toutes les dettes à recouvrer sont livrées en un point unique (module central) de l'AGPR

Algorithme de dispatching

Algorithme de dispatching : référentiel Module central qui définit la relation entre :  Un team de recouvrement  Nature du dossier  Langue  Capacité maximale (nombre de dossiers à traiter)  Code postal  Communes concernées  Résidence

Dossier digital DOSSIER DIGITALDOSSIER DIGITAL Dossier digital : Projet Digitalisation Consultation via Doctran Print&Post Agents Myminfin eServices eVA Contribuable Terminaux de paiement ePayment Zoomit ) Paiments

Vue applicative - macroplanning Avec Dispatching Sans Dispatching *à partir de Juillet Par rapport à notre option