Minor Mobile Life voor Dinf-3 en DCmd-3 George Pluimakers Studiejaar 2012/2013.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
The customer centric software company
Advertisements

Samenwerking met MOSS 2007! Chris Hoppenbrouwers.
Microsoft Dynamics Entrepreneur Solution 2008 Product Demo.
Server Management Framework
Windows Server 2012 Optimaliseer uw IT. Ready for the Future.
Easy Bis Bestuursdienst Informatie Systeem Van agendapunt tot besluit Met automatische internet publicatie.
Voor meer informatie: Link Invent Design: Externe promotor : Jean Van der Biest
Dé complete online werkplek met de kracht van Office 365
11 Infrastructuur Optimalisatie: Waarom een op voorzieningen gebaseerd platform de betere keuze is.
Web Apps de online plek om samen te werken Gebruik Office overal Beste gebruikerservaring Werk beter samen Breng ideeën tot leven.
BI voor Microsoft Dynamics AX
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
1 Orientatie InformatieSystemen K.M.van Hee hgl. architectuur van informatiesystemen dir. Deloitte & Touche Bakkenist TU/e 2001.
Office 365 voor zelfstandigen en kleine bedrijven.
The vision at work Batteries included Ervaringen van een ISV op hosting avontuur Sven Middelkoop Corporate ICT Manager Exact Holding N.V.
Dag van de lokale overheid. March 9th Microsoft Belux Paul Faes Business Development Manager Lokale Overheid.
Databases I (H. 1) Wiebren de Jonge Vrije Universiteit, Amsterdam Voorlopige versie 2003.
Van JBF via Degelijkheid naar Pro-actief Beheer
Confidential 1 Trends in ICT J. Bruijning KPN Research 8 juni 2001.
Windows Applicaties Bouwen met Visual Studio.NET Sijmen Koffeman Development Consultant Microsoft.
PADS4 maakt het eenvoudig om informatie te verspreiden naar een specifiek publiek op de juiste plaats en het juiste moment PADS4 is een professionele oplossing.
MEETING SYSTEMS BV VOOREFFECTIEFVERGADEREN.  Meeting Systems bv levert software als hulpmiddel om het vergaderen te ondersteunen met de volgende kenmerken:
Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014
Content Management Systeem. Maart 2000Case: World Online International2 Klantprofiel I World Online International BV is een beursgenoteerde Pan-Europese.
BlueDolphin To facilitate progress through organized knowledge Wilko Visser VIAG kennissessie 23 mei 2014.
Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/006] thema: Dear editor,
Van data naar kennis. Customer Case – Robeco Forms naar Apex Migratie.
APP Platform Rivium, 5 maart 2013 Rik Vietsch.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/007] thema: ‘With this mobile you can…’ can-do : kan op betrouwbare wijze gedetailleerde informatie doorgeven.
Sales Tips.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
Minor Mobile Life voor Dinf-3 en DCmd-3 George Pluimakers Studiejaar 2012/2013.
Mediamonitoring Oplossingen. Duizenden klanten in meer dan 100 Landen.
Mobile Life onderdeel van minor voor DINF3 George Pluimakers Studiejaar
Introductie INFBIT01DT Schooljaar
De inzet van BPM en SOA in een organisatie
Minor Project- en Programmamanagement
Beheer in BedrijfsContext AD ICT Leerjaar 2 George Pluimakers Module: ICTBBC01DX Studiejaar 2013/2014.
Enterprise Service Bus IBK3ESB01
Agenda  Introductie Oracle Documents Cloud Service  Demo  Integratiemogelijkheden  Demo  Vragen 15 december /11/2015 WebCenter SIG Oracle.
1 KPN Mobiel – Introductie Repository Object Browser & Designer 10 Designer 10g & Repository Object Browser Maandag 28 februari 2005 Lucas Jellema (AMIS)
Een enkele werkplek voor al je apps Vanaf elk device met een browser.
1 Bart van Muijen – Sales & Operations Manager UPDATE PV.
Werkgroep Cost Management Nationale GSE Conferentie 13 oktober 2011.
The Research Process: the first steps to start your reseach project. Graduation Preparation
KNVI Congres Introductie BI.
Windows applicatieontwikkeling
WirelessCity Ontdek de mogelijkheden van HP Wireless
‘Business at the speed of change’
Overzicht Vooronderzoek Hypothese Onderzoeksvraag Methodologie
Key Process Indicator Sonja de Bruin
Korte Handleiding Slim
WirelessEnterprise Ontdek de mogelijkheden van HP Wireless
= Data management Voor uitvoering en communicatie Informatie tijdens het ontwerp- en het bouwproces Werken met het InfraModel Het begin van de verandering!
Innovatie met IBM Cloud Orchestrator.
WirelessEducation Ontdek de mogelijkheden van HP Wireless
Processing Structured Hypermedia
SDI from a technological perspective: Architecture
Tool WB-1: Natuurwetenschappen in de beroepspraktijk
Microsoft vs de rest “Wat biedt het Microsoft Cloudplatform en hoe kan dit bijdragen aan veilig, snel en schaalbaar werken binnen elke organisatie.” Thomas.
De taaltaak
The Hybrid Workspace Gino van Essen Technical Consultant.
The Hybrid Workspace Commercial Value Proposition
ECOLAB; GEDREVEN DOOR ONZE MENSEN
Praegus B.V.. .
Uitwisselen van gegevens
A National Strategy for Public Libraries in the Netherlands
Transcript van de presentatie:

