Coming home Brand & hospitality by KLM W.E. Kooijman EVP Human Resources Air France KLM CSU Hospitality congres 24 september 2015.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Vernieuwende partnerschappen
Advertisements

 Evolutie • Familiebedrijf °1948, derde generatie • 50 winkels • Omzetgroei van 294% (63.500/21.600); • Marge + 3%, EBITDA X 5, tewerkstelling.
Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
BlueBook, Sharing a world of Business Travel Expertise Annemieke Bossen Head of B2B Marketing Juni 2013.
ENGAGE 4 RESULTS CAFE 23 JANUARI 2014 MEDIAHUIS. ICT NEEDS BUSINESS ■ BELANGRIJK OM VOELING TE HEBBEN MET BUSINESS ☐ ‘Start with the end in mind’ ■ SUCCESS.
Nieuwe media: instrumenten in de kenniseconomie Van vinken naar vonken Hans Mestrum Trendwatcher
Informeel leren en….. social media
Praktische toepassingen van PKM in organisaties: 2 voorbeelden
Stefan Kolgen – C.H.I.P.S. vzw 1. “ Web 2.0 is the business revolution in the computer industry caused by the move to the internet as platform, and an.
Vizier op sociale duurzaamheid 17 september 2009 GTST: HR wordt groen! Pauline van der Meer Mohr.
Moet de professional in the lead? Marcel Levi, internist Voorzitter RvB en Decaan Faculteit Geneeskunde Academisch Medisch Centrum Universiteit van Amsterdam.
30 september 2005 Professioneel asset management Kunstwerken eindrapport.
Ondernemendheid Persoonlijke en sociale vaardigheden van de commerciële professional 1.
HR Brand “Torfs”: Hoe medewerkers –en klantentevredenheid hand in hand gaan bij Schoenen Torfs PM Club.
Heeft leren Zin? Marcel Knotter | IPOM Seminar| Den Dolder | 22 mei | Bright & Company | HR Strategy.
FWG SUPERSET®.
Herman Krommendam 23 september 2009
Sustainable employability in Tourism The human factor October 24, 2014 Where Europe Meets the Americas.
Rotary Water Platform District 1570: ”Adopteer een School in Ghana” Contact: Rotary Water Platform Aqua For All m.de
Ontwikkelingen arbeidsmarkt en houding en gedrag essentieel onderdeel van personeelsplanning Business strategy Business results Talent strategy Talent.
English and IPC How to teach content through English.
MVO- maatschappelijk verantwoord ondernemen
Onderscheiden van de concurrentie
DICK RIJKEN 30/03/01 DE WAAG AMSTERDAM. OMROEPEN? WAT? WAAROM?
CRM H7 Webcare Commercieel medewerker. ‘Luisteren’ naar wat er op internet over je bedrijf of product wordt gezegd Interactie met de klant via het web.
Proposal for the new ACARE [ bron: presentatie EC 7 juni 2011]
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/002] thema: how we celebrate birthdays can-do : kan een samenhangend verhaal schrijven.
Steven van Belleghem. - Inspirator bij B-Conversational - Frequente spreker op congressen en binnen bedrijven. - Business coach en geeft advies omtrent.
Connected Company & The Digital WorkSpace Roland Hameeteman 29 april 2015.
C USTOMER A DVOCACY T HE C USTOMER C ONNECTION 28 januari 2009 NICOLETTE WURING.
Ambassadeurs 28 augustus 2014 Agenda Mededelingen De organische organisatie Wvttk /rondvraag.
Dank voor de uitnodiging!
Creating local Europeana related networks Europeana taskforce Hans van der Linden 17/4/15.
A comprehensive introduction of the Lufthansa Group.
Great Place To Work ® © Great Place To Work ® Institute Nederland, 2009 VGN voorlichtingsbijeenkomsten 11 november november november 2009.
Junior Chamber International The Netherlands Worldwide Federation of Young Leaders and Entrepreneurs Basics –JCI zegt over zichzelf : –Worldwide federation.
Afstudeeropdracht Verhogen Marktaandeel Microsoft Door middel van de Wallet Allocation Rule Analyse.
1 WEBINAR: GLOBAL GRANTS VOOR BEGINNERS 17 mei :30 – 20:30 uur.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Alliantiemanagement PGM Open, 4 februari 2016 Prof. dr. Ard-Pieter de Man.
Guides for gutter Text colours R 27 G 66 B 152 R 0 G 0 B 0 R 127 G 127 B 127 Background.
Hoezo Great Place To Work ® bij Vanboeijen? © Great Place To Work ® Institute Nederland, 2009 VGN 30 september 2009 Erik van Riet VGN 30 september 2009.
Transaction Banking Infrastructure Manager EMEA
Functionerings- en ontwikkelgesprekken met rendement
WirelessCity Ontdek de mogelijkheden van HP Wireless
Wie ben ik?  .
Twee grote uitdagingen:
Wie ben ik?  .
Zoekt en gij zult vinden! Open leermaterialen
Automatisatie MH Pieters Techniek in evolutie
the digital workspace Connected Company & The Digital WorkSpace
Uitkomsten Beste Werkgevers
WirelessEnterprise Ontdek de mogelijkheden van HP Wireless
Productiviteit en Innovatie
WirelessEducation Ontdek de mogelijkheden van HP Wireless
Sector, Firm Size and ICT investments
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
ECOLAB; GEDREVEN DOOR ONZE MENSEN
KLM’s Corporate Biofuel Program
Talent development Association of universities in the Netherlands
Spark your idea.
Leefbaar loon en investeerders
Agendapunt 3 1 juli januari 2019 Gerben Klein Lebbink.
Jannes Huisman Senior coach
Working in Europe to Connect Talent Development in Higher Education
Ondersteunend personeel voorbereid op de toekomst
A realistic basic income policy needs two pillars
BRANDexpeience.
Hoe omarmen Nederlandse non-profit organisaties informatietechnologie?
KONINKLIJKE LUCHTVAART MAATSCHAPPIJ. Inhoudsopgave o Geschiedenis o CEO van KLM o Dochterbedrijven o Meer concurrentie voor KLM op Schiphol o Nieuwsfeiten.
Transcript van de presentatie:

Coming home Brand & hospitality by KLM W.E. Kooijman EVP Human Resources Air France KLM CSU Hospitality congres 24 september 2015

222 Air France KLM an air transport leader 7 October 1919: birth date KLM 7 October 1933: birth date Air France 15 September 2004: birth date Air France KLM 546 aircrafts Over 1800 daily flights 231 destinations In 103 countries Low-cost leisure activity is operated by Transavia with destinations in Europe and the Mediterranean In 2014: 87.3 million passengers 1.3 million tons of cargo With partners Delta and Alitalia the largest trans-Atlantic joint-venture with over 250 daily flights Member of the SkyTeam alliance which groups together 20 airlines, offering access to a global network of over 15,500 daily flights to 1,064 destinations in 178 countries. Flying Blue is the leading frequent flyer programme in Europe with more than 24.5 million members.

3 Schoonmaak en lessen vanuit de luchtvaart Essentieel in wat we doen - vliegtuig vliegen - toiletten Integraal onderdeel - voor klanten - voor medewerkers Elke schakel telt - ownership / leadership Draagvlak KLM - bagage staat er nog Ervaring in samenwerking - B2B - allianties - netwerk als organisatievorm - uitzenders/schoonmakers/Schiphol Zelf doen leidt tot tevredenheid

4 Beelden zeggen meer dan woorden 1. Focus 2. Experience draagvlak 3. Dutchbij 4. Inspiratie medewerkers 5. Open 6. Betrouwbaar Hospitality en Brand door

5 Focus Hoe krijg je de NPS (Net promotor Score) op 8 of hoger? Believers – neutrals – distractors Alleen heel goed zijn is relevant Consistentie als kern - over de hele organisatie - in alle elementen Teamprestatie De waarden - Dutch - Inspirational - Open - Reliable Budget: 8 miljoen (brand & marketing world wide) Coca Cola = 3 miljard

6 Dutch Top chefs Nijntje Heineken – Koningsdag Armin van Buuren

7 Inspirational Reisredenen Story telling Earned media Payed media Own media Werknemerstrots - populairste werkgever 2015 (great place to work) - beste werkgever 2013 (Intermediair en Effectory) - Randstad award 2010, 2011 en Incompany awards Sterkte cultuur - blauwe pas

8 Open 24 uur Social media hub Luisteren Hele organisatie betrekken Ontvangst aan deur To be captain

9 Reliable Doen wat je zegt Veilig

10 HR Organisatie kantelen Tool – iPad Alle factoren moeten kloppen Organiseren op draagvlak

11 Het vermogen van medewerkers beslissingen of beleid te voorzien erop te anticiperen en als logisch te ervaren ≠ mee eens zijn Draagvlak

12 Verstoppen is geen optie niet voor jezelf niet voor je klant niet voor je medewerkers