Week 5.  Plenair oefenen  Laatste uur zelfstandig werken.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop Handelingsgericht werken
Advertisements

Roelien Bos-Wierda Aline van Engelenburg
Theorie Stappen in hulpverleningsproces: 1 Inventarisatie probleem
Effectieve instructie
Goede afspraken maken goede vrienden!!!
Anamnese Opnamegesprek.
H7: Wat is ethiek? 1. Wat is ethiek? 2. Wat zijn ethische problemen?
ICT-COMPETENTIES in het basisonderwijs van ICT-integratie naar ICT-competentie.
WSNS 4 oktober 2007 “Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg”.
Communicatieve vaardigheden SAMENWERKEN
Stagebegeleiding Bijeenkomst 3 Blok 2.
Gespreksvaardigheden
Vergaderen.
Lesgeven in en over diversiteit
Ouderavond aanvankelijk lezen BS Het Venster Hanneke Boeijen Lia Willems 29 september 2015.
Gespreksvaardigheden
Gespreksvaardigheden en interculturele communicatie
Luisteren naar ouders Pascal van Schajik
Eline Bouwman http//:med.hro.nl/ginka/
COMMUNICATIE Week 1 Docent:.
Gespreksvaardigheden Gelukkig nieuwjaar!!!. urele_gespreksvoering.html?id=HjQ9lxA4Qm MC&redir_esc=y
Pedagogisch werken in de wijk
Week 2.  Theoretische inleiding vaardigheden  Bespreken van de verdiepende leervraag  Oefenen met vaardigheden  Laatste uur: zelfstandig oefenen.
motiverende gespreksvoering
Eline Bouwman Kamer 2.57 http//:med.hro.nl/ginka/
Praktijkervaring en reflectie
Opvoedrelaties onder spanning Bijeenkomst 4. Debat passend onderwijs Lees §1.1 Sipman goed door. In de maatschappij lijkt het aantal kinderen met gedragsproblemen.
1 december  Toelichting BSA programma  Per onderdeel koppeling met thuis  Komende periode  Afsluiting.
ICALT observatie-instrument training 24 september 2015
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 3, week 1.5, Schooljaar Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs.
Med.hro.nl/schpa.  CS8VooY&feature=related CS8VooY&feature=related.
Week 3  Inleiding attitude interview  Oefenen met attitude interview a.d.h.v. de practicum-vragen.
Communica tie 3 Docent: Hafida El-Gharbaoui H. Kwartaal: 3 Les: 2 Kamer: L
Werken met groepen jonge kinderen
PROJECT 3 PEDAGOGISCH WERKEN IN DE WIJK Bijeenkomst 1, week uur Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2A Docent: Madeleine Meurs Mail:
Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije
Motiverende gespreksvoering Irina Nojoredjo. Wat gaan we doen?  Video’s bekijken van elkaar en feedback geven  Eigen voortgang  Regisseurs  Focus.
Communicatie Les 3 Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije.
Hafida El-Gharbaoui
Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije
Week 4 Docent: COMMUNICATIE. Huiswerk Opdracht 2 Hoe is het gegaan? Wat viel je op?
Luisteren naar ouders Week 4. Programma vandaag  Theoretische uiteenzetting  Plenair oefenen in de klas  Zelfstandig oefenen.
Programma week 3 Terugblik: kennismakingsgesprek Toelichting: basis LSD-techniek Oefening 1: actief luisteren Oefening 2: echt actief luisteren Huiswerk.
NETWERKBIJEENKOMST Dinsdag 2 NOVEMBER.
Het concept ‘leren’ en de werking van de hersenen
(basis)training voor praktijkbegeleiders 13 december 2015 Module rol van de beoordelaar.
Training praktijkbegeleider Rol van de begeleider Regio Scouting Zeeland.
Communicatieve Vaardigheden
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken
Bijeenkomst 4.  Toepassen van Directe Instructie in een deelles.  Toepassen van het ABCD-model in het logboek.  Digitale interactie in de praktijk.
Les 1 v6 Introductieles Spaans. Wat kan je dit jaar verwachten? Schoolexamens> maken deel uit van de helft van je cijferSchoolexamens> maken deel uit.
Training 3 Kennis van programma van de student en kunnen werken met de instrumenten (bv. werken met leerwerkplan, rubric, evaluatieformulier), Binnen verschillende.
Loopbaancompetenties
Coachen Bewust worden van wie je bent, op weg naar wie je wilt zijn
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Interview voorbereiden
Lezen samenvatten.
Inleiding, slot, functies, samenvattend tekstverband
Welkom 9/19/2018.
Mens & Maatschappij D-Toets
Vergelijkingen oplossen
Mens & Maatschappij D-Toets
Leren leren.
Jij als werkplekbegeleider!
Jij als werkplekbegeleider!
Gesprekstechnieken Les 6.
Gesprekstechnieken Les 2.
gesprekstechnieken Les 2
Transcript van de presentatie:

Week 5

 Plenair oefenen  Laatste uur zelfstandig werken

 Oefenen voor de klas  Nadruk: leiding nemen in het gesprek  3 personen per gesprek, 1 pedagoog, 1 schaduwpedagoog, 1 ouder  Rest van de klas observeert a.d.h.v. bijlage 2

- Actieve luisterhouding - Doorvragen - Vragen stellen - Concretiseren - Samenvatten/ op gevoel reflecteren - Feedback geven - Omgaan met gevoel a.d.h.v. zelf geschreven casus

 Lezen artikel 2  Maken opdrachten Blz 123 ESV  Verwerk feedback medestudenten ook in reflectieverslag 5