VAN PRIKKLOK NAAR GREENFIELD; een transitie onder de loep
Blauw/groen oktober 2015 Leiderschap en innovatie; 19 oktober 20152
Van orde naar succes; een lerende organisatie 26 oktober 2015 Leiderschap en innovatie; 19 oktober 20153
Van succes naar verbinding: intern 26 oktober 2015 Leiderschap en innovatie; 19 oktober 20154
Daagvlak is essentieel 26 oktober 2015 Leiderschap en innovatie; 19 oktober 20155
26 oktober 2015 Leiderschap en innovatie; 19 oktober 20156
Van verbinding naar netwerk: extern Extended library Vloeibare organisatie Uitdaging 26 oktober 2015 Leiderschap en innovatie; 19 oktober 20157
De Kennismakerij 26 oktober 2015 Leiderschap en innovatie; 19 oktober 20158
Een ontdekkingstocht in 2004 Intern het glas = halfvol handboek Hierarchische organisatie/ cultuur Focus op uitleenproces Weinig sturing op maatschappelijk effect Type: machinebureaucratie (Minzberg) extern Opkomst digitalisering en internet Gelijkblijvende resultaten/ weinig externe druk 26 oktober 2015 Leiderschap en innovatie; 19 oktober 20159
Leerpunten en aanbevelingen intern Analyse 7ssen Terug naar de kern LSI: wat doe jij? Scenario-analyse Gedragen beleidskoers Doorpakken met reorganisatie Projectmatig werken Samenwerken met partners extern Legitimatie onder druk Bezuinigingen Bibliotheekwet Minder uitleningen Imagoprobleem netwerksamenleving 26 oktober 2015 Leiderschap en innovatie; 19 oktober
Acties en open deuren: de praktijk Vroeger Regels en instructies Prikklok Roosters Medezeggenschap=strijd P&C-cyclus management Ordenend Directief Opleiding is duur Productgericht Doe maar gewoon…. Nu Verantwoording achteraf Prestatieafspraken Eigen ruimte medezeggenschap= participatie Greenfield Ondernemerschap Vrijheidscheppend Consulterend Opleiding is investering Klantgericht Trots 26 oktober 2015 Leiderschap en innovatie; 19 oktober
Scenario’s 2015 Betekenisvolle plek ‘Foodhallen’ ( ‘Stadse boeren’ ( -Allerlei ambachten onder één dak, altijd wat te leren en ontdekken. -Een plek waar je uitgedaagd wordt zelf & samen te ontwikkelen. -Afhankelijk van situatie en doelgroep wordt de juiste informatie gebracht. -Mensen aan elkaar verbinden zodat ze elkaar verder kunnen helpen. ‘Hello Fresh’ ( ‘Thuisafgehaald’ ( Footloose dienstverlening Do-it-Yourself Vakmanschap Leiderschap en innovatie; 19 oktober oktober 2015
Innovatie in de praktijk Afdeling Innovatie Nieuw serviceconcept OSP013 Geekborrel Het Digilab Kenniscloud Kennismakerij Kwartiermakers Tilt ‘t Sant Jan van Besouw 26 oktober 2015 Leiderschap en innovatie; 19 oktober
Vragen? 26 oktober 2015 Leiderschap en innovatie; 19 oktober