Inrichten van de webwinkel
Meest voorkomende fouten in-e-commerce-design-and-how-to-avoid-them/ mistakes-that-could-be-killing-your-sales mistakes mistakes-that-could-be-killing-your-sales mistakes
Winkelgevoel en klanten verleiden De eerste indruk ! Drukke site strakke vormgeving Huisstijl: hard geel + primair rood grijs tinten in combinatie met zachte aanvullende kleur Overzichtelijk – sterke navigatie en filter / sorteer mogelijkheden Aangename teksten, vlot leesbaar
Productgroepen en aantallen? Voldoende keuzemogelijkheid aanbieden zonder dat het onoverzichtelijk wordt (minimaal 4 en maximaal 20 producten)
Product Goed presenteren (esprit.nl / wehkamp.nl): foto’s vanuit verschillende hoeken Informatie aanbieden op niveau van wat klant zoekt: voer alle beschikbare informatie in én durf schrappen
Publiekgenerators Zij lokken klanten: goede prijs, uniek aanbod => ze laten klant kennismaken met webwinkel => motiveren om in te schrijven in de nieuwsbrief Uitverkoop & Koopjeshoek => niet te vaak (imago), dit verrast! Bij koopjeshoek goed informeren over de schade Bestverkocht => dit trekt anderen aan… vertrouwen groeit (opletten: is soms door webwinkelier getruceerd)
Banners Mogen zeker niet irriteren (adblocker)
Verlanglijstje Mogelijkheid om naar adres te sturen En door te sturen naar je vrienden
Nieuwsbrieven Producten vergelijken Producten die dit kochten… kochten deze producten ook Klanten die deze producten bekeken, bekeken ook
Juridische en andere info Stel de winkel voor Wie zijn de werknemers? Wie zijn de leveranciers? Geef tips en advies / keuzewijzers Klantenservice / contact / privacy / algemene voorwaarden / garantie / retour.