Welkomstwoord
Wat doe ik? Wie ben ik? Wat wil ik? Conceptueel, Artistiek, Technisch, Onderzoekend Wie ben ik? Vooraf, Progressie, Voorbeelden, Ontwikkelpunten Wat wil ik? Korte – en Langetermijnplanning Uitleg over de volgorde
Wat doe ik? Mijn werk van het afgelopen semester Deel een, afgelopen semester
- Conceptuele ontwikkeling - Artistieke ontwikkeling - Technische ontwikkeling - Onderzoekende ontwikkeling Stapsgewijs portfolio doorlopen
Conceptuele ontwikkeling Commentaar conceptueel denken vroeger Nieuwe brainstormtechnieken Ironisch: abstract aan het dingesen Overcompensatie
Artistieke ontwikkeling - Typografie bij Leon - A,M&M van Saskia en Sonja
Technische ontwikkeling - Leren coderen
Nieuwe kennis, nieuwe toepassingen HTML- en Pythonlessen Onderzoek en conceptvorming Conceptvorming en rol binnen de groep - Buitenschools probleem oplossen met een schoolproject
Onderzoekende ontwikkeling - Researchlessen van Harold - ISA
ISA en vrij werk Malakden Onderzoek Nordic larps voor ISA “Wat doen Nordic larps specifiek anders dan de larps die ik schrijf, en hoe kan ik onderdelen daarvan implementeren in mijn eigen werk?”
Wie ben ik? Reflectie op mijn persoonlijke ontwikkeling tijdens het afgelopen semester
Wie was ik voor ik hier kwam? “Dit is waar ik verder mee wil. Ik wil mensen kunnen emotioneren door middel van interactie. Ik wil dat ze, nadat ze een spel van mij hebben gespeeld, weglopen met vragen over hun eigen acties… …Ik wil spelers van mijn spellen dezelfde spiegel voor kunnen houden die games mij voor hebben gehouden. Dat wil ik leren. En daarom kom ik naar de HKU.” “Het creëren van interactieve ervaringen.” Vorm is open en afhankelijk van concept
Progressie binnen de studie Motivatie na 3 jaar stilstand Cijferlijst
Progressie binnen de studie ANIMATIE Elke zaterdag van 3de blok een opdracht
Mijn voorbeelden Disempowerment in storytelling Charlie Brooker, H.P. Lovecraft World of Darkness Co-operatieve boardgames Te weinig disempowerment in video games
Ontwikkelpunt Louis: “Nu ben je bezig met wat je kan, maar ik hoop dat je nu ook jezelf gaat verrassen en iets gaat maken waar we allemaal stijl van achterover slaan.” KABK: “Je begeeft je teveel in je eigen belevingswereld.” Look and Inspire: “Onderwerp beperkt toegankelijk voor leken.”
Ontwikkelpunt S: Doelgroepgericht ontwerpen M: Reflectie van doelgroep na afronding project A: Handicap overwinnen R: Stap voor stap, beginnen bij 1 project maar vaker herhalen T: Eerste vooruitgang einde 3de blok
Wat wil ik? Mijn toekomstplannen Langetermijndoelen
Kortetermijndoelen Interactieve ervaring Niet gebonden aan vorm Nu larp, pure interactieve ervaring
Stepping stones tussen nu en het diploma 1. Keuze voor andere gebieden dan videogames indien mogelijk (bijv. Seminars) 2. Minor Psychologie of Interactive Performance Design
Questions, Comments, Complaints, Snide remarks?