Communicatie, Innovatie & Complicaties Wat is innovatie in communicatie? Voorbeeld: Van Speijk Innovatie Prijs 2007 – 2012 Gesneuveld Voorbeelden: Dwarsligger.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Social Media Strategy Model
Advertisements

Social Media marketing
sociale media: de nieuwe realiteit
SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
Billboard.com Wat zijn de trends op de website
FULLFILL YOUR DESTINY! EXPAND YOUR SOCIAL STRUCTURES! LIVE YOUR DREAM! CONNECTING TRIBES! Welkom bij CONNECTING TRIBES. CONNECTING TRIBES is jouw online.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
Marnix Suilen – Niek Giesen – Noes Aaltink – Ties Liedekerken
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
Privacy & Social media – Job Vos 13 februari 2013
Topic 1: Social Media Innovative Generations © Innovative Generations.
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
handreiking social media bij de Vlaamse overheid
Nieuw relatiemanagement / scrm
Social Media.
Social Media Revolutie. Welke logo’s ken je niet?
EMEG-LIJST BEZOEK DE SITE WAT IS Een site waar je allerlei informatie kan vinden overal alles wat ook maar een beetje.
DÉ SUCCESFACTOR… BILLBOARD.COM. ONDERZOEKSVRAAG: WAT IS DE SUCCESFACTOR? Dat ben ik gaan onderzoeken…
(social) media monitoring bij De Nederlandsche Bank
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Minor Digital Marketing Wat gaan we doen? Inleiding Tio Leren en ervaren hoe de online technologie bijdraagt aan een succesvolle bedrijfsvoering. Vorm:
September Linkbuilding anno 2011  Interessante websites vinden voor linkbuilding.linkbuilding  Bloggen altijd goed voor je linkbuilding strategie.
Vollebergh Kappers “The New Local Influencer” Eerste kick-off meeting Vollebergh Kappers online strategie 9 oktober 2013.
Social media presentatie
Kennismanagement & Sociale media
Inge Jansen – CDM3a. Afbakening op basis van social media concepting  Doelgroep: Nederlandse studenten  Leuke kortingen, acties, aanbiedingen en wedstrijden.
Hoofdstuk B. Whatsapp Voorwaarden: Beveiligd Heel nuttig Categorie: Sociaal netwerken App Stores: App store: Apple Play store: Android Het gebruiken van.
The Creative ones 3 concept ideeën David Kimpel Laura Prins
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Loyaliteit begint met een warm welkom
Social Media – Topic 1 Originalosboys. Wat is Social Media Verzamelbegrip Het ontstaan van Social Media Invloeden van Social Media.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
SOCIAL MEDIA KoenLouisInformatics. INHOUD INTRODUCTIE VERSCHILLENDE SOCIAL MEDIA MARKETING EN INTERNETSTRATEGIE STERKE KANTEN ZWAKKE KANTEN CONCLUSIE.
Training voorbeeld voor
Robin Uters Digitale trends & Social Media. Muziek Robin Uters.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
WAT HEB IK AL? -Logo -Mijn eigen website - Daan Wolfs Music - Facebook pagina (zowel privé als zakelijk) - Facebook prive - Facebook zakelijk -LinkedIn.
Sirius Legal Fedipro PowerEvent - 29 oktober 2015.
Klanttype doelgroep. Doelgroep: Een groep mensen met en gelijke behoefte. Eisen: De groep moet duidelijk een eigen behoefte hebben (afstemmen assortiment)
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Veiligheid of privacy Door: Pieter van Empel & Bayron van den Boomen.
Sessie 3: Je bent wat je publiceert 1. Programma De kracht van weblogs Praktijkoefening: Zelf een weblog maken met Blogger Wat kan ik ermee? 2.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Entrepreneural Landscape of Suriname Een toelichting op het commercialiseren van Intellectuele Eigendom.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Zakelijk twitter inzetten Zakelijk Twitter inzetten.
Veilig Online. Wat als Facebook een dag niet werkte?
Sociale Media als hulpmiddel voor communicatie binnen en buiten de Reuzenfederatie.
Muzieklandschap Doel van deze module Een schets van het werkveld creëren aan de hand van relevante voorbeelden en veranderingen in de muziekindustrie.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
SOPHIE BREEMAN MARC DREU LENNARD LANTING JASPER MORS Bedwing het monster social media Aanpak voor mens en bedrijf Jeroen Bertrams.
Team Communicatie 6 enthousiaste vrijwilligers Eind 2012 gestart Persvoorlichting, sociale media, evenementen, Kampong TV, interne communicatie, evenementen.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
Sociale media.
Sociaal media DESIGN BY TALHA.
Sociale Media.
Social media Door: Eloise Post Docent: E. Louisse
TRADITIONELE MEDIA TRADITIONELE MEDIA
Opdracht 1 communicatietheorie
DESIGN BY TALHA Klas j1a Docent P. Broekhuizen
Innovation platform ISLE
TRADITIONELE MEDIA TRADITIONELE MEDIA
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
Social media voor statenleden/politici
Transcript van de presentatie:

Communicatie, Innovatie & Complicaties Wat is innovatie in communicatie? Voorbeeld: Van Speijk Innovatie Prijs 2007 – 2012 Gesneuveld Voorbeelden: Dwarsligger – data delen – apps – YouTube monetization – Blendle – 2 e scherm Producten – Concepten - Processen

Communicatie, innovatie & muziek Technologie, internet en social media Nieuwe diensten, zoals iTunes Spotify Soundcloud Gevolg: DIY en communicatie met fans staat centraal

Communicatie, innovatie & muziek Communicatie met de fans Bijv Bandapp Eurosonic Noorderslag 2015 Buma Music Meets Tech Award 2015 € facebook likes

Communicatie, innovatie & muziek Vergelijk: Justin Bieber en dance DJ’s Waarom zijn zij zo actief op social media? Facebook Twitter Instagram

Communicatie, innovatie & muziek Facebook Fans NL DJ’s Quintino Fedde le Grand Nicky Romero Hardwell

Communicatie, innovatie & muziek Afrojack Armin van Buuren Martin Garrix Tiësto

Communicatie, innovatie & muziek Absolute top: David Guetta

Communicatie, innovatie & muziek Twitter : ander beeld Meeste DJ’s tussen – Martin Garrix followers David Guetta followers

Communicatie, innovatie & muziek Vergelijk Twitter accounts van Nederlandse artiesten (jan. 2015) #2 Nielson: #1Within Temptation:

Communicatie, innovatie & muziek Vergelijk Twitter accounts van Nederlandse artiesten ( ) #3 Top 40 Mr Polska (30.902) en Ronnie Flex (25.484) #35 Top 50 Marco Borsato: #1Within Temptation: van naar

Communicatie, innovatie & muziek Absolute top ( ) JUSTIN BIEBER followers op Facebook

Communicatie, innovatie & muziek Instagram : ander beeld Tiësto David Guetta Martin Garrix

Communicatie, innovatie & muziek Theorie van Rogers: kan die de levenscyclus van een DJ voorspellen? Innovatietheorie waarbij de beschrijving van de levenscyclus centraal staat Innovators (2,5%) – early adopters (13,5%) – early majority + late majority (68%) – laggards (achterblijvers 16%)

Communicatie, innovatie & muziek Klokgrafiek

Communicatie, innovatie & muziek Levenscyclus product heeft 4 fases: 1.introductiefase 2.explosieve groeifase 3.plafondfase 4.volwassenheidsfase (gevaar teruggang!)

Communicatie, innovatie & muziek DDMCA en Jibe Company zeggen: Er is een relatie tussen de connecties op Facebook en Twitter van DJ’s en de theorie van Rogers Rankingz verzamelde 4 jaar social media gegevens DJ’s

Communicatie, innovatie & muziek David Guetta

Communicatie, innovatie & muziek Armin van Buuren

Communicatie, innovatie & muziek Conclusie: Meeste DJ’s zitten volgens deze theorie dicht tegen hun plafond aan. ‘Het beleid omtrent de content die verbindingen moet behouden, begint steeds belangrijker te worden. Het behouden en bevorderen van de engagement met fans staat hierbij centraal om in de volwassenheidsfase te blijven. De data bevatten een voorspellende waarde, waardoor voorzichtig iets gezegd kan worden over het bestaansrecht van een dj op basis van de connecties die hij heeft op social media.’

Communicatie, innovatie & muziek DJ’s doen er dus alles aan om hun followers en fans te behouden en te vergroten Steeds weer: nieuwe succesvolle single nodig en goede content ‘Wat moet je doen om teruggang te voorkomen? Een goede contentstrategie helpt. Met een goede strategie creëer en cureer je content die op het juiste moment relevant is voor de doelgroep. Hierdoor ontstaan sterke relaties met fans. Met goede relevante content onderscheid je je van jouw concurrenten die er geen strategie op nahouden.’contentstrategie

Communicatie & Complicaties Content en social media roepen allerlei nieuwe juridische vragen op: Blote Justin Bieber (onrechtmatige publicatie?) Martin Garrix bevestigt contractopzegging Spinnin aan zijn miljoenen fans (aantasting reputatie platenlabel?)

Communicatie & complicaties Er zijn heel veel regels: Europese regels (8 Europese Richtlijnen!) Algemene regels (misleidende reclame, vergelijkende reclame, oneerlijke handelspraktijken, onrechtmatige publicatie, regels per sector of platform) Online regels (bescherming consumenten) Privacy regels (nieuwe, strengere Richtlijn, privacyverklaring website, in algemene voorwaarden, folders etc.) Ondanks de regels: Social Media & Reputatiemanagement steeds belangrijker

Communicatie & Complicaties Instrumenten: Contracten Algemene voorwaarden Monitoring / content management systeem Beperken activiteit tot bepaalde landen Notice & Takedown Google Alert Wees voorzichtig met gebruik van foto’s, muziek, content, portretten, merken van anderen: schriftelijke toestemming noodzakelijk!

Margriet Koedooder Partner Aan het internet gerelateerde vraagstukken Auteursrecht en naburige rechten Muziek en Entertainmentrecht Hoger beroep & second opinion Informatierecht Intellectueel Eigendomsrecht en ICT Reclame- informatie en mediarecht