SOCIAL WORK (DT) naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L.02.335.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop Informatievaardigheden
Advertisements

Workshop Informatievaardigheden
Bronnen Merle Wissink.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Workshop Informatievaardigheden
Workshop Informatievaardigheden Propedeuse FHSS Mediatheek TF.
Literatuur zoeken Workshop Literatuur Zoeken vrijdag 12 september 2014.
Workshop Literatuur Zoeken. Ook wel eens de weg kwijt in de digitale informatiebronnen? Ook het gevoel dat literatuuronderzoek meer is dan “googlen” ?
Wat is een webkwestie?. Wat is een webkwestie?
Bachelors Biologie Bibliotheekcursus voor Biologen Alice Doek, Peter Roessingh, George Meerburg UBA / FNWI
Natuurwetenschappelijk verslag
Bronnenonderzoek PWS-seminar V5 13 juli 2014
Informatievaardigheden Ecologie-2 (NCP-20503) september/oktober 2012 Corrie van Zeist, Liza Bruggenkamp, Marco van Veller, Wouter Gerritsma en Ans Brouwer.
Een werkstuk maken.
Onderzoek doen een methodische aanpak
Informatievaardigheden Introductie Biologie YBI_10306
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Informatievaardigheden NCP Ecologie II Corrie van Zeist, Marco van Veller, Ans Brouwer en Wouter Gerritsma Bibliotheek Wageningen UR September 2009.
Informatievaardigheden NCP Ecologie II
Leerkring POW Fase 4.
Workshop Informatievaardigheden
Workshop Informatievaardigheden Mediatheek Eindhoven S3 Ellen Bouckaert.
Bron: Baarda, B. (2014). Dit is onderzoek!. Wat is een theoretisch kader? ‘Een theoretisch kader is een overzicht van bestaande kennis en inzichten over.
SOCIAL WORK naam:. Martine Bink . m. d. nl med:. med
Competenties SLC week 3 DSR1.
Opvoeding en pedagogiek Bijeenkomst 1 Pascal van Schajik
Solliciteren: wat wil ik?
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
SPH voltijd Onderzoeksvaardigheden voltijd jaar 1 Werkcollege week 4.
Werken in gedwongen kader: Jeugd Martine Bink m. d. nl med
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 2.
SOCIAL WORK (DT) naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Sociologie en Diversiteit werkcollege 1
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
SPH deeltijd jaar 2 onderzoeksvaardigheden.
Werken in gedwongen kader: Jeugd Martine Bink med.hro.nl/binmd.
Social work Week 2.
Praktijkervaring en reflectie
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Taalbeheersing Rotterdam, 26 augustus 2011.
Ethiek Normatieve professionalisering Introductie van de module
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 5.
Onderzoeksvaardigheden 3
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
1 Sociologie en Diversiteit werkcollege 1 Corstin Dieterich
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I kwartaal 2 Bijeenkomst 1 Hafida El-Gharbaoui med.hro.nl/gharh.
SOCIAL WORK naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
SOCIAL WORK (DT) naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
SOCIAL WORK naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
SPH voltijd Onderzoeksvaardigheden voltijd jaar 1 Werkcollege 2 kwartaal 2.
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 12 Hafida El- Gharbaoui.
SOCIAL WORK (DT) naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
Studieloopbaancoaching
Mark Manders. Oriënteren & Categoriseren Consensus Verdelen begrippen Werkgroepen maken Uitleg opdracht Vandaag.
Onderzoek doen Een complexe (maar uitdagende) klus!
Workshop INFORMATIEVAARDIGHEDEN Samen sterk met.
WELKOM Tweede jaars OGP6 Onderzoek Bijeenkomst
Centraal Examen Nederlands
Toelichting Masterproef
Opdracht Nederlands Je doet in een groepje van vijf personen een klein literatuuronderzoek. De uitkomsten van dit onderzoek beschrijf je in een verslag.
Bronnen en onderzoeksvragen
Toelichting Masterproef
Nederlands 4h6 30/12/18
Het maken van een PWS.
Wie zoekt, die vindt…!!! Workshop Zoekvaardigheden Profielwerkstuk MAVO Mediatheek De Nassau.
Transcript van de presentatie:

