Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 6 Hoe ziet jouw product eruit?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop: Jij en je toekomst
Advertisements

Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Ondernemen en Ondernemerschap
Wereldkaart met oudercontacten wereldwijd
Drie maal 0 met de paperclip
WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
Interne Communicatie Masterclass NFK 24 november 2012 Marjan Engelen.
Ondernemerschap in het mbo
gaat het? ik ben mama kwijt Geen paniek vriendje. Ik vind jouw mama wel. Hoe ziet ze eruit?
HAN Centrum voor Ondernemerschap
Marketing H.2 Marketingbeleid.
Ondernemen na je studie!
College 4, jaar 2, Winter 2009 Inzoomen op Businessmodellen Aangepast programma Deeltijd Jaar 2 Docent Toine Nagel.
Starten voor het onderwijs Juni 2014, info beperkt geldig tot
POP Minor Ondernemen 2e semester NHL Hogeschool Leeuwarden 5 maart 2015.
Meubelindustrie/ interieurbouw Op stap in de Welkom!
POP Minor Ondernemen 2e semester NHL Hogeschool Leeuwarden 5 maart 2015.
Ik ben naam, functie Wie zijn jullie? bedrijfsnaam Welkom bij.
1. Onderzoek jezelf en je werkomgeving 2
Ondernemend gedrag Hoofdstuk 3 Ik sta aan het roer Neem initiatieven in en voor je werk.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Waarom Kerst? Gespreksspel
LOB Motieven Wat wil ik?.
Deel 1 Oriëntatie op het starten van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 1 Wat voor ondernemer ben ik?
Ondernemend gedrag Hoofdstuk 2 Kan het ook beter? Signaleer mogelijkheden voor verandering.
Les: Inkoop & Productmanag ement Keuzevak Marketing Groen Ondernemen Coen van Wetering NazorgSpecificerenSelecterenContracterenBestellenBewaken.
1 Mijn Geldzaken. EVEN VOORSTELLEN… Weet jij hoeveel geld je op dit moment hebt op je rekening?
Werken in een arbeidsorganisatie
Waarom? Als je straks klaar bent met studeren ga je werken. Of je nou voor jezelf begint of in loondienst gaat, het is belangrijk om iets te doen.
Waarom? Je hebt de afgelopen lessen je interesses, vaardigheden en persoonlijkheid in kaart gebracht. Waar dat samenkomt, daar ligt je passie. Dat.
Waarom? Je hebt ontdekt wat je interesses zijn. Behalve dat het van belang is dat je doet wat je leuk vindt, is het ook belangrijk om te doen waar.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 4 Waar is het gat in de markt?
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 5 Het ondernemersplan.
Deel 3 Besluiten of ondernemen als toekomstperspectief past Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 8 De knoop doorhakken.
Derving.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Mini-onderneming Toelichting project Planning Teamverdeling.
MasterPeace Creating peace. Together.. SKILLZZ Les 1.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 2 Mijn idee!
De onderneming Hoofdstuk 1 Welk type ondernemer ben ik?
Havo 4 Lesbrief Vervoer.
Mini-onderneming.
What will you do to change the
Tool IH-1: Het verkennen van ideeën van docenten
Mini-onderneming.
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Les 1: Introductie Marketing
Bedrijfseconomie, Ondernemerschap en Financiële Zelfredzaamheid
KEUZEVAKKEN ECONOMIE & ONDERNEMEN voorlichtingsavond S. Alibasic
De bedenkers.
Ondernemerschap Jullie zijn gestart aan het laatste studiejaar en met nog een paar maanden te gaan komt een diploma steeds dichterbij. Om dit diploma te.
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
LOB Motieven Wat wil ik?.
Probeer deze vragen te beantwoorden op je poster
Criminele Derving.
Hoofdstuk Wat heeft een onderneming nodig
Presentation-Skills H4 Promotie en service.
Hoofdstuk 9 Marketingdoelstellingen
HOE KOMT EEN IDEE IN JE HOOFD?
LES: NIEUW DIEPZEEDIER
Eens / oneens HET EERSTE IDEE IS VAAK HET BESTE IDEE
Kritiek geven en krijgen
Hoofdstuk 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten
waar / niet waar EEN PRODUCT IS VOOR JE KLANT EEN CADEAUTJE
Wat heb je nodig? Papier, potlood en materiaal om in te kleuren.
Hoofdstuk 1 Idee: Droom of illusie?
Transcript van de presentatie:

Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 6 Hoe ziet jouw product eruit?

Inhoud deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Hoofdstuk 2 Mijn idee! Hoofdstuk 3 Is this the moment? Hoofdstuk 4 Waar is het gat in de markt? Hoofdstuk 5 Het ondernemersplan Hoofdstuk 6 Hoe ziet jouw product eruit? Hoofdstuk 7 Money, money, money 1

Bekijk het filmpje Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming 2 ► Voor wie maak je het? ► Marktonderzoek ► Bedrijfsformule Hoofdstuk 6 Hoe ziet jouw product eruit?

Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Hoofdstuk 6 Hoe ziet jouw product eruit? 3 ► Opdracht 1: product bedenken ► Opdracht 2: marktonderzoek ► Opdracht 3: bedrijfsformule

Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Hoofdstuk 6 Hoe ziet jouw product eruit? 4 ► Opdracht 4: laat klanten kijken en voelen ► Opdracht 5: frisse neus halen ► Opdracht 6: relaties onderhouden ► Opdracht 7: juryrapport klanttevredenheid