Minor Mobile Life voor Dinf-3 en DCmd-3 George Pluimakers Studiejaar 2012/2013

Even voorstellen...  George Pluimakers, informatie architect bij NS geass. partner Informatie Management Nederland (IMN);  > 25 jaar ervaring in ICT, waarvan >15 jaar in diverse consultancy functies; huidige functie: informatie architect  Specialismen: business-IT alignment, architectuur, informatie management, opzetten en verbeteren van ICT-beheer en service management

Agenda  Overzicht en uitleg opdrachten  Uitleg  Owp2: Trends & Development  Owp2: Innovatie & Concept development

Onderwerpen  Mobiel publiceren (in het verlengde van content management)  Mobiele Customer Relationship Management (CRM)  Mobiele Business Intelligence (BI)

1. Mobiel publiceren  Publiceren op PC’s, maar nu ook mobiele devices  Een set diensten om content te “vangen”, organize, opslaan, beveiligen, en distribueren tussen “genetwerkte” omgevingen  Content en applicatie infrastructuur  Content delivery, apart van presentatie, op één locatie beheren  Customize look & feel van een site of applicatie Ref: Drupal

Mobiel publiceren Drupal renders content to themes via HTML and HTTP for a browser, or uses web services via XML or JSON for native mobile applications.

Kern van de oplossing  Delivering content to devices of all sizes and capabilities.  Developers have multiple options on how best to deliver a mobile experience, either by extending the capabilities of a web site to a mobile browser, or by linking a native mobile application directly using web services.

Dedicated, specifieke sites…  … met thema’s voor renderen content, op specifieke devices, en in verschillende contexten.  Een organisatie die tegelijk wil publiceren op desktops, smart phone en tablets onderhoudt 3 Drupal-powered sites, elk met een specifiek theme geënt op de mogelijkheden van het device.  Bijvoorbeeld: het desktop theme laat alle opties op één pagina zien, met meerdere links van koppen en plaatjes; het smart phone theme, voor een kleiner scherm, laat alleen de meest populaire opties zien met koppen in een lijstje.

… en specifieke conversie tools  … met tools als Mobify and Velocitude, kunnen ontwikkelaars eerst specifieke content elementen identificeren in een volledige desktop site, welke onderdeel meoten worden van mobiele web applictie  Ze kiezen dan de content types op desktop web pagina’s en beelden die af op een template voor een mobiel device.

Responsive design  Eén presentatie laag en thema rendert automatisch content op meerdere devices.  Met innovatieve technologieën, inclusief HTML5 en jQuery Mobile  Manage presentatie en interactie over verschillende devices  tekst en beelden automatisch aanpassen aan device scherm afmeting;  toetsaanslagen en mouse kliks afgebeeld op “swipes and taps” van een touch screen.

Voorbeeld 1

Voorbeeld 2

2. Mobiele CRM  Onderweg bewerken, beheren en administreren van klantrelaties; dat wil zeggen permanente toegang tot alle relevante (actueel en kwalitatief hoogwaardige) klantgegevens in de CRM oplossing.  Voor buitendienst medewerkers, …  Kan kwalitatief slechts net zo goed zijn als de database van de CRM oplossing waarop het is gebaseerd  Van cruciaal belang dat gebruikers gemotiveerd omgaan met het systeem, het nut van het werk inzien en dat de organisatie de CRM filosofie in praktijk brengt.

Functionaliteiten  bezoekverslaglegging, het beheer van afspraken en taken, evenals de bezoek- en personeelsplanning. optimaliseren van de bezoekfrequentie, orderbewerking, routeplanning  accountmanagement: zoeken naar klanten in het systeem, het rechtstreeks oproepen van het telefoonnummer uit het gegevensrecord, de informatie over de klant en het traceren van zijn adres, contactmanagement: bv. afspraken verdelen over mobiele toestellen  Gegevens worden mobiel ingevoerd, geanalyseerd en in realtime in de volledige organisatie via alle kanalen beschikbaar gesteld

Voordelen Bron: Forrester, 2009: Online enquête wereldwijd onder 1005 IT- en bedrijfsbeslissers die deelnemen aan koopbeslissingen inzake CRM

Hogere productiviteit  Mediumbreuk tussen het zoeken van informatie en het gebruiken van informatie verdwijnt  Resulteert in een duidelijk kortere procesketen, die geen organisatorische tussenstappen vereist en de gegevens uniform verwerkt.  Door het ophalen en invoeren van gegevens op locatie stijgt de gegevenskwaliteit - de kans dat bij de registratie achteraf besproken punten worden vergeten, wordt aanzienlijk kleiner. Het foutief registreren van gegevens wordt door de directe invoer grotendeels voorkomen.

