Jaarplan 2015 CONCEPT– 27/10/14 Commissie GAIN. Realisatie jaarplan 2014 In 2014 is de jaarlijkse GAIN benchmark georganiseerd. In 2014 waren er 30 deel-

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
‘Besturen & beleid maken’
Advertisements

aanbevolen administratieve opzet voor Rotary Clubs
Achtergronden & Opzet April De chemische industrie in de media:
Gemeenteproject “Betrokkenheid”.  72 Deelnemers aan de huiskringen  10 huiskringen (contactpersonen zijn benaderd en zullen in de maanden april/mei.
4 juni 2011 Cultureel Centrum de Postkoets Horn
Implementeren doe je samen
Samen maak je de vereniging ROHDA-Raalte Presentatie leden 2 november 2011.
Sportcafé Amsterdam Zuid
Monitoring en Benchmarking Maarten Zemann & Arie Uyttenbroek 1 april 2009.
Opbouw Wat is Rotaract Organisatie Praktijk Commissies Afsluiting Rotaract met elkaar, voor elkaar! ROTARACTROTARACT.
Alumnivereniging EUR Masters of Financial Planning Aanleiding In januari 1998 isde eerste selecte groep van de postacademische opleiding Master of Financial.
1 Stappenplan Organisatorische Integratie Handleiding en checklist bij het ontwikkelen van een sportaanbod voor mensen met een beperking binnen de sportvereniging.
Naar een nieuw besturingsmodel
EUROPA CONFERENTIE 29 JANUARI 2010 Bescherming Nederlands Pensioenstelsel.
Rol van Management bij Interne Communicatie Case: Levi Strauss Europe
Informatiemiddag 14 februari 2012 uitgevoerd door: in opdracht van:
11 Algemene Ledenvergadering 5 april 2012 Jaarplan 2013 Commissie PAS Professional Auditors at Small Audit Shops 25 december 2012.
Quick scan Janneke Delisse, Renée van Os, Jan Jurriëns
1 Collegewerkconferentie Holland Rijnland 10 juli 2014 #KRACHT15.
Pilot docentenstages 2014 Rikie Elling, lid Commissie Opleidingen Van School naar Praktijk.
Better Practices Theater Trends, Cases en Onderzoek Welkom in het Better Practices Theater Doe mee aan het Nationaal Benchmark- en Trendonderzoek Klantinteractie.
Presentatie Fontys Pabo Limburg 30 november jaar 4C-ID model
Faculteit Economie en Management. FEM Smart Business Center Van lerende organisaties naar lerende combinaties April 2015.
Voorjaar 2011Algemene Vergadering1 VOORJAARS-AV 2011 Feestelijke jubileumviering Verslagen, rapportages en voorstellen Workshops.
Jaarplan 2015 CONCEPT – 03/11/2014 Activiteiten Academy.
11 Jaarplan 2015 CKT 24 oktober Terugblik 2014 a.Implementatie regiefunctie gerealiseerd: eerste ervaringen met toetsing door externe provider.
Jaarplan 2015 CONCEPT 27/10/14 Activiteiten Advocacy Network.
Aansluiting LSP Voorlichtingsbijeenkomst 2 en 9 september 2015.
NBA Ledengroepvergadering Intern en Overheidsaccountants
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Generieke selectielijst voor SAR’s.
Nationaal Eenzaamheid Congres 24 september 2015 Nico Ooms Samen onder één dak.
Stage presentatie Dierenambulance Groningen Jeremy Corcoran 2015/2016
Bijeenkomst naar aanleiding van Rapport Ecorys Beleidsdoorlichting “Positie van de client “ Brigitte Zonneveld Plv. Directeur Markt & Consument.
PRESENTATIE CLUSTER-KOORBEZOEKEN DOOR ADRY SLAGMEULEN
Meerwaarde accountant voor de gemeenteraad bij het financieel toezicht “Het dichten van het gat”: meer benutten bestaande activiteiten en nieuwe activiteiten.
Landelijke raad 14 december 2013 Toelichting op de belangrijkste onderwerpen van de agenda.
Lokaal Woon en Leefbaarheids Plan. Lokaal Woon- en Leefbaarheids Plan  Waarom  Resultaten bijeenkomsten  Hoe nu verder.
AGE GROEP ENQUÊTE EN AGE GROEP PLAN Cees Vollaard Age Groep Triathleet.
MT Community Landelijk Goed Doel – Samen bouwen Partnerships met: –Stichting Pallieter (Landelijk goed doel) –Cordaid (Internationaal.
Managen analyseren 6 adviseren creëren organiseren begeleiden In kaart brengen Organisaties communicatieve r maken Iets doen ontstaan Mensen.
Rapport commissie De Vries B&W-presentatie 27 januari 2009.
ROTARY CLUB ……. Jaarplan 2016 – 2017 Bestuur bestaande uit: Voorzitter: naam Inkomend voorzitter: naam Secretaris: naam Penningmeester: naam Uitgaand voorzitter:
Landelijke raad 12 december 2015 Toelichting op de belangrijkste onderwerpen van de agenda.
Partnerbijeenkomst EIZT Methodieken van CliëntenParticipatie (MCP)
College-onderzoeken naar doelmatigheid en doeltreffendheid o.g.v. art. 213a Gemeentewet Commissie Rekening & Audit 25 november 2014 Besturing & controlling/
1 Bètavakvernieuwing na Ange Taminiau, Berenice Michels, Pascal Marsman.
1 Concept Commissie leden Op 1 januari 2016 bestaat de commissie PAS uit de volgende leden: NaamOrganisatie Patrick Beekhuizen CIA (voorzitter)IND.
Landscape review Optimaal gebruik van EU-gelden: risico’s financieel beheer van de EU-begroting Alex Brenninkmeijer, Lid Europese Rekenkamer Presentatie.
+. +  DAS nou Nooit Gedacht  Doelstelling – Wat willen we bereiken?  Realisatie – Hoe gaan we dit doen?  Afsluiting Programma.
Nieuwe kansen voor groei van de handbalsport Slagkracht verhogen op: individueel niveau clubniveau landelijk niveau.
Transitiepaden AFL Van school  Naar kenniscentrum AFL Van werken binnen teams in opleidingen  Naar samenwerken binnen en tussen domeinen en met de 5.
Klankbordgroep Milieuklachten Woensdag 16 september 2015 Presentatie voor de Burenraad.
Landelijke raad 11 juni 2016 Toelichting op de belangrijkste onderwerpen van de agenda.
Jaarplan 2016 Activiteiten Academy <CONCEPT>
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Korte terugblik 2016 en vooruitblik 2017
Evaluatie Brainstorm avonden & vervolgstappen
Bijeenkomst Certificaathouders
Digitaal spreekuur ‘Werken met een kwaliteitscyclus binnen het VSV’
Blik op de toekomst.
Commissie voor vrijwilligerswerk
Workshop ‘Structuur en Logistiek in opleiden’
Achtergronden & Opzet April 2009.
Doelstelling vanaf het begin
Regionaal Actieplan Aanpak Tekorten; het proces RAAT Limburg: Samen Doen = Krachtiger! 12 oktober 2018 Informatie t.b.v. bijeenkomst op 9 november 2018.
Inleiders: Bart Muller Paul Eijgendaal
Welkom bij DAIly NURSE.
Zero Accidents Netwerk Nederland Voorjaar 2014
Een introductie van de nieuwe online plek
Transcript van de presentatie:

