Ontmoeting in verschillen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
intensiteit,uitingsvormen en gevolgen
Advertisements

Mentoraat Het menselijk handelen niet bespotten, niet betreuren, niet veroordelen, doch begrijpen’ (Ethica 4, voorrede). *) 
Belevingsgerichte Zorg
Inhoud Beschrijving artikel Emoties uiten Emoties waarnemen
Expertisegroep Haptotherapie en Topsport (Sjoerd van Daalen), voor NOC*NSF, 3 april 2013.
TOTALE COMMUNICATIE.
Leerroute Gabrielschool. Module HGW bijeenkomst 1: 12 februari 2009
Meten van het emotioneel functioneren bij 9- tot 15-jarigen met een gehoorverlies Universiteit Leiden Instituut Psychologie, Sectie Onderwijs- en Ontwikkelingspsychologie.
EDUCATIEF WERKEN MET GROEPEN
LESINHOUDEN Motorische doelstellingen: Brion
Premeting LSCI-onderzoek
Economy Transformers Datum 4 maart / Locatie Iona Stichting Hosts Ruud & Sarah Harvest dialoog sessie 4.
Technologie Hoe de Europeanen de technieken ontwikkelde die ze in staat stelde de wereld te veroveren.
Opvoeden van drukke kinderen
Vrije wil als zelfverwerkelijking
Loslaten samenstelling : RD.
DALTON compleet?.
Best practice Doel: deskundigheidsbevordering collega’s
Van harte welkom bij de workshop veilig een brug bouwen terwijl je er op loopt! Zzocon Zorg voor rendement Zzocon Zorg voor rendement.
1 Duurzaam Doorwerken Coachen op Workability Jeroen Frerichs.
De stap van persoonlijk Reiss Profile naar de match met studie, werk en …
AMV Sociaal maatschappelijke dimensie
PBS: inspireren tot medeverantwoordelijkheid
Welkom ouders van de leerlingen van klas…
Begeer, S., Meerum Terwogt, M., Rieffe, C., en Lex P. A. M. Stockmann (2005). Begrip en gebruik van sociaal- emotionele regels bij kinderen met autisme.
Spreken vanuit de stilte. De omgang met God maakt vrijmoedig.
Continuïteit in het onderwijs Richard Moore. Gelukkige kinderen zijn de beste leerlingen.
GRIP krijgen op werkdruk en stress met het JD-R model
Multifunctionele accommodaties, duur of duurzaam Marc van Leent, de Wijkplaats 9 juli 2010.
Groepsdynamica & Interactief communiceren
Week 2.  Theoretische inleiding vaardigheden  Bespreken van de verdiepende leervraag  Oefenen met vaardigheden  Laatste uur: zelfstandig oefenen.
Groepsdynamiek 1.
Luisteren 3 Actief luisteren. Zowel verbaal als non-verbaal
ARMOEDE ALS EEN APARTE WERKELIJKHEID Armoede is …?
Prikkelverwerking bij kinderen
Synergie en ontmoeting Jale Simsek. Uit elkaar of naar elkaar toe Definitie kansarme migranten werkt negatief Uitgangspunt: naar elkaar toe groeien Doel:
Wat hebben we vanaf onze kinderjaren opgebouwd in het netwerk van ons denken? Liefde of afwijzing? Liefdesbanden of angstbanden?
Samen(werken) aan Duurzame Inzetbaarheid Van Reactief naar Preventief P&O Netwerkbijeenkomst VGN 1 Februari 2013.
Ontwikkelingspsychologie Ontwikkelingspsychologie = de psychologie van de ontwikkeling van de persoonlijkheid.
Niet- confessionele Zedenleer. Wat is Niet- confessionele Zedenleer? (NCZ) = Zedenleer, maar niet gebaseerd op geloof, niet zomaar iets als waar aannemen.
Op naar het nieuwe EVG Bijeenkomst voor bewoners, familieleden en contactpersonen locatie Diamantweg Jolanda Hogenbirk 25/26 mei 2016.
Training Papegaaien. Inhoud Verwachtingen t.a.v. de training Inzicht + handelen Beelden bekijken Oefenen en ervaren Aansluiten WVTTK Vragen?
Kerkdorp Beesel Ouderen: wie zijn het? wat doen ze? wat willen ze?
BURGERSCHAP SOCIAAL MAATSCHAPPELIJKE DIMENSIE Les 3.
De creativiteit van mevrouw Bol
Ontwikkelingspsychologie
Begeleiden van een zorgvrager
Op het werk, in de klas en prive.
Op het werk, in de klas en prive.
Er zijn belangrijker dingen….
Inleiding in de psychotherapie
Het Steunpunt Eenzaamheid:
Reflectiegesprekken Annelies Bickes Loes Lauteslager
Hoofdstuk 8 Nonverbal behavior The interview as mime.
Sociale condities voor menselijk geluk
Bondscoach Nederlands Vrouwenteam Hoofdcoach CTO Amsterdam
Psalm 63:1  O God, mijn God, ik zoek uw hand, ik dorst naar U, blijf op U wachten. Zie hoe mijn ziel en lichaam smachten naar U in droog en dorstig land.
Premeting LSCI-onderzoek
Spelend leren. Spelend leren Het belang van spel Emotionele ontwikkeling kinderen leren het uitdrukken en herkennen van emoties. kinderen leren zichzelf.
Assertief zijn Hoofdstuk 25 VZ Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Vijfde gebod: Eer je vader en moeder Zondag 39 HC
JEUGDzorg - voor wie?.
Geef je mening soms zie je op het internet vreemde informatie door mensen, die slordig zijn sociaal niet vaardig zijn of is dit gewoon grappig ?
Op het werk, in de klas en prive.
De juiste laag Legt de verantwoordelijkheid (nog meer) bij de coachee
Op welke laag werk je?.
Therapeutische interventies gebaseerd op muziek bij dementie
Diersoortverdieping Hond
HOE BLIJF JE IN BALANS? LES 6: KLEVEND IN BALANS.
Vormingsvraagstuk HAVO ~ Deel 2 ~ H12.
Transcript van de presentatie:

Ontmoeting in verschillen Zohreh Salim Stichting Didar www.didar.nl info@didar.nl 06-125 666 80

Individu < ----- > collectief Individu autonoom eigen mening persoonlijke groei Groep gebonden aan groep aansluiting bij groep groepsbelang

Verschillend gedrag Oogcontact Aanraking Sociaal wenselijk gedrag Tijdsbeleving Geloofsovertuiging Man/vrouw Emotionele expressie

bewust van verschillen attent op verschillen acceptatie van verschillen respect voor verschillen geduld met verschillen ontmoeting in verschillen

Ontmoeting in verschillen

https://www. youtube. com/watch https://www.youtube.com/watch?v=fkQG0wPw7z0&index=6&list=PL9D74F8EC7C601D75

“Voorbij de drempel van angst ontmoet je je vrijheid.” Hosseen Salim