Wiki praktijk Interculturele misverstanden in de klas en hoe ze te vermijden.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
GOn = Geïntegreerd onderwijs. Geïntegreerd O Betekent “Samenvoegen” O Geïntegreerd onderwijs = buitengewoon onderwijs en gewoon onderwijs samenvoegen.
Advertisements

3 x opvoeden 12 april Effecten van belonen en straffen
Betuigd door een vuurkolom.. Exodus 3:2 Daar verscheen hem de Engel des HEREN als een vuurvlam midden uit een braamstruik. Hij keek toe, en zie, de braamstruik.
Louis.
De mayonaisepot en de koffie
Hoera, een oudergesprek!
Ontgoocheld kijkt de chef op zijn uurwerk en beseft dat zijn bediende niet op tijd zal komen met het rapport voor de vergadering die op punt staat te beginnen.
Ontgoocheld kijkt de chef op zijn uurwerk en beseft dat zijn bediende niet op tijd zal komen met het rapport voor de vergadering die op punt staat te.
Wij horen altijd “de vrouwen-regels"
We horen altijd “de regels" van de vrouwelijke kant. Nu horen we de regels van de mannelijke kant. En alles is regel nummer 1.
Nieuwe buren deel 1 Gemaakt door; Aquinnah, Cédrick, Peter, Sarah Niveau 7.
Prijs hem Prijs Hem door de bijbel te lezen
Maak een werkstuk over de jou toegewezen persoon …
Professionaliseren van leerkrachten Reflectieve methodiek Januari 2014
11 manieren om beter met uw medemens om te gaan. Voor u iets zegt, vraag u eerst deze 3 zaken af: 1. Is het wel waar? 2. Is het lief? 3. Is het wel nodig?
Huwelijksnacht.
Dikkie Dik speelt met de vlinders in het gras. Wat vindt hij dat leuk!
Inspirerend Coachen - praktijkervaring - het G®ROW kader
Les 11 Wacht even, straks... Bewerkt door Annelyn, Astrid en Inez
1. Jezus verhoogd Aan Gods rechterhand
Woord van Leven Oktober 2012 “Als U het zegt, zal ik de netten uitwerpen.” Lucas 5,5.
SOCIALE COMPETENTIE Jacqueline Blaak-Venneman.
Kanjergroep 4.
Weglopen Johanna Kruit.
Ontmoetingen op de VIA DOLOROSA. Simon van Cyrene Countee Cullen Hij sprak geen enkel woord tot mij en toch riep hij mijn naam. Hij gaf geen enkel teken.
Interpreteren van data
Les 3 Deze les duurt 90 minuten
Geïntegreerd onderwijs
Het komt er dus op aan ‘het’ te zien?
Verhaal 1“Hallo ik ben nieuwe juf”
Introductie door: Antoinette van der Woude
Wij horen altijd “de vrouwen-regels"
Het kleurenbeest.
Jezus roept de leerlingen
Kijk wat de Australische fotograaf , Bill Gekas , heeft verwezenlijkt
‘Hazeltje, je moet gaan slapen
Symptomen faalangst Fysieke klachten: Hartkloppingen Hoofdpijn
Wiki Interculturele communicatie
Jürgen Japsers Els Verreydt 1BaTPC. Inhoudsopgave Inleiding Beelden over taal: één taal, standaardtaal Taal in de praktijk ‘Belachelijk doen’, ‘tegenwerken’
18 augustus 2013 Den Haag. 11 Het woord is betrouwbaar: immers, indien wij met Hem stierven, zullen wij ook met Hem leven; 12 indien wij volharden, zullen.
Zingen Vers 1 Wat drijft de volken, wat bezielt ze toch?
Speeddaten Kinderboekenweek. Vraag 1: Wat heb je precies gedaan op je stageschool tijdens de kinderboekenweek?
Wij, jij & ik.
Marleen loopt met de tijd mee Tekeningen en tekst: Dick de Jong.
Discriminatie.
Wiki Interculturele communicatie Reflectie en de klaspraktijk Groep: Incuco.
Wiki Interculturele communicatie Toepassen van de theorie naar de praktijk Groep: Incuco.
Zeg nee tegen pesten! 1BSAW- Sofie De Clerck.
K. “Morgen gaan we weer naar huis,” mompelt Bella. “Je hebt nog láng geen zin om weg te gaan hè?” grinnikt Tobias. Bella schud met haar hoofd. Tobias.
Hand-out van de thema-avond 19 maart 2015 voor ouders en leerkrachten Verantwoordelijkheid geven... niet loslaten, maar anders vasthouden…
Wiki praktijk Toepassen van de theorie. Gedrag van leerlingen leerling kijkt weg van leerkracht, kijkt naar beneden: leerling is niet geïnteresseerd,
Dit verhaal wil jou onrustig maken. Het Evangelie maakt onrustig.
Intervisie Door: Chantal van der Gouwe.
Taal in de rekenles Netwerk rekencoördinatoren Sarkon.
Leerdienst thema 2 ‘Christen zijn: naar Christus toe bewegen’ 1 Thema 2: Christen worden, christen zijn christen blijven Wat is christen zijn ? 1.Duidelijke.
 Hoe ga je op een pedagogische manier om met leerlingen die ongevraagd reageren op jouw als leerkracht tijdens een les?  Toelichting.
Filmpje: e.com/watch?v=nEx pvLXap1U.
Assertief zijn Hoofdstuk 25 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Gezondheid en leefstijl
ASSERTIVITEIT Je durft voor jezelf op te komen
3. Dus geen van beide heeft gelijk?
Welkom op school! WELKOM OP SCHOOL de 2e ouderbijeenkomst PP1
Gesprekstechnieken 12 mei 2017.
AGRESSIE Les 3.
Assertief zijn Hoofdstuk 25 VZ Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Gesprekstechnieken Les 1.
ASSERTIVITEIT Je durft voor jezelf op te komen
ASSERTIVITEIT Je durft voor jezelf op te komen
ASSERTIEF Je durft voor jezelf op te komen Je durft je mening te uiten
Transcript van de presentatie:

Wiki praktijk Interculturele misverstanden in de klas en hoe ze te vermijden

Gedrag van leerlingen leerling kijkt weg van leerkracht, kijkt naar beneden: leerling is niet geïnteresseerd, is onbeleefd teken van respect voor de leerkracht leerling begrijpt het niet, maar knikt en glimlacht toch leerling lacht leerkracht uit, liegt leerling durft niet nee zeggen, dit zou onbeleefd zijn

Woorden/uitspraken van leerlingen Leerling weigert te spreken leerling is niet geïnteresseerd, heeft geen respect leerling durft zich niet actief op te stellen in de klas leerling zegt “zij” over mannelijke leerkracht leerling lacht leerkracht uit in moedertaal van de leerling is “hij” zelfde woord als “zij”