Orienteren/ monitoren Informatie selectie Informatie creatie Documentatie publicatie algemeen projecten Toegepaste informatieproducten 1.Copieren (bronnen)

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Online Matchen ‘Van Recruitment tot kwalitatieve selectie’
Advertisements

Marketing & Sales Systems 2000 CKC Van CRM naar eCRM
RESULTAATGERICHT WERKEN in verbinding met de totale organisatie
STRATEGISCHE PLANNING
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
1. Introductie 2. Voor wie? 3. Productomschrijving 4. Wat levert het op? 5. Wat kunt u verwachten? 6. Voordelen Waarvoor Werken aan vindbaarheid Doelgroep.
Anders Denken = Anders Doen! VERNIEUWEND ONDERNEMEN EN NETWERKEN “New roads towards the Labour Market: web based employment services of the JobCreator”
Vitamine G1 Effecten van een groene omgeving op gezondheid, welzijn en sociale veiligheid J. Maas.
Hoe HPO is de Kinderopvang? High Performance Organisaties
Peter Dirven WELKOM Innovatie ?
Zo doen we dat in Dordrecht: Bewoners aan Zet
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
The Connected Organization - verbonden en vindbaar werken -
Verslag Engage 4 Results Café Data Quality. Welk type data (klantendata / productdata / transactionele data / …) heeft binnen uw bedrijf een kwaliteitsprobleem?
Human Capital & Strategic Personnel Planning
Risicomanagement Beperking van vrijheid of ruimte voor kansen
GAAN Gewoon Anders Ambulantisering Nieuw
Clingendael European Health Forum Prof. dr. W.H. van Harten Huys Clingendael, 25 januari 2006.
Innovatief Aanbesteden: DE VLAAMSE OVERHEID ALS ACTIEVE INNOVATOR Kenniscentrum Innovatief Aanbesteden Christophe Veys – Peter Thevissen 28 juli 2014.
Oude en nieuwe uitdagingen in personeelsmanagement.
Competentiecatalogus Mechatronica
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
Vizier op sociale duurzaamheid 17 september 2009 GTST: HR wordt groen! Pauline van der Meer Mohr.
Het nieuwe werken Visie Peter Fingar. Het werk verandert: –Meer informatie gericht: gebruiken, verwerken en actie Transactie-informatie Omgevingsinformatie.
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
PADS4 maakt het eenvoudig om informatie te verspreiden naar een specifiek publiek op de juiste plaats en het juiste moment PADS4 is een professionele oplossing.
Investeringsselectie
Cultuurprofieldoelen;
Procesbetrouwbaarheid, efficiency, kwaliteit en veiligheid
A B Laag Hoog Leverancierswaarde voor klant Segment 1 Segment 2 Segment 3 Segment 4 Hoog Klantwaarde voor leverancier Laag.
Innoveren. Wat is innovatief organiseren Innovatief organiseren is leren het vertrouwde los te laten.
Gelukkige Medewerkers presteren beter!
Kennismanagement & Sociale media
Rol van cultuur bij kennismanagement Jan Meijer Den Haag, 1 december 2005.
London Online Information 4 december Webanalytics Communities Collaboration Web 2.0 Social Web Multichannel Traffic Conversie Accountability.
HR NETWERK 30 JANUARI 2015 De beleidsnota Bestuurszaken doorgelicht Uitdagingen voor HR.
4. Online strategie Internet scorecard
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
BIJZONDERE KLANTVERHALEN. AGENDA 1. Opzet onderzoek Bijzondere klantverhalen 2. Klantprocessen en klantverhalen 3. Essenties van B2B cases 4. Emotioneel.
DMK – week 2.
Van waarde; van betekenis zijn SBCM opleidingsdag 23 september 2015 Tom de Haas.
Business en IT Consulting
Premium Cloud Backup Makkelijk.Veilig.Betrouwbaar.
Informatie management HC2
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK02 Bedrijfskundige thema’s Week 2 Thema 3 – Logistiek 6 Business IT & Management
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 13 – Concurrentie en samenwerking Business IT & Management
 E-learning business case Frank Klabbers. Infolearn  Infolearn  Leeromgevingen, content-multimedia ontwikkeling training en onderwijskundig advies.
Kosten en Waarden C2C ontwerp Mariska van Dalen Gecertificeerde Cradle to Cradle consultant
Over organisatieverandering via programmamanagement versus lean management Thea van den Berg Suzan Vos Rijkswaterstaat.
Zelforganisatie: einde van instituties? 10 november 2010 Inleiding Ton van Overbeek Voorzitter Raad van Bestuur Careyn Zuwe Aveant.
10/01/2012. Partner voor dit proces MTI 2 (the Marketing, Technology, and Innovation Institute) Netwerk van universiteitsacademici met bedrijfservaring.
Dr. Patrick Vermeulen GITPMoed & Vertrouwen Moed en Vertrouwen Workshop 1 Motivatie 1.
PRINCE2 in Praktijk EPM voor Professioneel Projectmanagement Pierre Smits/ Leo Stigter / Jane Darnell Apeldoorn, 17 september 2008 getronicspinkroccade.nl.
UNESCO 2003 & 2005 Encounters in cultural (heritage) diversity and sustainable development – 25/1/2016 UNESCO en/in het digitale tijdperk.
Embedded Librarianship
Op welke manier kan men competenties verwerven?
Kluwer The end of Publishing
CIO 3.0: een gemeentelijk perspectief op de digitale transformatie
Presentatie bedrijfsplan
Menno Jansen, programmamanager Zorginnovatie
Tjellingsessie Master Leiderschap
Don’t be ‘sneaky’, use a Wiki!
Human Resources Accounting
Checklist for Savings & Added Value
Return On I…. Bestaat sinds We doen al tijdje mee
Boeien en binden van goede medewerkers
Vernieuw je HR-cyclus.
Transcript van de presentatie:

