Cursus bruginspecteur

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Dat wat de dingen zichtbaar maakt
Advertisements

Algemene Weetjes Over Tekst verklaren en het CSE.
Negatieve getallen Klas 1 | Hoofdstuk 4
De Vlag van Budel-Dorplein en zijn betekenis.
Kracht.
WAAROM? Onderzoek naar het meest geschikte traject voor de verlenging tot in Sint-Niklaas van het bestaande fietspad naast de Stekense Vaart en de Molenbeek.
Denderdebat20 november 2007 Streefbeeld Dender Waterbeheersing en Transport.
Figuur maken met coördinaten in vier kwadranten
Vademecum Energiebewust Ontwerpen van nieuwbouwwoningen Eric van Zee 16 februari 2007.
Handboek locatiebepaling
Tanden poetsen elke dag 2 keer 2 minuten per keer.
O.E.P. Testen: 14A, 15A, 14B en 15B.
vwo A/C Samenvatting Hoofdstuk 2
Presentatie vergelijkingen oplossen Deel 2
vwo B Samenvatting Hoofdstuk 2
In punt P werken drie krachten: Fspan in de richting van het touw Fveer 15 N schuin links omhoog Gewicht recht naar beneden Hoofdstuk 3 som 20.
Horizontaal en Verticaal alignement
Hoofdstuk 6 – Tabellen en grafieken
Tweedimensionale bewegingen
Constructief Ontwerpen Les 02
havo A Samenvatting Hoofdstuk 3
Wrijvingskrachten Wim Cuppens. Vraagstuk 17 (II) p. 148 Twee kratten 1 en 2 met respectievelijke massa’s m 1 = 80 kg en m 2 = 110 kg staan op een horizontaal.
Processen in kaart brengen om ze vervolgens te verbeteren.
MF “Meten in de Fysica” Introductie en Kennismaking met Dataverwerking INTRO 7.
Hoofdstuk 1 Roosterpapier, hoekpunten, zijden, diagonalen
© 2009 stRaten-generaal. BAM-route Linkeroever Gezonken Scheldetunnel Aansluiting R1 Viaduct Noordkasteelk nooppunt © 2009 stRaten-generaal.
havo B Samenvatting Hoofdstuk 1
Opdracht 1 1.Alle personen trekken even hard  alle krachten zijn even lang 2.De krachten “grijpen aan” op de plek waar de handen trekken 3.De krachten.
Hoe werk je met een atlas?
22 oktober 2014 NIEUWE STRUCTUUR VOOR REGISTRATIE ADRES M. Ruymen.
Welkom Bij de onafhankelijke partij voor elke Bestenaar.
5. Welke concrete stappen gaan we nu zetten
Week 38. Opdracht 4 Hoofdstuk 2 en 3 uitgelicht. Door Jenneke, Julia, Lieke, Nienke en Marit.
digibordles: spinnen rekenbegrippen
Assenstelsel tekenen.
Wat is evenwicht? hoe kun je met krachten tekenen en rekenen?
Cursus bruginspecteur
Wat gaan we behandelen? Formules ombouwen Optellen Vermenigvuldigen
Cursus bruginspecteur
Bejaagbaarheid van jachtvelden
Tandheelkunde Onderscheid tussen gebitten, gebitsformule, belangrijke begrippen en schedelvorm Klas 4.4DP.
Beheer van rioleringen Zoneringsplan Centraal gebied Collectief te saneren gebied Individueel te saneren gebied Beheer grachten en waterlopen Wijkoverleg.
Kennisdelen en samenwerken via GGD Kennisnet.. Hoe het begon… Eerste GGD Kennisnet in 2001 Doel: platform voor professionals die bij GGD’en werken zodat.
ARNHEM NAAM DATUM TITEL Voeg afbeelding in, klik rechts en kies Naar achtergrond, pas dan de tekst aan.
Inrichtingswerken Tangebeek Bewonersvergadering 3 mei 2016 Marijke Van Hoorick – dienst waterlopen.
Toelichting zienswijze van de fam. Van Hal en Haerkens Ontsluiting gebouw plan Elzenstraat 60 naar de Elzenstraat goed gepland? of is er een veiliger alternatief?
Welke bij vliegt onder de bijenkorf?
Leermanifest architectuur Sigfried Janzing Tom Kuipers 30 november 2015.
Beoordeling van bestaande constructies
Training: Inloggen en Zoeken
E = P × t.
H 6 Occlusie en articulatie
Anatomie en pathologie van het gebit
Stiftgedichten.
De gulden snede in de kunst
Cijfers Meldpunt Overlast Gemeente Brunssum
Training: Inloggen en Zoeken
Deze les Nabespreken toets Vervolg Verbanden
TEKENEN RASTER voor opdracht PORTRET
RijnlandRoute 1 november 2012 Welkom en kennismaking
Training: Inloggen en Zoeken
Bejaagbaarheid van jachtvelden
Hoofdstuk 7: Handelsrekenen
GAME MAKER ONLINE Les 6 / Super Mario Michel Fiege.
Hoofdstuk 1 Een onderneming starten
Transformaties van grafieken
havo B Samenvatting Hoofdstuk 1
Schatten en afronden.
De natuurlijke getallen op een getallenas en in een assenstelsel
H Pas dit vaandel aan met uw eigen bericht. Selecteer de letter en voeg uw eigen tekst toe. U kunt per dia één teken gebruiken.
Transcript van de presentatie:

Cursus bruginspecteur HOOFDSTUK 3.3 Beheer van de kunstwerken – nummering onderdelen

Overzicht Bestaande kunstwerken Nieuwe kunstwerken 2.1 Wijze van nummering 2.2 Kunstwerktype

1. Bestaande kunstwerken Bestaande nummering blijft behouden

2. Nieuwe kunstwerken 2.1 Wijze van nummering 2.2 Kunstwerktype 2.2.1 Bruggen 2.2.2 Tunnels, kokerbruggen en duikers

2. Nieuwe kunstwerken 2.1 Wijze van nummering 2.2 Kunstwerktype 2.2.1 Bruggen 2.2.2 Tunnels, kokerbruggen en duikers

2.1 Wijze van nummering Kunstwerken over/onder waterweg: van opwaarts naar afwaarts én van linkeroever naar rechteroever Kunstmatige waterweg waarbij LO en RO niet conventioneel vastgelegd: richting van stijgende afstandspunten wordt beschouwd als van opwaarts naar afwaarts

2.1 Wijze van nummering Kunstwerken over/onder weg: stijgende kilometerpunten én van links naar rechts waarbij de te beschouwen kilometerpunten: hoogste hiërarchie (gewest, provincie, gemeente) hoogste rang (autosnelweg, ringweg, lussen, …) kleinste wegnummer

2. Nieuwe kunstwerken 2.1 Wijze van nummering 2.2 Kunstwerktype 2.2.1 Bruggen 2.2.2 Tunnels, kokerbruggen en duikers

2. Nieuwe kunstwerken 2.1 Wijze van nummering 2.2 Kunstwerktype 2.2.1 Bruggen 2.2.2 Tunnels, kokerbruggen en duikers

2.2.1 Bruggen Hoofdliggers: hoofdletters A, B, C, D, … Langsliggers: letters a, b, c, d, … Dwarsdragers en/of steunen: cijfers 1, 2, 3, 4, …

2.2.1 Bruggen Hoofdliggers: hoofdletters A, B, C, D, … Langsliggers: letters a, b, c, d, … Dwarsdragers en/of steunen: cijfers 1, 2, 3, 4, … Overspanningen: cijfers van de steunen Kokerliggers: één letter per lijf

Voorbeeld 1 1) WATERweg: Opwaarts naar afwaarts LO naar RO 2) DD en/of STEUN: cijfers 1,2,3,… 3) 1 DD boven STEUN => DD = STEUN 4) OVERSPANNING = cijfers steunen (1.5 ; 5.11 ; 11.15) 5) HOOFDliggers = A,B,C,…,L

Voorbeeld 2 1) WEG Stijgende KM Links naar rechts 2) DD en/of STEUN: cijfers 3) 2 DD boven STEUN => DD: apart; STEUN: combinatie 4) OVERSPANNING = cijfers steunen (1.3 ; 4.6 ; 7.9 ; 10.12) BAZ volgende slide; 5) HOOFDliggers = A,B,C,…,L

Voorbeeld 2 (vervolg)

2. Nieuwe kunstwerken 2.1 Wijze van nummering 2.2 Kunstwerktype 2.2.1 Bruggen 2.2.2 Tunnels, kokerbruggen en duikers

2.2.2 Tunnels, kokerbruggen en duikers Verticale wanden: hoofdletters A, B, C, D, … Horizontale elementen: letters a, b, c, d, … (van onder naar boven) Constructiedelen die in de langsas door dwarse voegen gescheiden zijn: cijfers 1, 2, 3, 4, …

Voorbeeld 1 WEG Stijgende KM Links nr rechts 2) VERTICALE: hoofdletters 3) HORIZONTAAL: ONDER nr BOVEN 4) WAND A: Bovenfiguur stijgende KM; links en rechts 5) CONSTRUCTIEDELEN in LANGSAS gescheiden door DWARSE VOEGEN 6) Onderbroken delen: links nr rechts

Voorbeeld 2 WEG Stijgende KM Links nr rechts 2) VERTICALE: hoofdletters 3) HORIZONTAAL: ONDER nr BOVEN 4) WAND A: Bovenfiguur stijgende KM; links en rechts 5) CONSTRUCTIEDELEN in LANGSAS gescheiden door DWARSE VOEGEN VERSCHIL wand A en wand B!!!