Interactieve Marketing Bob van de Geer & Chrisitian Best.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

Social Media Strategy Model
Trends in Dienstenmarketing
Marketingstrategie: segmentatie en positionering
Uitkomsten trendonderzoek 2010 Onno Ponfoort Martijn Laar 1 Ben jij wel authentiek?
Marketing & Sales Systems 2000 CKC Van CRM naar eCRM
Maar niet elke koning is even belangrijk!
De marketingmixstrategie
Businesstoepassingen
Wat is interactieve marketing?
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
BUREAU VOOR i-COMMERCE Internet (websites, webshops) Intranet (interne website, CRM, databases, digitaalarchief) Mobiele Marketing (sms, mobiel internet,
SDP-Segmentatiemodel
Van Egdom Consultancy 1 Workshop interne organisatie Groningen, 7 april 2010.
BUSSINSSPLAN Anabel D’hulster Sophie Tavernier Eline Vandenberge
Presentatie CRM Ayoub Boufous Yusuf Cetinkaya
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
Jeroen Meurs 3 BO.
Marketing .
Kennismaking NCOI Wie ben je, wat doe je, wat wil je leren?
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H7 – Het beeld nog scherper stellen DOELMARKTSTRATEGIEËN EN KLANTRELATIEBEHEER Competentiedoelen.
Product/marktmatrix Producten en markten waarop we actief zijn
Een dialoog met klanten opbouwen
Segmenteren en Positioneren
CRM Laura Nunes Carvalho, Jonathan Mathyssen, Jens Van den Driessche en Ruben Junius.
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Kevin Andriessens Liesbet Janssens Niels Lion Anna Selivanova.
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
BEDRIJVENSAFARI Woensdag 11 November ARA Het bedrijf Ongeveer 35 jaar geleden opgericht 70 communicatiespecialisten 3 afdelingen - ARA M/V -> Arbeidsmarkcommunicatie.
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Projectwijzer 3 H1 Accountmanagement en CRM Middenkader Engineering.
Gefelicitaart.nl.
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
Marketing H4 Strategisch managementplan Commercieel medewerker.
CRM H7 Webcare Commercieel medewerker. ‘Luisteren’ naar wat er op internet over je bedrijf of product wordt gezegd Interactie met de klant via het web.
Customer Relationship Management (CRM) Strategie Systemen Presentatie MSC-Consultancy Prior Adviesgroep werkt samen met Ingrid E. Römer
Visie & Strategie.
4. Online strategie Internet scorecard
Hoofdstuk 11 Persoonlijke verkoop, databasemarketing en customer relationship management.
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Projectwijzer 8/9 H5 Webcare Middenkader Engineering.
DMK – week 2.
DMK – week 3 Deel 1.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
DMK – week 9. Onderwerpen week 9 Tio Minor Digital Marketing Onderwerp DMK: Omzet, winst en kosten; hoe te beïnvloeden juist bij een informatieve website.
E-commerce. Een inleiding in online handelen “ Marrena van Reijssen”
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 1
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 4
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
Strategiekeuzes maken en 1-pagina strategieplan uitschrijven
Robin Schoew, John Frederiks en Bas van der Hoeven.
Eindpresentatie Digital Marketing
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Het beeld scherp stellen ©: Pearson: Solomon: Marketing Real Life.
Het beeld scherp stellen ©: Pearson: Solomon: Marketing Real Life.
GROEIEN MET JE IDENTITEIT. EVEN VOORSTELLEN… WAT IS EEN KLANT?
H7 – Het beeld nog scherper stellen
1. Stap 1 Samenstellen portfolio 2. Stap 2 Samenstellen netwerk 3. Stap 3 Social Media selecteren 4. Stap 4 Aanmaken profielen 5. Stap 5 Optimaliseren.
LET’s get Social.
Crossmedia in een marketing fullservice bureau
STRATEGISCHE CONTENTMARKETING CONTENTMARKETING IS OUDE WIJN IN NIEUWE ZAKKEN Stelling CONTENTMARKETING IS OUDE WIJN IN NIEUWE ZAKKEN.
Marketingstrategie.
2017 – Digital Pixel Marketing
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
in omnichannel retail van de toekomst
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Voorbeeld presentatie
Transcript van de presentatie:

Interactieve Marketing Bob van de Geer & Chrisitian Best

Inhoudsopgave Wat is interactieve marketing Wat is interactieve marketing Business toepassingen Business toepassingen Opbouw van een dialoog met klanten Opbouw van een dialoog met klanten Doelstelling en strategie Doelstelling en strategie Segmenteren en positioneren Segmenteren en positioneren Positioneren met communicatie Positioneren met communicatie Meten is weten Meten is weten

Interactieve marketing Wat is interactieve marketing ? Wat is interactieve marketing ? Kenmerken van interactieve marketing Kenmerken van interactieve marketing User generate content Co-creationCrowd-sourcing

Business toepassingen 4 vormen E-commerce: 4 vormen E-commerce: B2BC2B B2CC2C 3 vormen mediation 3 vormen mediation Cybermediation : Cybermediation : een online tussenpersoon die gratis informatie verzamelt en deelt. (Favorite place, Backpacktogether, Gentlemen, Lonelydinner) Intermediation: Intermediation: verdwijnen van tussenschakels Re-intermediaton: Verschijnen van tussenschakels (Prezzi, Social- Diving) Verdienmodellen Verdienmodellen

Opbouwen van een dialoog met klanten Direct marketing (3 doelen) Direct marketing (3 doelen) Database Marketing Database Marketing Permission based marketing: ( s naar geïnteresseerden) Permission based marketing: ( s naar geïnteresseerden) Loyaliteitsprogramma’s: (Het creëren van klantbinding en verhogen omzet) Loyaliteitsprogramma’s: (Het creëren van klantbinding en verhogen omzet) Customer Relationship Management (CRM) Customer Relationship Management (CRM)

Doelstellingen & Strategie Missie: Bestaansrecht en identiteit van een bedrijf Missie: Bestaansrecht en identiteit van een bedrijf Visie: Visionaire en ambitieus beeld wat de organisatie wilt zijn Visie: Visionaire en ambitieus beeld wat de organisatie wilt zijn Doelstellingen: Doelstellingen: Organisatie doelstelling (omzet, winst, innovatie) Functionele doelstelling (Communicatie, klant, marketing, systeem)

Segmenteren & Positioneren Markt segmentatie Markt segmentatie Doelgroep bepaling Doelgroep bepaling Gedifferentieerde marketing: verschillende segmenten Ongedifferetieerde marketing: Alle consumenten groepen Geconcentreerde marketing: Concentratie op een segment Veranderende marketing mix Veranderende marketing mix

Positioneren met communicatie Promotiemix Promotiemix Advertising Advertising Zoekmachinemarketing Zoekmachinemarketing Meest voorkomende acties in interactieve marketing Meest voorkomende acties in interactieve marketing Leads generen Traffic naar website verhogen Usability verhogen

Meten is weten Onderzoeksmethode Onderzoeksmethode