GIP Slotcar Dragrace

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Zoeken in limo VIVES bibliotheken.
Advertisements

Studienamiddag VCA Organisatie VCA examens
Generiek Industriebeleid brede Creatieve Sector Alliantie van Producenten in de Creatieve Industrie 4e expert sessie 30 November 2012.
OBA Expert op Afstand Expert op Afstand in de praktijk Ervaringen met videoconferencing Samenwerkingsverband D e D igitale S leutel in Leiden.
1 GRUNDTVIGPROJECT VORMINGSACTIVITEIT “GROOTOUDERS & KLEINKINDEREN AAN DE COMPUTER” Welkom!
Demowoning Gezond (t)Huis
Consultatiemoment 2 27 maart 2009 De Pianofabriek Fortstraat Brussel (Sint-Gilis)
Thema: Zelfreflectie Concept: “Kijk eens meer in de spiegel” Onderzoek: Beter uiten in een productie Eigen visuele opdracht.
STAGE 7BSO Schooljaar
Het energieproject EEN BEELD UIT DE PRAKTIJK. van “Ik heb geen zin om therapie te doen en dieet te gaan volgen.” tot “Wanneer is het nog eens energieproject.
De kaart is niet het landschap
In vino veritas Opstartvergadering 18/10/2011. Agenda Waarom een wijnclub? Praktisch Goede afspraken Te beslissen.
Tekst 1: Informatietheoretische visie op het leren van een vaardigheid
Medmec 1 Herfst Les 5. Werken aan gebruiksaanwijzing Docent komt langs voor individuele feedback – Over je dummie – Over je gebruiksaanwijzing probleemformulering.
Gang van het document Errol Graf Bijeenkomst bestellen & beschrijven – 8 april 2009.
Vraagt onderwijsvernieuwing om gedragsverandering? 11 januari 2014 Marcel Kamp en Herman Schalk.
Ontwerp van een sluitermechanisme
Beatrijs Vandecasteele & Luc Lemarcq
REGIONAAL ASSOCIATE COLLEGE
Welkom. inhoud presentatie wat is een Micro Mouse controller motoren sensoren hardware software voeding leerwinst.
Ronde tafel: ▫ Naam + 1 of 2 zinnen onderwerp (werktitel) Vragen: ▫ Iemand die zijn promotor/copromotor nog niet kent? TO DO: ▫ Masterproefovereenkomst.
Howest Kortrijk – 7 oktober 2010 Zin en onzin van hoog rendement bij aandrijvingen.
Project Patiënten Dossier Projectgroep 6 Aniek Aurely Guido Joyce.
Intelligent Hummer Welkom…. De opdracht… Maak een auto die zelfstandig kan rijden Maak een auto die zelfstandig kan rijden Hij moet objecten herkennen.
kunst in beweging mobiles Alexander Calder ( )
Magister Leon van den Heuvel, 29 mei 2012.
Hoe verleng ik mijn werken?
Herbronning Vrijzinnig-Humanisme voor een. Werken met Focusgroepen Prof. Dr. D. Verté: Agogiek VUB  Inleiding: Waarom is dit project interessant voor.
Reflecteren over leer-en onderwijsstijlen
’ Ondernemend Onderwijs Professionaliseringsbijeenkomst Dinsdag 19 mei 2015 Van Maerlant College.
SLV1HY-e Martijn Verhoeff Fred Hoogendoorn 22 April, 2015 Splitter in Aerodynamics.
Ontmoeting tussen organische meststof-producerende regio’s: Bretagne – Vlaanderen Véronique De Geest 16 april 2015, Rennes, Frankrijk.
Specialisme Samenwerken is samen werken
3Ducation HUB Groningen. Visualisatie Rapid Prototyping Toegankelijkheid van de wetenshap.
Hoe zoek ik informatie in de bibliotheek ? Sociaalagogisch werk VIVES bibliotheek Kortrijk
Rob Ouwerkerk Woudschoten 2008 Flash! Didactiek voor professionals.
Info avond “De kleine Picasso” 8 oktober Welkom! Een opwarmertje: wie is wie in onze school?
