Welkom op de informatieavond van groep 1-2 A.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Obs de Werkschuit Informatie avond Groep 1-2a en 1-2 b.
Advertisements

Informatieavond groep 3 / 5b september 2013
hoe gaan we om met verschillen in leercapaciteit
Welkom bij Leefstijl.
Welkom in groep 3.
Een impressie van de werkwijze in groep 3 en 4
Welkom in groep 3b.
Conflicten! Lastig of een kans op ontwikkeling?
Infoavond groep 4.
Informatieavond Start uur Welkom in groep 6.
Informatie-avond groep 1-2 September 2014
Ouderavond groep 1-2 dinsdag 16 september 2014
Welkom in groep 5/6 Introductieavond woensdag
Onderwerpen van deze avond
Welkom op de ouderavond van de groepen 4
Informatieavond groep
Informatieavond groep 6 Welkom ! Leerkracht: Juf Saskia: ma di wo om de week Juf Ineke: wo om de week, do vrij.
Basisscho ol Op De Horst Ervaringsgerich t Onderwijs Afstemming.
 Inloop van maandag t/m donderdag 8.15 – 8.30  ‘s Middags mogen de kinderen fruit meebrengen  Gymles: Maandag- en donderdagmiddag ( ) sporthal.
Basisschool Op De Horst
Juf Miranda Molengraaf
Informatieavond De Schelven Groep 4-5
Informatieavond Groep 7/8. Schoolafspraken Alle kinderen komen door de deuren die aan het schoolplein grenzen binnen. Vanaf 8.20 uur en uur mogen.
Informatieavond Groep 1/2 D.
Op deze avond komt aan bod:  - voorstellen van de juffen  - nieuwe website  - de combinatiegroep / coöperatieve werkvormen werkvormen  - gezamenlijke.
Informatieavond groep 3
Info avond groep 3 17 september 2015
Welkom in Groep 8!. Informatieavond groep 8  Welkom en toelichting over de avond  Uitleg: de Zilverberg en leren door betrokkenheid.  Het onderwijs.
Welkom op de ouderavond van groep 7. Doel van de avond KKKKennismaken TTTTijden VVVVakken GGGGeen vakinhoudelijke avond PPPPraktisch.
I NTRODUCTIE OUDERAVOND GROEP 3 Welkom. V OORSTELLEN WIE ZIJN WE EN WAT VINDEN WIJ BELANGRIJK IN HET ONDERWIJS. Marlijn de Groot
Groep 5/6 René Hellingman
informatieavond groep 6
Welkom op de informatieavond van groep 1d2d!. Opening.
Informatieavond groep 4/5 Juffrouw Femke van Leeuwen maandag , dinsdag, woensdag Meneer Jan Kroezen donderdag, vrijdag.
welkom in de kleutergroep
Welkom ik maak me sterk.
WELKOM OP DE INFORMATIE AVOND VAN GROEP 3-4. Even voorstellen Op de maandag, dinsdag en vrijdag staat juf Janneke voor de klas. Op woensdag en donderdag.
Kennismakingsavond groep 1-2 B
Meneer John van Lith meneer Jan Kroezen. Groep 5?
Informatie avond groep 8 Welkom en toelichting op de avond Welkom en toelichting op de avond De Zilverberg en opbrengstgericht werken De Zilverberg en.
Mei 2013 Welkom 19.15u: Inloop met koffie/thee 19.30u: Opening en presentatie 19.45u: Vragenronde 20.00u: Presentatie clusters 21.00u: Tips en tops 21.15u:
WELKOM OP DE INFORMATIE AVOND VAN GROEP 3. Even voorstellen Op de maandag, dinsdag, woensdag en donderdag sta ik juf Hilde voor de klas. Op vrijdag staat.
Welkom. Wat wilt u graag weten? Schrijf maar op! Welke info?
Welkom in groep 3. Programma van vanavond  Leerkrachten van groep 3.  Nieuw in groep 3.  Praktische zaken.  Afspraken in groep 3.  De methoden. 
Voorlichtingsavond groep 8 Schooljaar Welkom Voorstellen Planning.
Welkom in groep 4. Voorstellen Ilze Arts: maandag, dinsdag en om de woensdag. Marian van Rengs: om de woensdag, donderdag, vrijdag.
Informatie avond Groep 6 Nellie van Dongen
Info avond cluster 3/4/5/. Agenda Welkom Verdeling binnen het cluster 3/4/5 Zelfstandig werken Planbord Onze (school) Visie Organisatorische aandachtspunten.
Informatie groepen 1 Schooljaar Inhoud Even voorstellen… Groepsindeling Binnenkomen en uitgaan Dagindeling Werkwijze Doelen Klassenknuffel.
Even voorstellen Op de maandag, dinsdag en woensdag staat Juf Femke voor de klas. Op de donderdag en vrijdag staat Juf Jitte voor de klas.
Even voorstellen Op de maandag, dinsdag en woensdag staat Juf Femke voor de klas. Op de donderdag en vrijdag staat Juf Hilde voor de klas.
Informatie avond groep 8 Welkom en toelichting op de avond Welkom en toelichting op de avond De Zilverberg en opbrengstgericht werken De Zilverberg en.
Informatieavond september Welkom  Kennismakingsronde  Weekindeling  Waarom een combinatiegroep?  Vriendenklas  Dagprogramma  Ontwikkelingsplannen.
Welkom in de kleutergroep maandag en dinsdag; juf Marjan woensdag, donderdag en vrijdag; juf Rinie maandag, dinsdag en donderdag; juf Almasa klassenassistente.
Groepsavond groep 8 17 september Welkom en voorstellen.
Informatieavond groep 6. Welkom en toelichting op de avond De Zilverberg en opbrengstgericht werken Het onderwijs in groep 6 Het programma Overige.
Schooljaar Juf Inge Maandag, dinsdag en woensdag (om en om). Juf Barbra Woensdag (om en om), donderdag en vrijdag. Juf Lisanne LIO stagiaire.
Welkom in Groep 6/7!. Inhoud Even voorstellen Vakken en activiteiten in groep 6 Vakken en activiteiten in groep 7 Voorlopige advisering groep 7 Hoe werkt.
Welkom in Groep 6!. Wat gaan we doen?  Voorstellen  De leerstof van groep 6  Visie van de school  Mededelingen  Vragenrondje.
Informatieavond groep 3. Welkom Voorstellen Methodes Manier van werken Algemene zaken Groep specifiek PBS Activiteiten Tot slot.
W ELKOM ! Informatieavond groep Arissa Dingen.
Brede school De Muldershof… waar ieder zijn draai vindt
Ouderavond groep 1-2 donderdag 7 september 2017
Welkom op de informatieavond van groep 5a
Informatieavond groep 4
Welkom in Groep 5/6.
Welkom in Groep 8!.
Informatieavond groep 4
Informatieavond groep 4K
Transcript van de presentatie:

Welkom op de informatieavond van groep 1-2 A.

Welke informatie Welke informatie Wat verwacht u van deze avond? Zeg het maar!

Wat brengt deze avond? Wat komt er op een schooldag allemaal aan bod? Dagindeling. Werken met thema’s? ( methode schatkist en Wizwijs) Sociaal-emotionele ontwikkeling: Leefstijl en de 7 zilveren zilverbergregels Toetsen Protocollen Traktatiebeleid Beveiliging fotoalbum website Hulp van ouders

Wie staat er voor de klas?

Groep 1/2 A Juf Gerry Hoho Juf Anne-mieke Voermans op maandag, dinsdag en woensdag Juf Anne-mieke Voermans Op donderdag en vrijdag Stagiaire

Wat komt er op een schooldag allemaal aan bod?

Dagindeling / rooster Taalactiviteiten Rekenactiviteiten Creatieve activiteiten Binnen / gymles en buitenspel Speel / werkles ( igdi) Fruitkring / biebkist / leesmoment / traktatie School t.v. Sociaal – emotionele vorming

IGDI Interactief gedifferentieerd model voor directe instructie. Wie heeft wat nodig en voor wie is het zinvol? Wat weten we al? Voordoen- samen inoefenen- verwerking-reflecteren. Hierop baseer je de instructie van Opbrengst gericht werken/ arrangement.

