Dinsdag 27 januari 2016 Cultuurdag VO

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
SAMENVATTING WORKSHOP: ”DE KANSEN VAN FOCUS OP VAKMANSCHAP” Workshop op Themadag FD ROC van Twente Almelo, 15 november 2013.
Advertisements

Experimenteren met ict in het mbo Loek Nieuwenhuis, Irma van der Neut, Kirsten de Ries IVA, Tilburg University 23 april 2012.
THEMA SPORTKADER.
Programma VSV middag 15 mei uur inloop en ontvangst -13
Hier doe je het voor!!!!!!!!!.
Van, voor én door het onderwijs.
Alex van Essen (Toetsplaza)
Wat ga je doen na Mavo-4?.
Noortje Jansen 15 April 2010 VMBO Expert Meeting.
Gebieden als Powerpoint shapes
Hoeveel boterhammen eten wij?
In grote lijnen ziet het programma er als volgt uit
Kempenhorst College Vervolgkeuze Sector en afdeling.
Vervolgkeuze Sector en afdeling
Frank Evers, ThiemeMeulenhoff Ageeth Jorna, Lekker-Werken
Topografie Nederland (8 dia’s)
Samenwerken Presentatie platform Entree 3 0ktober 2012 Elly Pastoor - Wethouder gem. Groningen Hans Everhardt – MBO Groningen (namens AOC-Terra, Alfa-College,
Kempenhorst College Vervolgkeuze Sector en afdeling.
Traject van de toekomst Presentatie voorlopersaanpak 23 april 2012 Thema: soepele overgang van school naar werk Otto Jongsma – Gemeente Groningen Hans.
L O B Loopbaan Oriëntatie en Begeleiding.
Ouderavond 4M Donderdag 12 september 2013.
VSV Maatregel 5: Digitaal Doorstroomportfolio
Presentatie Decanaat TL4
ICT Monitor MBO 2014.
Informatieavond Kader & Basis 20 november 2014
Informatieavond MAVO 4 14 november 2013
Land & Volk Nederland Geografie, klimaat, Bevolking en talen.
Welkom * MBO- algemene informatie * Rol ouders * Vragen.
BVE  MBO  MCV BVE-veld MBO Volwassenen educatie Contract-onderwijs.
WAAROM PROVINCIAAL? -Ontwikkeling deelname aan PK’s -Laagdrempelige en vereenvoudigde opzet -Onderlinge samenwerking IEDEREEN MAG MEEDOEN.
Welkom bij de decaan avond Mavo 3. 2 Studie en beroepskeuze Mavo 3 28.
Vakkenpakketkeuze van klas 3 naar klas 4 Februari 2016.
Toptalentontwikkeling een inventarisatie naar de voorzieningen die toeleiden naar het kunstvakonderwijs of beroepsuitoefening in een kunstvak Codarts.
CULTUURKAART SCHOOLJAAR Walter Groenen, directeur CJP BIJEENKOMST CULTUURKAART Dinsdag 20 november
Welkom Anouk de Wit, Projectleider communicatie Toptechniek in bedrijf Platform Bèta Techniek.
Een taal voor het waarderen van competenties (capaciteit) groei, om ‘door te leren’ van vmbo  universiteit Frank de Jong Projectleider Ruggengraat Lector.
Jurgen Geelhoed Projectleider Techniekpact 14 maart 2014.
Internationale Benchmark Regionaal Investeringsklimaat Waardering Achterhoek MARKTRELATIES ARBEIDS- MARKT VESTIGINGS- SITUATIE INFRA- STRUCTUUR.
Hoofdstuk 6.9. bekendst beroemdst breedst gezondst hardst kleinst kortst laatst slechtst vervelendst.
Doorontwikkelen BRON in vogelvlucht Wiebe Buising, ministerie van OCW Tonny Plas, saMBO-ICT.
Naam: 1 De provincies van Nederland. Welke provincie is 1? 2 Limburg Zuid-Holland Zeeland.
Transitie naar de BGT Adrie Noorlander, Bouwteam SVB BGT.
LOB in het VMBO- BG klas 4 Loopbaan Oriëntatie- en Begeleiding.
LOB in het VMBO- BG klas 3 Loopbaan Oriëntatie- en Begeleiding.
Ouderavond 4M Dinsdag 6 september Welkom door teamleider (Annelies Offenberg) -Algemene informatie van decaan (Wendy de Jager) -Ouderraad -Informatie.
Overleg onderwijs en sport Landstede, 16 maart 2016
Vorm en Ambacht in relatie tot Dienstverlening en Producten
Welkom informatieavond 4 mavo J. de lange S. martens
Regiovorming in Ketenperspectief.
V.M.B.O. Wat na V.M.B.O. ? M.B.O. H.A.V.O. H.B.O. ‘t
Wat is de Amsterdamse MBO-Agenda?
Totaal alle regio’s in NL
Creatief Ketengericht Ondernemen
LOB 4 MAVO Schooljaar
Workshop samenwerken in een samenwerkingscollege
Nederland (Provincies, hoofdsteden, wateren en Waddeneilanden)
Kennis delen.
Ouderavond 4 VMBO BK.
Van: Studeren aan het Rietveld
Ambassadeursnetwerk Jan Bartling, Leo Bakker 18 januari 2018.
Opleiding en Campus voor Kunst, Cultuur en Oude Ambachten
Vakkenpakketkeuze van klas 3 naar klas 4
van VMBO naar MBO LOB in de 3e klas
Van: Studeren aan het Rietveld
Bea Jobse, decaan 9 oktober 2018
LOB 4 MAVO Schooljaar
Toelatingsbeleid in het Noorden
Persoonlijke begeleiding
INFO-AVOND 3 VMBO Basis en Kaderberoepsgerichte leerweg.
Transcript van de presentatie:

