SOCIAL MEDIA De rol van social media in marketing & internetstrategie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Social Media marketing
Advertisements

Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Marnix Suilen – Niek Giesen – Noes Aaltink – Ties Liedekerken
Het klaslokaal 2.0.
Topic 1: Social Media Innovative Generations © Innovative Generations.
Het grootste wereldwijde sociale netwerk Marleen, Jens, Anouk, Steven Suzanne, Leo, Nathan.
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
- - - Social Media.
Arteveldehogeschool Office management
De gekte voorbij Clientgestuurd de markt op Workshop Opdrachten verwerven in pyjama? Scip-Conferentie
Hoe kan het jou veranderen?
MULTICHANNELING CE / SPM week 5. De DIGITALE wereld in 60sec.
Woensdagochtend presentaties 2012/2013 Woensdag 17 oktober 2012 Overzicht Sociale Media.
Social Media.
Diversiteit, sociale cohesie en veiligheid in Amsterdamse buurtcombinaties 2003 en 2008 (work in progress) Floris Vermeulen Universiteit van Amsterdam.
Social Media. Vormen:  Fotosites: Fickr, Picasa, PhotobucketFickrPicasaPhotobucket  Microblogs: TwitterTwitter  Social Bookmarking: deliciousdelicious.
Social Media.
Social media.
Social media Gemaakt door: Hassie en Sanne. 1.De rol van social media in marketing & internetstrategie De rol van social media in marketing & internetstrategie.
SOCIALMEDIA X. TOPIC 1 SOCIALMEDIA X SocialMedia Mening ? X.
Wouter Mennen & Paul van Ulft
Social Media Door Dyonne en Yanthe
Jong en oud met elkaar in gesprek
 Facebook pagina (219 likes)  Hyves pagina  LinkedIn  Twitter (1617 volgers)  Youtube.
De openbare bibliotheek in verandering Presentatie bibliotheekvernieuwing in West-Friesland M. van Wijk Mei 2008, Stede Broec.
Doelgroep onderzoek.  Moeder met een vriendschappelijke relatie die nog niet uitgaat.  Moeder die al 10 jaar vrijgezel is en niet uitgaat.  Moeder.
Door Oscar & Jochem Door Oscar & Jochem.
Communicatie en Digitale media, Hogeschool Rotterdam.
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
Kennismanagement & Sociale media
Made by: BadBoysBroekhin
Hoofdstuk B. Whatsapp Voorwaarden: Beveiligd Heel nuttig Categorie: Sociaal netwerken App Stores: App store: Apple Play store: Android Het gebruiken van.
Ismay Sonnemans & Khedy Gorissen
Marketing H2 Marketing Commercieel medewerker. Alle activiteiten van een bedrijf die tot doel hebben de (huidige en verwachtbare) wensen en behoeften.
OMAR EZZAT SHALAAN & SALAHEddine aithakki
Social Media – Topic 1 Originalosboys. Wat is Social Media Verzamelbegrip Het ontstaan van Social Media Invloeden van Social Media.
SOCIAL MEDIA KoenLouisInformatics. INHOUD INTRODUCTIE VERSCHILLENDE SOCIAL MEDIA MARKETING EN INTERNETSTRATEGIE STERKE KANTEN ZWAKKE KANTEN CONCLUSIE.
Politiek 2.0 Obamanomics. Obama for America Acquisition Activation Advocacy.
Iedereen gebruikt social media.
Naam: Priya, Aradhana & Jamie.  Intro Dia 3 t/m 23  FacebookDia 24 t/m 57  TwitterDia 58 t/m 95  HyvesDia 96 t/m 125  AfsluitingDia 126.
Ramòn Janssen –H4B Niels Killaars –H4B © RJNK. 1: Wat is Social Media? 2: De rol van social media in marketing & internetstrategie 3: De sterke punten.
Social media.
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
Thema jongeren en de publieke ruimte : social media/de digitale leefwereld.
Door Dave Lenssen. Social Media  Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Hongersnood Nils,Sander en Daniel. Inleiding Oorzaken Hongersnood hedendaags Oplossingen.
SOCIAL MEDIA INZETTEN VOOR HET AANTREKKEN VAN NIEUWE STUDENTEN Het gebruik van de Social Media door 5 en 6 VWOers Marc Zinck Stagno Workshop “Social Media.
SOPHIE BREEMAN MARC DREU LENNARD LANTING JASPER MORS Bedwing het monster social media Aanpak voor mens en bedrijf Jeroen Bertrams.
Social media: Digitaal gereedschap om samenwerking te ondersteunen Adri Verhoosel, Leer- en innovatiecentrum.
Cliënt in zijn kracht Angerenstein: Methodiek en begeleiden Thema: 13.
Klanttevredenheidsonderzoek
Social media Namen: Leigh Cairo & Savannah Esajas Klas: 4FD
De geschiedenis van ICT
Media is er altijd en overal
Presenteren van gegevens
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
Sociale media omdat wij met dit project bezig zijn moeten we hier eerst een werkstuk over maken en daarna een PowerPoint over maken aan de hand van dit.
Sociale media.
Social media Door: Eloise Post Docent: E. Louisse
Sociale media Door liam van den ende.
Prikkelpresentatie Kunnen goede vertalingen ook gratis worden gemaakt?
Angerenstein: Methodiek en begeleiden Thema: 13
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
Viral Marketing Groep A.
Staan voor u klaar in 109 gemeenten
Boeien en binden van goede medewerkers
Geoffrey, Henri Pongers, Claudia Spaargaren
1.2 massamedia en internet
Transcript van de presentatie:

SOCIAL MEDIA De rol van social media in marketing & internetstrategie Vormen van social media De zwakke kanten De sterke kanten Jens Olsen & Denise Beiten

Vormen van social media Social Networking(Facebook) Social Bookmarking (Delicious) Social Newssites (Digg) Weblogs (Wordpress) Microblogs (Twitter) Fotosites (Photobucket) Videosites (Youtube) http://www.youtube.com/watch?v=8g5D_Ks3ago&feature=plcp

De rol van social media in marketing & internetstrategie 5 sociale basisbehoeften (Maslow) Eenvoudiger voldoen aan behoeften Gesprek met grote groepen Weinig geld Netwerk Relatiemarketing

Zwakke kanten van Social Media Slechte publiciteit (bijv. Domino’s pizza) Resultaten worden vertoont op basis van democratie Niet heel erg betrouwbaar Copyright infringement (plagiaat)

Sterke kanten van Social Media Actueel Deelbaar en eenvoudig te verspreiden Benadering van marketingniches Snel doorzoekbaar en relatief objectief Voldoen aan de basisbehoeften van Maslow Relatief objectieve en betrouwbare karakter

Conclusie Het heeft voor- en nadelen. Het is nu (bijna) onmisbaar in onze samenleving. Brengt werelden dicht bij elkaar.