Competentiegebied 3: Voorwaarden scheppen voor opvoeding & ontwikkeling. GEMAAKT DOOR: AYSUN, ANNA EN TESSA.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Lente van der Stel 1H, Scala Rietvelden. De aller eerste les De 1 e opdracht was: ‘Zet je onderwerp in allerlei poses.’
Advertisements

Acceptatie Thema-avond voor De Piloot, maart 2011 Antoinette Loenen
Zorg voor alle kinderen.. Hoe ontwikkelt het kind zich?
Een kijkje op ‘het SchatRijk’ evangelische basisschool Zaandam Dovenetelweg CJ Zaandam T E. W. hetschatrijk.nl.
§2.7 verbindingen.
Beoordelingssystematiek als motor voor flexibilisering beroepsonderwijs CompetentCity 2008 Jan Gerritsen.
IKB Intercollegiale Kwaliteitsbewaking en Bevordering.
Schatkist Ouderavond.
Thema 7 Les 11a Smaak. overeenkomst = iets wat hetzelfde is als je het vergelijkt.
GASTLESSEN VOOR STUDENTEN 1 E LEERJAAR PW 3 EN 4 Kwaliteitszorg in de KO.
de Ontdekking Oosterhout
0 Onderzoek naar ontwikkelingskansen van jonge kinderen in horizontale en verticale groepen Bernadet de Jager Leutjes, kröddes en keudeldoemkes.
Het Werkplekleren van de Opleidingen Pedagogiek
Deze pp is gemaakt door Senne en Arnout. Eieren komen uit.
Digibordles dieren categoriseren
Seizoens- informatie (1) Seizoens- informatie (1)
BENNY JULIANE EN TESSA De poppen van 5c. UITLEG OVER MEZELF  Ik ben Benny→  Ik ben 10 jaar  Ik zit in 5c  Deze PowerPoint gaat over Benny Juliane.
Communicatieproblemen
Woordenschat groep 5 Thema 5, les 2
Ouderbetrokkenheid.
Gemaakt door Thomas, Daan, Emmy, Joy en Frederieke.
Versneller Innovatieve Ambities (VIA) Deze subsidieregeling wordt mogelijk gemaakt door het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling en de provincies.
PRL les 2.
Pemprl.
Voorwaarden scheppen voor opvoeding en ontwikkeling van het jonge kind
De 5 competentiegebieden. Gemaakt door: Amina, Nabou, Ishani, Maria, Khadija en Patricia.
Shanice, Shanice, Naoual, Nabou, Maria Groep 3
Competentiegebied 1.1: ontwikkeling van het kind stimuleren
Kerntaak 3. Voorwaarden scheppen voor opvoeding en ontwikkeling.
Competentiegebied 2 Ouders en opvoeders ondersteunen bij opvoeding en ontwikkeling van het jonge kind.
Competentie gebieden Kerntaak 1.
WERKEN MET GROEPEN JONGE KINDEREN Bijeenkomst 4. VORIGE BIJEENKOMST: * Bespreken uitkomsten van de praktijkopdrachten in groepen van drie/ vier personen.
KERNTAAK 1.1 NIVEAU 1 ABC ROBINETTE, DINOTRA, WENDY, RANOE EN CEONA.
LEERDOELEN COMPETENTIEPROFIEL PLOZEE, NINA, NICOLE, SABIHA EN PATRICIA.
Ontwerp je eigen kwartet
Het jaartje rond … maart juni september december april juli oktober
Pemwjk3. Programma tafeltjesronde over ruimte en materiaal Bespreek de inzichten die naar aanleiding van de tafeltjesronde over ruimte en materialen hebt.
SMART-leerdoelen. Competentiegebied 1: Ik wil na zes weken de zes VVE methodieken kunnen toepassen bij het opvoeden van jonge kinderen. S: het kennen.
Innovatief onderwijs Basisschool Klinkers Waar leren betekenis krijgt voor kinderen Gastcollege PABO Tilburg 26 maart 2010.
Welkom Acadin Conferentie. Programma uur Woord van welkom uur Ontwikkelingen Acadin (techniek en inhoud) uur Pauze met koffie en thee.
Hallo. Ik ben Raai de Kraai! in elk thema in een aantal activiteiten in startthema’s Thuis en Vakantie maken kinderen kennis met Raai altijd in startactiviteit.
'Vriendenavond' in het Bonte Paard te Laren, op 23 Februari, 20:30 uur Stichting Vrienden van de Larense Montessori School.
1 van 16 Spel van waarde met Natuur & Techniek. 2 van 16 Spel van waarde met Natuur & Techniek Kinderen hebben lang niet altijd aansturing nodig om de.
Het proces om te komen tot een leerlijn programmeren in het basisonderwijs Programmeren is geen taal, het is materiaal om mee te bouwen Mark Vrolijk, Directeur-Bestuurder.
Op weg naar een toekomstbestendig Globe College 1.
Ogo op de Achthoek Klik bij elke dia om verder te gaan!
Cliënt in zijn kracht Angerenstein: Methodiek en begeleiden Thema: 13.
Welkom in groep 2!.
Van documenteren naar afstemmen en terug…
Hoe gewoon is alcohol drinken voor u?
Gezonde fysieke omgeving
[Voeg eigen informatie over uw gemeente en/of de collecte toe]
Doelen behalen met activiteiten
Doelen behalen met activiteiten
Van Opdracht tot Website
Groningen: bewegen in de openbare ruimte
De stad als sportschool
Hoe duurzaam is School at Sea?
Angerenstein: Methodiek en begeleiden Thema: 13
Bestekken.
Let’s Roll 2017 Hockeyclub Montfoort
Een impressie van spel en spelbegeleiding op de Rafael.
algemene projectinformatie keuzemenu’s koppeling met verdere assessment.
Onderzoekend en Ontwerpend leren
Architectuur Wat gaan we doen? Architectuur De architect
Workshop Digitale Tools
Ouderbijeenkomst Thema Mensen.
Materiaal en methode Welke materialen en methode worden er gebruikt?
Mijn spreekbeurt gaat over
Transcript van de presentatie:

Competentiegebied 3: Voorwaarden scheppen voor opvoeding & ontwikkeling. GEMAAKT DOOR: AYSUN, ANNA EN TESSA

Kerntaak 3.1A ZORGT ER VOOR DAT DE OMGEVING GESTRUCTUREERD IS INGERICHT, KINDEREN UITDAGING BIEDT EN REGELMATIG WORDT VERNIEUWD (BIJV. OP BASIS VAN THEMA’S, SEIZOENEN, INTERESSES VAN DE KINDEREN, ETC.) KOPPELING AAN 3.1B ADVISEERT/COACHT COLLEGA’S

Thema’s 6 weken lang wordt hetzelfde thema gebruikt. Materiaal Inrichting Activiteiten

Seizoenen Lente Gekoppeld aan alle dieren tellen mee Inrichting Materialen

Vernieuwing