SOCIAL MEDIA De rol van social media in marketing & internetstrategie Vormen van social media De zwakke kanten De sterke kanten Jens Olsen & Denise Beiten
Vormen van social media Social Networking(Facebook) Social Bookmarking (Delicious) Social Newssites (Digg) Weblogs (Wordpress) Microblogs (Twitter) Fotosites (Photobucket) Videosites (Youtube) http://www.youtube.com/watch?v=8g5D_Ks3ago&feature=plcp
De rol van social media in marketing & internetstrategie 5 sociale basisbehoeften (Maslow) Eenvoudiger voldoen aan behoeften Gesprek met grote groepen Weinig geld Netwerk Relatiemarketing
Zwakke kanten van Social Media Slechte publiciteit (bijv. Domino’s pizza) Resultaten worden vertoont op basis van democratie Niet heel erg betrouwbaar Copyright infringement (plagiaat)
Sterke kanten van Social Media Actueel Deelbaar en eenvoudig te verspreiden Benadering van marketingniches Snel doorzoekbaar en relatief objectief Voldoen aan de basisbehoeften van Maslow Relatief objectieve en betrouwbare karakter
Conclusie Het heeft voor- en nadelen. Het is nu (bijna) onmisbaar in onze samenleving. Brengt werelden dicht bij elkaar.