SOCIAL WORK (DT) naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L

Planning (een nieuwe)  Kwartaal 3  Kwartaal 4 (toch in de oneven weken) WeekActiviteiten 2Inleiding 4Signaleren 6Gastles + keuze onderwerp 8Brainstormen over bronnen en literatuuronderzoek WeekActiviteiten 1Vervalt 3Werken aan gezamenlijke opdracht en individuele opdracht 5Responsiecollege: vragen over de opdracht, mag ook per mail 7Groepspresentaties: per groep 20 minuten

Vandaag  Geen gastles!  Het gebruik van bronnen en literatuuronderzoek

Bronnen Wanneer betrouwbaar?  Boeken: Wie is de auteur? Doel, houdbaarheid, inhoud, verwijzingen, etc  Website: van wie is de website? wie is de auteur? naar wie wordt verwezen?  Wikipedia etc: gebruiken als zoekmachine  Google scholar  Trimbos/ movisie etc  HBO + bronnen: wetenschappelijke tijdschriften, studieboeken.... Etc  Het gebruik van kranten: ja, maar als aanleiding  Het gebruik van woordenboeken: liever niet  Databanken mediatheek linklink

Verwijzen APA (American Psychological Association) In tekst: Degener (2014), geeft aan dat De onderzoeker (Degener, 2014), geeft aan dat Literatuurlijst op alfabetische volgorde: Degener, C.J. (2013). De werkalliantie in gedwongen kader. Utrecht: SWP. link

Plagiaat Letterdieverij: het overnemen van andermans teksten  Hele teksten die worden overgenomen met verwijzing is ook plagiaat, dus eigen woorden!  Zonder verwijzing nog meer!  Via het uploaden in is er altijd een plagiaat-check. Internetbronnen en werkstukken van andere studenten worden vergeleken met jouw verslag  De gevolgen kunnen groot zijn...  Zie de plagiaatwijzer

Social Work  Sociale rechtvaardigheid  Mensenrechtenlinklink  Kinderrechten linklink  Collectieve verantwoordelijkheid  Respect voor diversiteit

SHL - Organisatie

Gezamenlijke opdracht Blz. 16  Stap 1: brainstormen over signalen en mogelijke bronnen  Stap 2: afwegen of het signaal krachtig, frequent, ernstig, specifiek genoeg is om opgemerkt te worden door sociale professionals  Stap 3: Het verband tussen het signaal en de kernwaarden van Social Work: sociale rechtvaardigheid, mensenrechten, collectieve verantwoordelijkheid en respect voor diversiteit  Stap 4:Verzamelen van overtuigende bronnen met betrekking tot het signaal en analyseren van de gevonden data  Stap 4:Wat zijn de gevolgen van het signaal en wat betekent dit voor sociale professionals?  Stap 5:Het verwerken van de gegevens in het verslag  Stap 6:Het uitwerken van het signaal in een heldere en originele presentatie.

Individuele opdracht: de eigen doelgroep blz Wat draag jij als professional, werkzaam binnen jouw eigen instelling, bij aan het vergroten van sociale rechtvaardigheid. 2. Op welke wijze heb jij als professional, werkzaam binnen jouw eigen instelling, te maken met mensenrechten? Draag jij bij of doe jij afbreuk aan de bescherming van mensenrechten van burgers of individuen? 3. In welk opzicht is er binnen jouw werk als professional, werkzaam in een instelling, sprake van collectieve verantwoordelijkheid? Welke vraagstukken die je in jouw werk tegenkomt zijn een zaak van collectieve verantwoordelijkheid. Motiveer je antwoord. 4. Op welke wijze kom je diversiteit tegen in jouw werk en op welke wijze geef jij als professional werkzaam binnen jouw instelling blijk van respect voor diversiteit?  Het verslag bestaat uit tenminste vier A4.  Tenslotte reflecteer je in maximaal een A4 over de wijze waarop jij een bijdrage geleverd hebt aan het eindresultaat van jouw subgroep