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk
Java & het Web Programma: Contexts Listeners Scope/Attributes Thread safety.
Programma Inleiding door voorzitter Ingrid Molderez Presentatie van het instrument Concept Opbouw Hoe werkt het instrument? Concrete werkvorm: rollenspel.
Race of champions, praktische informatie en reglement.
It’s LiFe!. it’s life tool sensor zelfmangement ondersteunings programma coaching en feedback systeem.
Kwaliteitshappening 2012 Voorstel concept 28 maart 2012.
GIP-SESSIES BIOMEDISCHE LABORATORIUMTECHNOLOGIE BRUGGE – MAX. 15 LLN BLOED … ONEINDIG VEEL INFORMATIE.
Water besparen in kleinschalige tuinbouw met de AquaTag contactloze bodemvocht sensor Jos Balendonck, Wim Stenfert Kroese (STS), Max Hilhorst (STS) Achtergrond.
Krachtige STEM-leraren vormen: naar een multidisciplinair didactiektraject als OPO binnen de lerarenopleiding Heleen Bossuyt & Nele Vandamme.
NME-Overlegplatform Maandag 3 mei NME-Overlegplatform maandag 3 mei 2010 Agenda 1)Welkomstwoord voorzitter 2)Vlaamse NME-dag 18 november 2010.
WELKOM!. Wat is infocyclus? Infocyclus binnen BTC en link met DGD Infocyclus = Algemene inleiding over actuele mondiale vraagstukken en uitdagingen gelinkt.
Opbouw Rescue Robot behorende bij Lego Mindstorms 9797 Hoofdstuk 1. Basis 2. Ultrasone sensor 3. Lichtsensoren 4. Blikjesvanger 5. Draadhouder 6. Motoren.
Een dag over asiel en onderwijs. Context in de regio.
De Kookplaats Koken en eten zonder zorgen. Aanleiding: vraag van het CAW aan de Cel Armoedebestrijding ‘Het organiseren van een veilige plaats waar mensen.
Instructie Shakespeak Powerpoint
Trefdag Alternatieve Gerechtelijke Maatregelen 20/4/2017
inductie* Module pedagogische tact
Freinetschool Het Reuzenhuis Klas 5 & 6
3D-Printing Dieter Hotome 1MMPAa.
Uitkomsten kwaliteitsonderzoek gedifferentieerd toezicht De Vlindertuin datum onderzoek 19 mei 2016.
Elke Dag Samen een Beetje Beter.
Afsluiting Infocyclus Informatie over de examens en evaluatie
Een controller voor je liedmachine
Kennisbasis Bewegingsonderwijs.
Onderzoekend leren Hoe ondersteunen we onderzoekend leren?
als basis voor een vernieuwde didactiek op de Copernicus
Huiswerkcontrole – tabel 1
KNOWING ME, KNOWING YOU Een unieke conferentie ijsbreker nodig? Dan is Knowing me, Knowing you hét ideale concept. Leer elkaar op een leuke manier beter.
Samenwerken en communicatie
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 5.
SJABLOON VOOR EEN SCHOOLREISJE
Evaluatie groepsklassenraden oktober 2013
EHBO bij Movares Is er meer dan pleisters en 112?.
Transcript van de presentatie:

GIP Slotcar Dragrace

Inhoudelijke context: ElektrotechniekDC motor, snelheidsturing, Ledschakeling… Mechanica koppel, toerentallen, reductie… Rapid prototyping3D printing, lasercutting ElektronicaArduino, sensoren uitlezen Methodiekontwerpmethodiek, Innowiz

Sessie 1 : Concept

Sessie 2 Engineerin g

Sessie 3 Sensoren Feedback Controller

Sessie 4 Race

Praktisch Locatie: Howest, campus Graaf Karel de Goedelaan – Kortrijk 4 sessies Max. 20 deelnemers Samenwerken mogelijk (per 2 / 3) Materialen aanwezig. Indien bepaalde materialen nodig zijn, wordt dit op voorhand met de leerlingen meegegeven