Dinsdag 27 januari 2016 Cultuurdag VO MBO CARD Dinsdag 27 januari 2016 Cultuurdag VO

Huidige culturele aanbod voor MBO in kaart Vragen 02 PROGRAMMA De MBO Card Rol van JOB Best practices Huidige culturele aanbod voor MBO in kaart Vragen

3 DE MBO CARD ‘

4 DE MBO CARD Waarom nu? Wat is de MBO Card? ‘

CIJFERS DEELNAME Totaal aantal deelnemende MBO’s 57    Totaal aantal deelnemende MBO’s 57 Totaal aantal deelnemende vestigingen 145 Totaal aantal deelnemende studenten 401.200 Totaal aantal BOL en BBL studenten 480.000 Deelnamepercentage 84% Aantal docenten 4095 ‘

DEELNAME MBO’s PER PROVINCIE 6 DEELNAME MBO’s PER PROVINCIE    ‘

DEELNAME STUDENTEN PER PROVINCIE 7 DEELNAME STUDENTEN PER PROVINCIE    ‘

DEELNEMENDE MBO’s 8 Drenthe Groningen Terra Alfa-college Noorderpoort   Friesland Nordwin College ROC Friese Poort ROC Friesland College Gelderland AOC Groenhorst Rijn IJssel ROC A12 ROC AVENTUS ROC Graafschap College ROC Nijmegen eo ROC Rivor SOMA College Groningen Alfa-college Noorderpoort ROC Menso Alting   Limburg CITAVERDE College ROC Gilde Opleidingen ROC Leeuwenborgh Noord-Brabant Helicon Koning Willem I College ROC de Leijgraaf ROC Ter AA ROC Tilburg SG De Rooi Pannen SiNTLUCAS Summa College   

