Playful puppets 2012 - 2014. By participating in this international project, we are much more focused on the use of puppets. We use the puppets Mies and.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Informatie Groep 3 September 2013.
Advertisements

Een ochtendje in onze kleutergroep
Grammar Chapter 4 – G4 Meervoud.
1 Spelen en leren: het begint al bij de voorschool. Aan het werk met jonge kinderen !
Hoeden en petten.
Projectavond 2011 thema: superhelden
REKENEN.
RWW unit 6 Passive-de lijdende vorm Vergelijk deze zinnen:
User Centred Development
Informatie Groep 1 / 2 Augustus Dagritme Inloop: Vanaf 8.15 – 8.30 uur De kinderen kiezen via het activiteitenbord Kring: - Trefwoord (kalender,
Gebiedende wijs 1.Cross Victoria Street. 2.Sit still, please. 3.Read the article on this page. 4.Watch out! Als je tegen iemand wilt zeggen dat hij/zij.
Writing exercise This one goes into your language portfolio!!! You have until the end of the week to hand it in… (So you have a little longer than it says.
Muziek & (beeld)taal een goed verhaal!
The Passive Voice de lijdende vorm.
Word order: Place and Time Woord volgorde
2rootje ‘Voyage, voyage…’
Een dag bij de kleuters.
Woordenschat Groep 5 Thema 4, les 2
Deltion College Engels B2 Spreken/presentaties/subvaardigheid lezen [Edu/003] thema: Holland – coffee shops and euthanasia? can-do : kan een duidelijk.
Presentatie methodeanalyse Zo leren kinderen lezen en spellen & Leeslijn De Hand-out.
English and IPC How to teach content through English.
Ouderinformatieavond groep 0/1
Informatie groep 1 / 2 schooljaar
Deltion College Engels A2 Spreken/presentaties [Edu/001] thema:Sight-seeing in Holland Can-do: kan een kort, eenvoudig, vooraf ingeoefend praatje houden.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
Deltion College Engels
Woordenschat Groep 5 Thema 4, les 3
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/002] thema: A book that deserves to be read can-do : kan duidelijke, gedetailleerde samenvatting geven van een gelezen.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/005]/subvaardigheid luisteren thema: ‘Pink pop and air-controllers on strike’ can-do : kan in een telefoongesprek.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Nothing Is As It Seems Lesson 4 Romeo and Juliet.
Deltion College Engels B2 Lezen[Edu/001] /subvaardigheid schrijven korte samenvattingen thema: Exotic news can-do : lezen om informatie op te doen - kan.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/002] thema: how we celebrate birthdays can-do : kan een samenhangend verhaal schrijven.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/003]/ Subvaardigheid lezen Thema: Once upon a time… can-do : kan een verhaal(tje) vertellen © Anne.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/007] thema: ‘With this mobile you can…’ can-do : kan op betrouwbare wijze gedetailleerde informatie doorgeven.
Informatieavond groep de kikkers basisschool Prins Constantijn
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
Spelen Instructions: 1) Verdeel klas in teams. 2) Stel een vraag aan een team. 3) Bij een goed antwoord mag er aan het rad gedraaid worden. 4) Typ het.
EEN KIJKJE BIJ DE KLEUTERS! Een dagje in onze klas!
Wenboekje Speelzaal Haasje Repje. Als je bij ons komt spelen mag je je jas aan de kapstok ophangen. Daar kan je zelf bij. Jas aan de kapstok.
NEXT LW 2 Bijv.nw. 3 Zelfst. nw. 4 PV 5 Ond Taal Team 1 Team 2 Team 3 Team 4 Team 5 Team 6.
Wenboekje Speelzaal De Speelmolen. 1. Welkom op speelzaal de Speelmolen!.
Wenboekje Speelzaal Humpie Dumpie. Wat fijn dat je bij ons komt spelen. Trek je jas maar uit en hang die maar op aan de kapstok..
29 / 30 March /20 Business English Werkboek B1 Sector Administratie N3-4 Unit 8.
1 functie Presentation TEEB-stad tool The value of green infrastructure in cities Lian Merkx Platform31.
Grammar – period 2.
Ouderpresentatie 1. Rekendoelen periode tot en met eerste rapport
Mol en beer.
Cognitieve ontwikkeling bij kleuters
Luisteren en begrijpen
Key Process Indicator Sonja de Bruin
Kies een boek en laat horen welke letters je al kent.
Chapter 4 Going out Grammar Stepping Stones 2 kgt.
Hoe ziet een ochtend van uw kleuter eruit?
De taaltaak
Today: Chapter 2 Discuss SO 2 What to study for your test?
Kleuters spelen toch alleen maar?
MAKING A BAND.
Mondeling Nederlands Cursus 1 – Module 1 Dag 1.
Unit 2: LESSON 2 practicing the grammar: betrekkelijke voornaamwoorden
Leefbaar loon en investeerders
English 23 April 2018.
BSc Honours Programme 30 credits extra-curricular, on top of your regular bachelor study programme Integrate your knowledge in a challenging multidisciplinary.
Leerlingen zeiden: “Je MOET hem loslaten
En wat opdrachten bespreken
KOM NAAR DE INFOSESSIE OVER INTERNATIONALE STUDENTENUITWISSELINGEN
Moving Minds DNA.
Transcript van de presentatie:

Playful puppets

By participating in this international project, we are much more focused on the use of puppets. We use the puppets Mies and Max with social-emotional issues by both the teacher and the kids.

De verteltafel For each theme we make a table, where the children act out a story...

Social-emotional themes are played out Frog is affraid

During the visit we used our homemade autumn dolls

We use the dolls of Villa letterpret. The pupils are more interested.

Parents are involved during the project Parents helping their pupils

The children doing a circus show for their parents Homemade hand puppets are used.

We use the dolls for distinguishing language. The English puppet ‘Bear Tim’ is leading the course. “Pop Kees” is speaking Dutch, during the Dutch sessions We are using "Pop Tomke" during the ‘Frysk sessions’.

Assurance in language policy, puppets are included in all themes through the year. Kring / gespreksactiviteiten / boeken Vakantiebelevenissen vertellen Boeken: Rikki durft Nijntje aan zee Dikkie Dik, zon, wind en zee. Jip en Janneke, zomerverhalen. Speelwerktijd / werkopdrachten. Rood: 34. vakantietekening, erbij schrijven.(pf) 35. vlieger knippen en staart plakken van vlechtstrook, Geel: 34. helpend handje kleuren en knippen vliegers vouwen erbij tekenen (portfolio) Lees / taal / schrijfactiviteiten Zinnen maken ahv Rikkie durft en Jip en Janneke Verhaal samenvatten en in de juiste volgorde zetten. Verschil zin en woorden, tellen en stappen van woorden in een zin. Eerste letter van naam en hoofdletter. Gebruik hoofdletter, zinnen maken, tellen van aantal woorden. Letter / klank k (introductie taalpop kees) Letter / klank r (rikkie en rups) Woordweb: vakantie Verteltafel Rikkie durft! Speelwerktijd: hoeken en spelopdrachten Groen: 34, 35: tent in bouwhoek, samenwerking met huishoek, kamperen en spelen met trein. Blauw: 34. tent kralenplank, 35. mozaïek figuren Verteltafel van Rikkie durft! Prentenboek: Rikkie durft! Vingerpoppetjes Rikki, papa, mama, vriendjes Dieren: uil en draak Tentdoek Tentstokken Zaklamp Kopje Wortels en doek Deken Rekenactiviteiten Tellen t/m 10 en terugtellen vanaf 10. De buren van de getallen. Dagen van de week Vandaag, gisteren en morgen Ochtend, middag en nacht Kleuren herhalen Themamateriaal / muziek / hoeken / excursies e.d. Startweek: Hoe gaan we met elkaar om, ahv 5 platen met elkaar bespreken. Praatplaat: Bas op de camping Computer: Bas vakantie Engelse les: Hello whats your name. Whats the weather. Muziek: Klaar voor de start Tjoep zegt de vlieger Thema: vakantiebelevenissen/zomer Week:34 en 35