Branche voorbeelden van mobiele processen  Industrie  Tickets/service order  Service verslag  Life science  Verspreiden van monsters  Bezoekverslagen  Order management  Store check/POS  Financiële dienstverlening  Advies op locatie  Efficiency & compliance

Belangrijke eisen aan nuttige mobiele applicaties  Alleen de essentiële inhoud op het beeldscherm;  Eenvoudige navigatie met weinig klikken;  Op rollen gebaseerde functionaliteiten;  Snelle synchronisatie;  Intuïtief gebruik;  Geen dubbele registraties;  Veiligheid (bijvoorbeeld ook bij verlies van het toestel).

3. Mobiele BI  Recente Mobile Business Intelligence Market Study van Dresner Advisory Services: 33 % van organisaties claimt dat zij mobile BI gaan leveren aan > 40 % van hun personeel in komende 2 jaar  Slechts 4% van organisaties vindt mobile BI (nog) iet belangrijk  Gartner voorspelt dat in 2013, 33% van BI functionaliteit afgenomen zal worden via handheld devices, omdat door vooruitgang in mobiele rapportage en analyses er steeds meer BI gebruikers komen.

Hoe kiezen voor Mobiele BI oplossing?-1  Benut het mobiele BI platform bestaande assets ? (hardware, software licenties)  Ondersteunt het platform “alle devices”?  Kunnen off line gebruikers alle functionaliteit benutten?  Zijn offline documenten veilig? (ook uitwisseling met klanten, externe partijen..)  Worden native functies van devices ondersteund?  Kan BI geïntegreerd in andere mobiele apps? Bron: Twelve Things to Consider When Implementing Mobile BI, Information Builders

Hoe kiezen voor Mobiele BI oplossing?-2  Kan mobiele BI platform uitgebreid worden met transacties? (mobiele medewerkers willen ook data wijzigen)  closed-loop BI in mobile omgeving: gebruikers kunnen niet alleen data ophalen en bekijken, maar ook wijzigen, toevoegen of verwijderen  Centraal beheer, wat kan/mag eind gebruiker?  Aparte ontwikkeltools, mobiele servers  Beheerders kunnen rapporten en functies geven aan specifieke gebruikers, gebruik monitoren, gebruikersgroepen toewijzen, rechten toekennen, schedulen distributie, event-driven alerts..  Abonneer mogelijkheden (pull en push)  Beheer van grote aantallen rapporten (document management)  BI documenten mailen  Gebruiksgemak (tap, mail, “Excel”)

Case : GUESS-1  Continues to dress and accessorize the world with fashion-forward apparel, handbags, watches, shoes, and more  Early adopter: in 2008 To this end, GUESS selected MicroStrategy to develop a mobile business intelligence initiative that delivered operational information to end users’ Blackberry smartphones  Open up a PDF document, get a quick snapshot of the business, and make immediate decisions that impact sales and revenue growth  NEXT STEP Application: Sales and Marketing Analysis for iPad  In 2010, GUESS chose MicroStrategy Mobile to develop an iPad app that allows its executives, designers, and merchants to analyze sales performance Ref: Mobile BI apps - MicroStrategy

Case : GUESS-2  Today, GUESS users, including executives, merchants, regional directors, visual merchandisers, buyers, and planners, have access to 13 dashboards captured in one, easy-to-use app that highlights prevalent sales trends.  For example, executives at the company’s Los Angeles-based headquarters can tap on summarized information such as sales performance by region (e.g., U.S. stores vs. Canadian stores), tap and swipe on margins (e.g., Are they up or down?), see trend information, and resolve pain points.  “On the iPad, the information decision makers need is easily accessed in a way that encourages them to use it.”

Case : GUESS-3  Executives can be quickly briefed about the state of the business with a few swipes and taps. They are able to view graphs and charts on the business as well as view the weekly, monthly, and yearly sales at the company level or drill down to the store level.  Merchants can access the app and look at the data in multiple ways. They can see best sellers across multiple levels of detail and drill down into a specific store; view inventory or sales on a map; and look at detailed information by style, down to the size level with over four months of history.  The merchants can analyze this information while traveling, at home, or more importantly, when visiting stores. “ Allowing users to have a clear view of financials and sales in addition to best sellers gives everyone a better view of what’s driving the business”

SaaS BI  “The compelling economics of Cloud-Based Analytics SaaS BI geschikt voor: organisaties die met BI starten divisies en afdelingen van grote organisaties Operationele uitgaven ipv hoge aanloopkosten

 ‘Mobiel’ is inpasbaar in veel processen  ‘Mobiel’ biedt meerwaarde voor specifieke processen  Werknemers  klanten, externe partijen..  Uitvoeren werk + sturing van business!  Cruciaal: keuze mobiel platform en beheer Conclusies intern extern