Jaarplan 2015 CONCEPT– 27/10/14 Commissie GAIN

Realisatie jaarplan 2014 In 2014 is de jaarlijkse GAIN benchmark georganiseerd. In 2014 waren er 30 deel- nemers (2013: 32), waarvan 21 financials (2012: 21) en 9 non-financials (2012: 11). Daarbij was een doelstelling de actuele ontwikkelingen of trends qua thema’s vanuit de benchmark meer te koppelen aan de onderwerpen van de Roundtables. Deze doelstelling is in 2014 gerealiseerd. In 2014 stonden 4 Roundtables gepland om ervaringen en best practices uit te wisselen, namelijk: - Impact van het outsourcen van service op IAF’s=> 28 mei - GAIN evaluatie=> 12 juni - Meer met minder (deel 3, focus op 3LoD)=> 18 sept - Rol van IAF bij strategievorming en realisatie=> 13 nov De Roundtables zijn goed bezocht. De aanpak het aantal Roundtables te beperken tot 1x per kwartaal en te organiseren voor financials en non-financials gezamenlijk is goed bevallen. De Roundtable “Meer met minder (deel 3)”heeft geen doorgang gevonden. Een pilot met “Flash Surveys”is doorgeschoven naar Doelstelling was de mogelijkheid tot intensievere samenwerking met andere commissies nader in kaart te brengen en voor zover mogelijk in gang te zetten. Er zijn actievere contacten geweest met andere commissies (o.a resulterend in artikel audit ratings met Vaktechniek, maar dit is nog niet op het beoogde niveau qua synergie en consistentie.

Geplande activiteiten 2015 OmschrijvingOutputMaatstaf voor succes Strategie (pijler A,B,C) Organiseren GAIN benchmarkGlobal benchmark rapport en IIA uitkomsten Gelijk of hoger aantal deelnemers dan in 2014 C Organiseren van 4 Roundtables, met link naar GAIN benchmarkresultaten: - Rol IAD bij Follow-up monitoring; - GAIN evaluatie; - Impact ontwikkelingen in toezicht; - Meer met minder (deel 3) deelnemers per Roundtable/ positieve feedback uit Survey C Pilot “Flash Survey” in context GAINFlash reportMinimaal 1 pilot uitgevoerd, incl evaluatie C

Randvoorwaarden: Adequate support vanuit IIA secretariaat voor logistieke ondersteuning (actuele ledengegevens, aankondiging Roundtables, PE certificaten) Benodigde vrijwilligers: Commissie was in 2014 op sterkte met 4 leden. Echter, 2 leden (Bert Ide en Jantien Heimel) hebben aangegeven hun taak over te willen dragen en een derde lid (Jan Grooten) is met pensioen. Voor Bert Ide is een opvolger reeds gevonden. De Commissie beschouwt uitvoering van haar taken met 3 leden toereikend. Benodigde financiële middelen: €250 (Commissie bijeenkomst met etentje) Geplande financiële bijdragen (per activiteit): Geen bijdrage voor bijwonen Roundtables gevraagd aan leden. Bijdrage aan IIA inkomsten wordt gegenereerd door opvragen tegen vergoeding van GAIN rapportages door leden. Impact op de begroting 2015