Do’s & dont’s coachen Ex gedetineerden Inburgering Langdurig werklozen Hangjongeren studenten.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Binnen / Buitenkring Maak een binnen- en buitenkring
Advertisements

Van zorgleerlingen naar leerlingenzorg
Wat is een Groene Kerk? Werk maken van duurzaamheid en zorg voor de schepping. Beloven om elk jaar een nieuwe ‘groene’ stap zetten. Ervaringen delen en.
Provincie Limburg Workshop mentorschap 17/5/2013
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
Train The Coach Bijeenkomst PMGG d.d
Kwaliteitsverbetering moet je willen en vooral kunnen
Missie Omgeving Identiteit Waarden & Overtuigingen Vaardigheden
Werkvormen als vanzelf
Oplossingsgericht coachen
Studie en opleiding Vrije tijd Groei en gezondheid Relaties
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Oplossingsgericht coachen voor Studieloopbaanbegeleiding
Tijd verprutsen is het hart van vernieuwing. Informatietechnologie is een groot boos beest, dat constant op je deur klopt. Hoe lang houd je dat beest.
TRAINING SOCIALE VAARDIG-HEDEN
Als ik jou een reddingsboei toewerp, kun jij jezelf dan redden?
Iedereen coach naar Jef Clement.
Ppt voor trainer Gabrielle Bos
Reflectie gesprek Vandaag als voorbereiding op Nieuw examineren.
Titel ESF: bijdragen tot de ontwikkeling van de werkgelegenheid door inzetbaarheid, ondernemerschap, aanpasbaarheid en gelijke kansen te bevorderen, en.
Coachen Maandag 14 juni 2006.
Het coachen van voetballen
Verkenning Strategische personeelsplanning voor [uw organisatie]
Masker.
Persoonlijk ontwikkeling Plan Deniz Engin
Workshop 2: Plezier in je werk: daar word ik blij van!
Zondag 2 HC Franeker 13 september 2009
Wees eens wat OENiger Open – Eerlijk - Nieuwsgierig
Lerend Netwerk LOB Eem vmbo-mbo 29 januari 2015 Workshop 9: ‘Teamtraining Gespreksvaardigheden’ door Gideon Hertog Lerend Netwerk Bijeenkomst 29 januari.
Professioneel werken: gestructureerd en methodisch
Om soms eens dieper over na te denken
De ondernemende student Hoofdstuk 3Persoonlijke presentatie en reflectie.
Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling
Veranderen, Haal er uit wat er in zit!. Programma: Voorstellen Wat verandert er bij jullie? Veranderen. Welke processen spelen er? Model. Hoe kijk je.
Levensbeschouwelijk kringgesprek

Luisteren 3 Actief luisteren. Zowel verbaal als non-verbaal
COACHEN; zelf aan het werk! HELICON MBO Den Bosch W43
Organisatiecultuur “bestaat” niet, maar “ontstaat” steeds weer opnieuw als mensen met elkaar in de weer zijn. Organisatiecultuur.
Feedback geven als methodiek om op maat van studenten te werken Onderwijsdag AUHL 18 januari 2016.
Coach Academy Module Persoonlijk 1 Ciska, Bart en Johan.
Hulpvragen voor het formuleren van je eigen kernwaarden
Waarom? Je hebt ontdekt wat je interesses zijn. Behalve dat het van belang is dat je doet wat je leuk vindt, is het ook belangrijk om te doen waar.
Kennissessie Lumina Spark 1 februari | Pagina 2 Doelstellingen Delen ervaringen – vragen Ervaringen Management in Motion? Ervaringen/vragen Interimmers?
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Vergadertechnieken. Uit welke vaste onderdelen bestaat een vergadering? Vooraf weet iedereen wanneer en waar de vergadering plaatsvindt.Vooraf weet iedereen.
Bijeenkomst aandachtsfunctionarissen Sociale netwerk versterking - Sociaal kapitaal - 10 maart 2016 PF Gezin & Omgeving.
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
Vakinhoudelijk leiderschap, in een tijd van verandering
Printen bij de UM en bestellen van gedrukte readers en blokboeken
Verzorg jezelf: Do´s & Don´ts
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
Wat zit er allemaal in je hoofd ?
LOB zeven stappen naar succes
WELKOM! 5.
1.
LOB 13. Goede en slechte ervaringen
Rechters 6:14-16 De Engel van de Heer zei tegen Gideon:
Titel Stap 1 Aanleiding Stap 2 Als we niets doen Stap 4 Aanpak
© UNIEK IN DE KLAS.
DOEN?! Coachtraining Dag 1
Coaching.
Jij als werkplekbegeleider!
Jij als werkplekbegeleider!
Loopbaan en burgerschap les 3
Oudejaarsavond In emotie terugkijken (vers 2 en 3)
ONDERNEMEND LEREN LES: DE WERELDBOL.
Methodisch handelen Week 2. Methodisch handelen Week 2.
Coaching.
Mindset, targets en doelen
Transcript van de presentatie:

Do’s & dont’s coachen Ex gedetineerden Inburgering Langdurig werklozen Hangjongeren studenten

vaardigheden Benodigdheden: 4 A4-blaadjes met daarop achtereenvolgens ‘Huidige Situatie’, ‘Gewenste Situatie’, ‘Hindernissen’ en ‘Hulpbronnen’. Leg de blaadjes in de vorm van het coachmodel neer op de grond. A nodigt B uit plaats te nemen op ‘Huidige situatie’ en te vertellen wat op dit moment aan de orde is. Exploreer de huidige situatie met behulp van doorvragen. Concretiseer). Vat samen. A nodigt B uit plaats te nemen op ‘Gewenste Situatie’ en te vertellen hoe de coachee deze ziet. Hulpvragen hierbij zijn: ‘Wat hoop je te bereiken met deze coaching?’ ‘Hoe ziet de gewenste situatie er uit?’ ‘Wat zie je jezelf doen?’ ‘Waaraan gaan jij en anderen merken dat je er bent?’ Vat samen. A nodigt B uit plaats te nemen op ‘Hindernissen’. Hulpvragen hierbij kunnen zijn: ‘Wat houd je tegen tot nu toe?’ ‘Wat maakt dat je er nog niet bent?’ Vat samen. A nodigt B uit plaats te nemen op ‘Hulpbronnen’. Exploreer deze samen met de coachee. Hulpvragen hierbij zijn: ‘Wie kunnen en wat kan je helpen bij het bereiken van de gewenste situatie?’ ‘Wanneer was je er al, wat maakte dat dit gebeurde?’ Vat samen. A nodigt B opnieuw plaats te nemen op ‘Huidige situatie’ en een stap in de richting van het gewenste doel te zetten. Hulpvragen: ‘Welke actie ga je ondernemen op een stap in de richting van het gewenste doel te zetten?’

Vat samen. A nodigt B uit plaats te nemen op ‘Hulpbronnen’. Exploreer deze samen met de coachee. Hulpvragen hierbij zijn: ‘Wie kunnen en wat kan je helpen bij het bereiken van de gewenste situatie?’ ‘Wanneer was je er al, wat maakte dat dit gebeurde?’ Vat samen. A nodigt B opnieuw plaats te nemen op ‘Huidige situatie’ en een stap in de richting van het gewenste doel te zetten. Hulpvragen: ‘Welke actie ga je ondernemen op een stap in de richting van het gewenste doel te zetten?’