Teachers Teaching with Technology™ Ludovic Wallaart Frank van den Berg Statistiek normaal verdeeld workshop over hoofdstukvervangende lessenreeks T 3 Nederland.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wat is Blits? • Complete methode voor het nieuwe vak Studievaardigheden. Doorlopende leerlijn van groep 5 t/m 8.
Advertisements

HAVISTEN COMPETENT
Overzicht Sessie 1 Inleiding
Nectar & Biologie voor jou: een vergelijking
<Naam spreker en school/ gemeente
Realtime in vogelvlucht Demo ePack (zie ook site Centrale uitgangspunten: motivatie en leerrendement.
6 sleutelbegrippen lesopbouw
Havo 4 Vwo 4 Welkom.
Van idee tot digitaal materiaal
Statistiek en kans Experiment havo A.
Spotprentinterpretatie Een gedifferentieerde aanpak
havo A Samenvatting Hoofdstuk 8
Wiskunde D bij Moderne wiskunde
Fundament Informatica
Eekhoutcentrum – oktober 2005 Johan Deprez – Hilde Eggermont
VWO-bèta op de Amersfoortse Berg
Over rekenen gesproken
VWO-bèta op de Amersfoortse Berg
havo/vwo D Samenvatting Hoofdstuk 4
Ouderavond leerjaar 2 3 oktober Maak het verschil Doel: Recht doen aan verschillen tussen leerlingen Havo- en vwo-leerling Didactiek Kwaliteiten.
10e editie voor de Tweede Fase
Blijft in 2008 Didactische uitgangspunten: echte wiskunde
Informatie- avond groep 6
NLT modules en excellentiebevordering
Moderne Wiskundedag 8 maart 2012.
Online seminar Take it easy
Moderne Wiskunde 11e editie inzicht, structuur, vernieuwing.
havo wiskunde A Tom Eitjes
Kijkje in the Classroom
Werken met de Stercollecties
10e editie voor de Tweede Fase
GOED ONDERWIJS Eigen onderwijskundig concept (volledig leren), drie belangrijke pijlers: activerende didactiek; veel aandacht voor vaardigheden; volledig.
Innovatie Impuls Onderwijs Stad & Esch & Praktijkschool.
Kijkje in the Classroom Een andere kijk op (hoger) onderwijs: Het huiswerk samen maken in de klas en het bestuderen van de theorie met ICT buiten de les.
Aan u de keuze Paul Verhagen (uitgever) Theo Timmers (ICT-auteur) Raoul Majewski (auteur) De Nieuwe NaSk Overal.
Hartelijk welkom Tweede Fase Havo van het Bernardinuscollege Informatieavond 14 oktober 2015.
Programmeren met kinderen NWT-conferentie basisonderwijs SPANNING & SENSATIE.
DUO-informatieavond H5 en V6 Welkom DUO informatieavond 10 november 2015.
Noordhoff Uitgevers werkt voor de docent 1 Gebruikers van MW h/v in gesprek met auteurs Welkom.
Teachers Teaching with Technology™ Onderzoekend leren begint bij leren Onderzoeken Cathy Baars Jaco Scheer.
1.Wat houdt het in.. 2.Kenmerken 3.Toelating 4.Toelating vervolg 5.Leerjaar 1: vakken 6.Leerjaar 1: indeling 7.Doorstroom INHOUD Brugklas T/T- excellent.
Optische “illusie” met spiegels
Teachers Teaching with Technology™ Bouwen van dynamische modellen voor de Nspire 1 Cathy Baars Jaco Scheer.
Teachers Teaching with Technology™
Teachers Teaching with Technology™ Bouwen van dynamische modellen voor de Nspire 2 Cathy Baars Jaco Scheer.
Wiskunde in de bovenbouw havo
Van praktijk naar theorie: de aanpak van Dilemma.
Informatieavond leerlingen en ouders mavo scholen Dunamare Overstap 4 mavo naar 4 havo per
Natuur Leven en Technologie cursus voor masters Aardrijkskunde, Biologie, Natuurkunde en Wiskunde
7 Databases Gebruikersdag Enigma / Informatica Actief 2016 – Valk Welding Alblasserdam.
Hoofdstuk 8 Over de grens? PARAGRAAF 4 ONTWIKKELINGSLANDEN HELPEN.
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
Kansrekening DT 1415 Les 7 Gerard van Alst Jan
Mart H. Mojet Workshop 2.2 Docentendag Netwerk Noord, 24 juni 2016 NLT Statistiek, Big Data, en MS Excel.
Paspoort griekse goden
Informatie-avond Voorbereidend Middelbaar Beroeps Onderwijs
Word onderdeel van de bloedsomloop!
Ouderavond HAVO 3 Dinsdag 19 september 2017.
Met een schone lei Differentiëren in de godsdienstles
Les 4 De Docent: Voorbereiden op de les.
Socrative-code: QZKVJVDXV Wifi-code: Muntgebouw1
Welkom bij de aanvullende informatieavond
December 25, 2018.
Open online aansluitingsmodules statistiek
Statistiek Normaal Verdeeld
Sensoren aan de GR
Voorkennis Wiskunde Les 3 Appendix §A.5 en A.6.
Kantelen in Rotterdam Experimenteerzone 5 VWO Kunstaanbod
Kennismakingsavond leerjaar 3 havo - lokaal-
Transcript van de presentatie:

Teachers Teaching with Technology™ Ludovic Wallaart Frank van den Berg Statistiek normaal verdeeld workshop over hoofdstukvervangende lessenreeks T 3 Nederland Symposium ‘Onderzoekend leren, laat leerlingen denken en onderzoeken’ 7 oktober 2015 te Utrecht

Teachers Teaching with Technology™

Teachers Teaching with Technology™ Indeling van deze workshop Inleiding en aanleiding Modulaire opbouw Bird’s eye view van de lessenreeks Lessenreeks on-screen TI-Nspire CX Zelf aan de slag met onderdeel naar keuze Kijkje in onze creatieve keuken (onder voorbehoud)

Teachers Teaching with Technology™ Inleiding en aanleiding Type leerling havo 4 wiskunde A Abstracte karakter Normale Verdeling Technische mogelijkheden TI-Nspire CX Alternatieve benadering van de lesstof Alternatief voor Praktische Opdracht Zelfstandig leren, activerende didactiek

Teachers Teaching with Technology™ Modulaire opbouw Deze workshop is geen les statistiek, wij gaan op zoek naar alternatieven en mogelijkheden van de lessenreeks Lessenreeks kan geheel hoofdstukvervangend worden ingezet Lessenreeks in principe voor 8 lessen Temporisering en keuzemogelijkheden Doorlopende datalijn Eigen data genereren via sensoren (CBR-2)

Teachers Teaching with Technology™ Bird’s eye view van de lessenreeks Voorkennis statistiek en TI-Nspire CX Normaalkromme heeft een klokvorm Invloed gemiddelde en standaardafwijking Oppervlakte onder een normaalkromme Vuistregels van de Normale Verdeling Normale Cumulatieve Verdeling Samenvatting

Teachers Teaching with Technology™ Lessenreeks on-screen TI-Nspire CX Daarna zelf aan de slag met een onderdeel naar keuze uit de lessenreeks …

Teachers Teaching with Technology™ Kijkje in onze creatieve keuken: ‘Differentiatiezaal’ 95 leerlingen havo 4 wiskunde A 1 aula 3 docenten wiskunde 2x2 uren per week = 2 blokuren 2 schermen en 3 microfoons 2 hoofdstukken wiskunde (MathPlus) 1 hoofdstuk rekenen (Studyflow) 2 groepsinstructies per blokuur 2 differentiatiekeuzes per blokuur 2x per blokuur additionele geleide instructie naar keuze in aparte ruimte kernwaarden: zelfstandig leren; onderzoekend; van elkaar leren; interactieve, adaptieve leerlijnen iPad in combinatie met TI-Nspire CX meer informatie:

Teachers Teaching with Technology™ Dank voor uw aandacht! Ludovic Wallaart: Frank van den Berg: (mede namens Victoria en Noëlle)