WELKOM OP DE INFORMATIE AVOND VAN GROEP 3-4
Even voorstellen Op de maandag, dinsdag en vrijdag staat juf Janneke voor de klas. Op woensdag en donderdag staat juf Hilde voor de groep samen met juf Sarah (stagiaire). Overdracht gaat via de mail/app en we overleggen op dinsdag. Op dinsdag is juf Hilde er als ondersteuning voor de groepen 3 / / / 6 Juf Bea is 3 ochtenden op school als ondersteuning voor de groepen 3 / / / 6
Waar gaan we het vanavond over hebben. De boom (visie van school) Zelfstandig werken Alle vakken die we geven in groep 3-4 CITO LVS Protocollen Praktische informatie Ouderhulp Vragen
Zelfstandig werken Werken met een stoplicht en klok. Op hun weektaak staat wat ze kunnen doen als ze klaar zijn met hun werk. Deze weektaken worden gemaakt op verschillende niveaus. Aftekenen en controle door de leerkrachten
Zijn er al vragen?
De vakken van groep 3 en groep 4 Lezen (Veilig leren lezen) Rekenen (Wizwijs) Schrijven (Schrijven in de basisschool) Lezen (Lekker lezen) Rekenen (Wizwijs) Schrijven (Schrijven in de basisschool) Taal (Taal in beeld) Spelling (Spelling in beeld) Begrijpend lezen (Speurneus en Lezen in beeld.
Veilig leren lezen groep 3
Lekker lezen groep 4
Rekenen Wizwijs groep 3 groep 4
Schrijven in de basisschool Groep 3 Voorbereidend schrijven. Schrijfletters Aan elkaar schrijven. Met potlood Groep 4 Aan elkaar schrijven Hoofdletters Met vulpen
Taal in beeld WsL/sTb Schrijven
Spelling in beeld
Speurneus + Lezen in beeld
Overige vakken Leefstijl / levensbeschouwing / 7ZZ regels Natuur (MEC en huisje, boompje, beestje) Geschiedenis (boek “Lang geleden”) Gym (op donderdag samen met groep 4; 30 min. Spel les en 30 min. BIOS les) Verkeer (fietsparcours) Handenarbeid en Tekenen Muziek en Drama
Zijn hier vragen over?
Deze vakken worden getoetst in groep 3 t/m 8 januari – Rekenen, Spelling, Avi, DMT, woordenschat, Begrijpend lezen(GR 4) en de Leestempo toets Juni – Rekenen, Spelling, Avi, DMT, woordenschat, Begrijpend lezen (Gr 3+4)en de Leestempo toets Deze resultaten staan op het rapport. Tijdens de rapport gesprekken in februari worden deze besproken. Bij onvoldoende score (IV en V)worden ouders al eerder op de hoogte gebracht. I = Goed II = Ruim voldoende III = Voldoende IV = Onvoldoende V = Zwak CITO LVS
Voor het maken van de groepsplannen maken we eerst een groepsoverzicht met daarin de gegevens van de Cito-toetsen en kind kenmerken. Van daaruit worden de kinderen verdeeld in 3 arrangementen: Verdiept arrangement, basis arrangement en intensief arrangement. Dit gaat allemaal in samenspraak met de Ib-er. Groepsplannen
Op school hebben we de volgende protocollen; Pest protocol (vernieuwd op de site) Dyslexie protocol Hoogbegaafdheid Luizen protocol Protocollen
Zijn hier vragen over?
Praktische zaken Namen op spullen: Jassen, tassen, bekers enz. zorgt ervoor dat deze spullen niet zo snel zoek raken. In groep 3/4 krijgen de kinderen geen huiswerk maar het is wel goed om thuis te oefenen met lezen en het automatiseren van de erbij en eraf sommen t/m 20 en de tafels van 1,2,3,4,5 en 10. Wij zullen ook regelmatig wat mee naar huis geven zodat u een idee heeft wat er geoefend kan worden. Houdt het kort en maak er een leuke activiteit van.
Praktische zaken Verjaardagen worden ‘s morgens om 10:00u gevierd. Om of om mag je altijd even binnenkomen om te kijken, voor vragen enz. Oudergesprekken zijn in november / februari en in juni/juli op aanvraag van ouders of leerkracht. Kinderen krijgen in januari en juni een rapport.
Zijn hier vragen over?
2 kam-ouders 2 contact-ouders
Bedankt voor uw tijd. Een prettige avond!