DEELNEMENDE MBO’s 9 Noord-Holland MBO Utrecht Clusius College Mediacollege Amsterdam Ma Regio College ROC Horizon College ROC Kop v Noord-Holland ROC Nova College ROC van Amsterdam Stichting ROC TOP Overijssel AOC De Groene Welle C I B A P Deltion College Landstede ROC van Twente   Utrecht Grafisch Lyceum Utrecht Hoornbeeck College MBO Amersfoort MBO Utrecht Nimeto SGM v Mbo Kmbo SVO Opleidingen Wellantcollege Zeeland Edudelta Onderwijsgroep   Zuid-Holland Grafisch Lyceum R'dam Hout en Meubileringscoll Leidse Instr Makers Sch Lentiz ROC Albeda College ROC Da Vinci College ROC Leiden ROC Mondriaan Scheepvaart en Transport College Zadkine   

SCHOLEN DIE NIET DEELNEMEN 10 SCHOLEN DIE NIET DEELNEMEN   Drenthe ROC Drenthe College Gelderland AOC Oost Limburg ROC Arcus College Noord-Brabant AOC West Brabant BBO de Schalm ROC Ter AA  ROC West-Brabant Utrecht ROC Midden Nederland Zeeland Scalda Zuid-Holland Effatha Chr Sch v BBO  ID College   

11 2. DE ROL VAN JOB De Jongeren Organisatie Beroepsonderwijs (JOB) is een belangenvereniging voor studenten in het middelbaar beroepsonderwijs (mbo). ‘ Voorzitter Nicky Nijhuis: “Voor JOB is het ook belangrijk dat de MBO Card een extra communicatiekanaal naar studenten is.”

3. BEST PRACTICES MUSEUM VAN LOON, Tonko Grever Een huis dat werkt: 12 3. BEST PRACTICES MUSEUM VAN LOON, Tonko Grever Een huis dat werkt: Koppelt de oude werkcultuur in het huis aan de creatieve MBO-vakopleidingen en hedendaagse vormgeving Museum Van Loon is een van de weinige musea dat een blijvend educatieproject specifiek voor MBO-vakopleidingen aanbiedt. Het wil hiermee bijdragen aan het behoud van het creatief vakmanschap dat binnen aanzienlijk termijn dreigt te verdwijnen. 

3. BEST PRACTICES RIJKSMUSEUM, Annemies Broekgaarden Citroen van toen; 13 3. BEST PRACTICES RIJKSMUSEUM, Annemies Broekgaarden Citroen van toen; Workshop over eten en schildertechnieken uit de 17e eeuw Schilderen met zelfgemaakte verf Rondleiding door museum op zoek naar de citroen

3. BEST PRACTICES ROC van AMSTERDAM, Marieke Gervers 14 3. BEST PRACTICES ROC van AMSTERDAM, Marieke Gervers Waar is behoefte aan? Hoe leg je contact? Wat werkt en wat niet? ‘

3. BEST PRACTICES LKCA, Rozemarijn Schouwenaar Korte situatieschets 15 ‘

4. HUIDIGE CULTURELE AANBOD MBO IN KAART GEBRACHT 16 4. HUIDIGE CULTURELE AANBOD MBO IN KAART GEBRACHT Onderzoek onder 1200 culturele instellingen 30% respons

CULTUREEL EDUCATIEF AANBOD MBO-SCHOLEN 17 CULTUREEL EDUCATIEF AANBOD MBO-SCHOLEN 48% specifiek cultuur educatief aanbod voor MBO studenten 52% (nog) niet 32,2% van dit aanbod is speciaal voor mbo-scholen ontwikkeld 67,8% niet     

AANSLUITING AANBOD MBO-SCHOLEN 18 AANSLUITING AANBOD MBO-SCHOLEN 22,2% is bekend met het Kwalificatie Dossier Burgerschap zijn verbonden. Daarvan heeft 87,7% aanbod dat aansluit bij de curricula van de mbo-scholen.

19 MBO ALS DOELGROEP 70,6% vindt MBO studenten een interessante groep 27,8% misschien 1,6% heeft geen interesse in deze groep. 76,4% kan aanbod ontwikkelen voor MBO zonder dat er geoormerkte budgetten aan gekoppeld zijn 23,6% kan dit niet

20 EN HOE VERDER? Politieke lobby, CJP Vraag en aanbod

Vragen?