GSTPGO1 Onderzoek in Onderwijs Blok 1, groep 4. Programma vandaag Terugblik opdracht Vooruitblik en Tussenevaluatie Debat.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/002]/ subvaardigheid lezen thema: Order, order…. can-do : kan een bijeenkomst voorzitten © Anne Beeker.
Advertisements

Accessible Instructional Materials. § Discussion: Timely access to appropriate and accessible instructional materials is an inherent component.
User Centred Development
From computer power and human reason. Joseph Weizenbaum.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/005] thema: applying for a job can-do : kan een eenvoudig sollicitatiegesprek voeren © Anne Beeker Alle.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/004]/ thema: There are lies, damned lies and statistics... can-do : kan complexe informatie en adviezen.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/004] thema: (No) skeleton in the cupboard can-do: kan een samenhangend verhaal schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels C1 Luisteren [Edu/001] thema: It’s on tv can-do : kan zonder al te veel inspanning tv-programma’s begrijpen.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/006]/subvaardigheid schrijven notulen en kort voorstel thema: ‘What shall we do about non- active group.
Deltion College Engels En Projectopdracht [Edu/001] thema: research without borders can-do/gesprekken voeren : 1. kan eenvoudige feitelijke informatie.
Deltion College Engels C1 Spreken/Presentaties [Edu/006] thema ‘I hope to convince you of… ‘ can-do : kan een standpunt uiteenzetten voor een publiek van.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: ‘I was wondering what you think of…’ can-do : kan deelnemen aan de conversatie bij zeer formele.
Lesson 10. Today’s class  Check homework  Passive  Punctuation  Homework.
Deltion College Engels B2 Spreken/presentaties/subvaardigheid lezen [Edu/003] thema: Holland – coffee shops and euthanasia? can-do : kan een duidelijk.
English and IPC How to teach content through English.
Deltion College Engels B1 Lezen [no. 001] can-do : 2 products compared.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/003] thema: what have I done wrong…? can-do : kan s/ brieven schrijven over persoonlijke zaken © Anne Beeker.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/006] thema: Euromail can-do : kan in persoonlijke s nieuws en standpunten van een ander becommentariëren.
Deltion College Engels C1 Spreken/Presentaties [Edu/004] thema ‘Today I will talk to you about… ‘ can-do : kan duidelijke, gedetailleerde beschrijving.
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/002] thema: A book that deserves to be read can-do : kan duidelijke, gedetailleerde samenvatting geven van een gelezen.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/005] thema: ‘I don’t agree with you…’ can-do : kan met gemak complexe interacties tussen derden volgen.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/005]/subvaardigheid luisteren thema: ‘Pink pop and air-controllers on strike’ can-do : kan in een telefoongesprek.
Wednesday, 01 April 2015 woensdag 1 april 2015 You can walk or you can run You feel sad or you have fun Live today and don’t feel sorrow Don’t think.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/004] thema: Scanning, a race against the time can-do: kan snel belangrijke detailinformatie vinden in lange en complexe.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: “The radio station“ can-do : kan een publiek toespreken, kan verzonnen gebeurtenissen.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/005] thema: The Weakest Link or Weekend Millionaire… can-do : kan in brieven of s feitelijke zaken beschrijven.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/007] thema: Mind twister or how to write an essay… can-do : kan heldere, goed gestructureerde uiteenzetting schrijven.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/006] thema: Dear editor,
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Deltion College Engels B2 En Spreken/Presentaties [Edu/005] Thema: What you see here, is… Can-do : kan duidelijke, samenhangende verhalen vertellen © Anne.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Deltion College Engels B2 Lezen[Edu/001] /subvaardigheid schrijven korte samenvattingen thema: Exotic news can-do : lezen om informatie op te doen - kan.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/009] thema: ‘We’d better go to…’ can-do : kan in vertrouwde situaties actief meedoen aan discussies over.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/002] thema: how we celebrate birthdays can-do : kan een samenhangend verhaal schrijven.
Deltion College Engels B1 Lezen [Edu/002] thema: But I ‘ve read it in… can-do : kan hoofdthema en belangrijkste argumenten begrijpen van eenvoudige teksten.
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
Present Simple Tegenwoordige Tijd.  Om aan te geven dat iets nu een gewoonte is. Er zijn een aantal woorden die aangeven dat het om een gewoonte gaat.
Creating local Europeana related networks Europeana taskforce Hans van der Linden 17/4/15.
Minor Project- en Programmamanagement
Time management Howdoyouset priorities?. Priorities:thingsthatyouthinkare important.
Mavo 4.  Goal(s)  Letter Puzzle  Write a letter  Check the letters  Do assignments 4A, 5A, 6A & 7 in Student Book page 50  Evaluation.
Skin by Roald Dahl What do you think this text will be about?
Lamb to the Slaughter Who or what is ‘the Lamb to the Slaughter’ in this story?
Het “Nieuwe Werken” Ties Arts Oude wijn in nieuwe zakken? Of onontkoombaar……..
1 functie Presentation TEEB-stad tool The value of green infrastructure in cities Lian Merkx Platform31.
The Research Process: the first steps to start your reseach project. Graduation Preparation
Key Process Indicator Sonja de Bruin
Presteren onder druk.
Applied Sciences Teacher of the year Genomineerden
Onderzoek In Onderwijs – groep bèta
Woordvolgorde in Engelse bevestigende en vragende zinnen.
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
De taaltaak
Grammar in a Nutshell Skills 1.
<Typ titel via Beeld, Koptekst en voettekst, Koptekst>
Utrecht Attractive and Accessible: Focus on the User
Who knows something about scenarioplanning?
Presentatie titel Effective Math Lesson Part 1
Living in the Promised Land Leven in het Beloofde Land
Matthew 16 “But who do you say that I am?”  Simon Peter replied, “You are the Christ, the Son of the living God.”  And Jesus answered him, “Blessed are.
Even voorstellen: ‘Little Inventors’!
Onderzoek en wetenschapsonderwijs
Leerlingen zeiden: “Je MOET hem loslaten
Past simple vs present perfect
Transcript van de presentatie:

GSTPGO1 Onderzoek in Onderwijs Blok 1, groep 4

Programma vandaag Terugblik opdracht Vooruitblik en Tussenevaluatie Debat

Five commonplaces (Schwab) curriculum contentlearner teacherMilieu Where do we teach?

Content Millar, R., Klaassen, K., & Eijkelhof, H. (1990). Teaching about radioactivity and ionising radiation: an alternative approach. Physics Education, 25(6), 338. Duit, R., Komorek, M., & Wilbers, J. (1997). Studies on educational reconstruction of chaos theory. Research in Science Education, 27(3), Ma, L., Ferguson, J., Roper, M., & Wood, M. (2007, March). Investigating the viability of mental models held by novice programmers. In ACM SIGCSE Bulletin (Vol. 39, No. 1, pp ). ACM.

ist vs. soll Helpen blauwe contactlenzen bij dyslexie? Onthoud je meer van aantekeningen maken op papier? Werkt leerstijlgericht onderwijs? Moeten we voor masteropleidingen selecteren? – Zijlstra (2010) -> doorstroommasters afschaffen, alle masters selectief – Bussemaker (2015) -> ingrijpen als toegankelijkheid in geding komt Moet de leerkracht meer invloed hebben op het schooladvies? Is de rekentoets nodig (en zo ja met of zonder context)? Willen we 21 st century skills / Maker-Ed / Ipadscholen? Is de leraar verantwoordelijk voor de motivatie van alle leerlingen?

Why debate? To exercise in – setting up an argumentation for a point of view – articulating your argumentation – critically analyzing your opponent’s arguments in – order to refute them To learn a new way of presenting yourself

Features of debate Structured discussion, rules about who speaks when Speakers’ aim is to convince judges and audiences – I.e.: address the audience, not your opponent! Argue your case, not simply state it – A way to structure your argumentation is to label arguments Critically examining the opponent’s argumentation Interaction: refuting what the opponent just put forward Role play: you argue for a point of view that is not necessarily your own

Formulate a coherent (and plausible!) line of argumentation

Make your argument SEXI State – What is the core argument? EXplain – Why is it plausible? NB: The logic supporting your argument should be robust and well thought through as your opponents will try to shoot holes in it. Illustrate – How can you clarify your argument? – Name facts or examples that support your argument

UU ‘College debates’ format Team preparation (8 min) Public votes Opening statements (A; proponents and B: opponents, 3 min each) Reaction phase (members of the two teams try to refute the other team’s arguments and ask questions to reveal weaknesses in the other (10 min. total) Closing statements team’s (1 min each) Jury statements (groep C) Public votes Plenary discussion with audience (groep D) & instructor

Focusing the debate To prevent many arguments going back and forth without a clear focus, think of the following questions: – What should be the key question in this debate, according to your team? What does your team have to prove (or refute) in order to win this debate? What is your most important argument to support this point? -> This is the point to start your opening statement and end your closing statement with!

Stelling voor vandaag Het is de verantwoordelijkheid van de leraar om alle leerlingen te motiveren voor de leertaak.

Voorbereiden groepen – A: Voorstanders – B: Tegenstanders – C: Jury – (D: Publiek)