Methode Schatkist taal / rekenen / tijdwijzer/ wizwijs Lettermuur / cijfermuur / klok Themaschema : per anker 4 tot 6 weken. Centrale letters en cijfers Hoeveel letters en cijfers einde schooljaar? Themaboekjes Computerprogramma’s Schrijven in de basisschool (groep 2)

Methode Leefstijl

Thema’s PRATEN EN LUISTEREN ZELFVERTROUWEN GEVOELENS UITEN OMGAAN MET CONFLICTEN CONTACT MET ANDEREN REKENING HOUDEN MET ELKAAR OPKOMEN VOOR JEZELF KEUZES MAKEN EN EEN DOEL BEREIKEN

Kinderen opvoeden in sociaal-emotionele vaardigheden Zeven zilveren zilverbergregels Logeerbeer

schoolklimaat Heel belangrijk is het dat wij, de leerkrachten, de ouders maar ook de kinderen helder maken aan elkaar waar we vragen over hebben of wat we van elkaar verwachten. Anders gaan gedachten een eigen leven leiden of worden zaken onnodig groot. Kom dus gerust binnen na school of maak een afspraak. Wanneer nemen leerkrachten contact op met de ouders? Wij willen dat alle kinderen zich snel thuis voelen en de school als een veilige plek zien.

Pestprotocol Wanneer lln. ruzie met elkaar hebben proberen wij dit via een aantal stappen op te lossen. - Stap 1: ‘Stop hou ermee op!’ - Stap 2: Het probleem wordt met leerkracht besproken. - Stap 3: De leerkracht maakt met beide partijen afspraken om herhaling te voorkomen. - Stap 4: Bij herhaaldelijke ruzie wordt een ‘negatief’ dossier aangemaakt waarin de toedracht wordt beschreven. Bij de derde melding worden ouders van beide partijen uitgenodigd voor een gesprek. Onze interne vertrouwenspersoon is ‘Gerry Hoho’.

Dyslexieprotocol. Alle kinderen worden gevolgd op spelling en leesgebied d.m.v. diverse toetsen die worden verwerkt in het lvs. Zo ontstaat er een doorgaande lijn door alle groepen, waardoor kinderen op hun eigen niveau kunnen werken. Aan de hand van de resultaten worden groepsplannen geschreven. De kinderen worden hierbij geclusterd op niveau en krijgen zo instructie naar behoefte. Indien er sprake is van langdurige lees- en of spellingsproblemen, dan wordt deze leerling besproken met de intern begeleider. In overleg met de IB’er kan het zijn dat het kind besproken wordt in de zorggroep van Condor en die bepaalt of het kind evt. voor een onderzoek in aanmerking komt. Niet alle kinderen met lees- en of spellingsproblemen zijn dyslectisch. Dit alles gebeurt altijd in overleg met ouders.

Traktatiebeleid Kleine ,liefst gezonde traktatie. Plakkerig snoep is slecht voor het gebit en bevat meestal veel suiker. Daarom vragen wij u hier een alternatief voor te bedenken. Alternatieven vindt u o.a. op de site: www.gezondtrakteren.nl/ Geen extra traktatie meer voor de leerkracht. De groepen 1 t/m 4 gaan wel met de verjaardagskaart rond, waarop de leerkrachten hun naam zetten. Tijdstip van trakteren: 10:15 uur. Het kan zijn dat kinderen bepaalde traktaties niet mogen hebben i.v.m. geloofsovertuiging of allergieën. Bij twijfel gaat de traktatie mee naar huis, zodat ouders kunnen bepalen of hun kind dit wel/niet mag eten.

De CITO-toetsen Groep 1: Groep 1 cito-toets taal M 1 en cito-toets rekenen M1 medio jan. / febr. E1 taal en rekenen medio mei/juni Kleuren en lichaamsbesef Rijmtoets april groep 1 Woordenschattoets mei groep 1

Groep 2 Groep 2 cito-toets taal en rekenen M2 medio jan / febr. E2 taal en rekenen medio mei/juni. Analysetoets en synthesetoets 1 en woordenschattoets 2 medio okt. Analysetoets en synthesetoets 2 medio mei. Normering I t/m V

CREATIEVE ONTWIKKELING Op ons weekrooster staat ingepland: muziek,dans, drama Open podium Cultuurweek. Beeldende vorming vindt plaats tijdens de speelwerkles.

KLASSENOUDERS/HULPOUDERS. Tot slot zijn wij op zoek naar: Contactouders Kamouders Biebouders Contactpersoon poetsouders Wasouders / schoolshirtjes

Tot slot: Hartelijk dank dat u er was Tot slot: Hartelijk dank dat u er was. Wij hopen op een fijne samenwerking.