Orienteren/ monitoren Informatie selectie Informatie creatie Documentatie publicatie algemeen projecten Toegepaste informatieproducten 1.Copieren (bronnen) 2.combineren (matrix) 3.Creeren Debriefing - geleerde lessen - inzichten - faciliteren - coordineren Klantprocessen rijk aan informatie

Orienteren/ monitoren Informatie selectie Informatie creatie Documentatie publicatie algemeen projecten Klantprocessen rijk aan informatie Losse vragen 1 2 3

Workflow SLA SLA: -Compleet -Consistent -Vers -Toegankelijk -Navigeerbaar -Betrouwbaar KPI - goed gedocumenteerd - goed gecommuniceerd - toegevoegde waarde (begrepen en geaccepteerd) + belangrijke rol voor WEB 2.0 orientatieproject

Losse vragen Workflow SLA SLA: -Compleet -Consistent -Vers -Toegankelijk -Navigeerbaar -Betrouwbaar KPI - goed gedocumenteerd - goed gecommuniceerd - toegevoegde waarde (begrepen en geaccepteerd) + belangrijke rol voor WEB 2.0 orientatieproject opbrengsten kosten BLOGWIKI

Losse vragen Workflow SLA SLA: -Compleet -Consistent -Vers -Toegankelijk -Navigeerbaar -Betrouwbaar KPI - goed gedocumenteerd - goed gecommuniceerd - toegevoegde waarde (begrepen en geaccepteerd) + belangrijke rol voor WEB 2.0 orientatieproject opbrengsten kosten BLOGWIKI

instructionconsultinformation context Knowledge workers Relevant for Value Based Services Not relevant for Value Based Services task Wie hebben er echt voordeel van goed kennis- en informatiemanagement?

£ 11 Mi/Yr £ 6 Mi/Yr £ 12 Mi/Yr marketing communication PR £ 0,5 Mi/Yr 0,2 £ 3 Mi/Yr £ 8 Mi/Yr £ 18 Mi/Yr accountantssales consultants HR ICTfinance £ 12 Mi/Yr. £ 0,5 Mi/Yr ? £ 7 Mi/Yr Admin £ 5 Mi/Yr R&D Risk management TQMAudits production purchasing Info Services ? ? 0, : information flow : added value +/- : ratio Impact map for organisational knowledge and information services (private sector)

Kritische succesfactoren voor kennismanagement Zet geen lage verwachtingen: Kennismanagement is niet “leuk om te hebben” KM is veel eerder harde toegevoegde waarden, dan soft skills Maak de impact van KM meetbaar op de meest cruciale en meetbare organisatie-aspecten, bijv. directe invloed op je klanten en bijdrage aan kernprocessen. Niemand wacht op een grote electronische bibliotheek. Maak KM resultaten meetbaar (niet KM zelf) en meet regelmatig! Kennisdelen is niet mogen! Het wiel opnieuw uitvinden is een voorrecht, alleen te evenaren door een “to copy is clever” cultuur.

Kritische succesfactoren voor kennismanagement Een KM kampioen zonder tijd scoort geen punten KM is absoluut niet: techniek, maar vooral: organisatie, mensen, cultuur en gedrag KM is absoluut niet gelijk aan e-Learning (apart en aanvullend) Na-apen is eerder goed dan slecht voor innovatie KM is geen vervanger van menselijk intellect, maar wel een stimulator. Persoonlijke beoordelingen moeten KM waarnemingen in zich opnemen KM specialisten zijn het waard om in te investeren Kritische succesfactoren van KM zijn te verdelen in 4 pilaren: Leiderschap, mensen en cultuur Relevantie voor de organisatie KM processen en technologie Meten is weten