Ambassadeurs 31 juli 2014 Agenda

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Leren(d) samenwerken Frank Stiksma MSc
Advertisements

2. Beïnvloedingsstijlen
“Hoe kom ik aan klanten?”
Provincie Limburg Workshop mentorschap 17/5/2013
Train de trainer Levensboeken Beatrijs Van der Heijden
Competentie 12 Kritiek geven en kritiek ontvangen
Haya van Somerenstichting Ole Heil Oegstgeest 25 januari 2014
De kracht van het onderwijs is de leerkracht De directeur maakt het verschil, positief of negatief Koos van den IJssel Richard Berenschot.
Werken met Didiclass Een oefeninstrument voor opleiders en coaches.
Tekstdoelen Wat wil de tekst?.
Het creëren van een succesvolle praktijk in relatie tot je boodschap
Diversiteit 12 december 2007 een workshop van drie kwartier bij het ondertekenen van Rotterdamse Werkafspraken Stages door RADAR, Carla Lepelaars (locatiemanager.
Oplossingsgericht coachen
Voorbereiden en gebruiken: Het verleden Het heden De toekomst
Appreciative Inquiry & Leiderschap
Kwaliteit van bestaan. Ondersteunen..
BEGELEIDING EN COACHING Tafeltennistrainer 2. Opleidingen Begeleiden en coachen 1. Begeleiden en coachen. –Belang en verschillen. Voorbeeld, normen en.
Competentie 04 Het slecht nieuws gesprek
Motivational Interviewing ‘Praten in beweging’
Iedereen coach naar Jef Clement.
Inspirerend Coachen - praktijkervaring - het G®ROW kader
Wanneer én hoe moet uw leerling aan de reken- en taleneisen voldoen?
workshop Veranderen: een noodzaak!? Verandering en vernieuwing leveren winst op.
Kinderen en hun sociale talenten
Coachen Maandag 14 juni 2006.
Betrokkenheid op de werkvloer
De doelstelling van deze workshop is niet om u iets nieuws te leren.
Veranderen: 2 verschillende benaderingen
Gespreksvaardigheden
Modellen adviesvaardigheden 13 februari 2015
Vergaderen.
Thema 3 Communicatie Luisteren en feedback.
Ambassadeurs 28 augustus 2014 Agenda Mededelingen De organische organisatie Wvttk /rondvraag.
Ambassadeurs 22 mei 2014 Agenda Reacties Cursus alfabeeld Intervisie (case van Marcel, olv Marlies) Brainstorm (olv Hannah) Nav De Bono FA (Annemieke)
Effectief vergaderen Goed vergaderen is een kunst. Zowel van de voorzitter als van de deelnemers wordt een grote mate van vergaderdiscipline gevraagd.
Ambassadeurs 28 november 2013 Agenda Mededelingen Intranet Verslag RvT bijeenkomst tijdens koffiebijeenkomst Nav DeBono sessie PC Update opleiding voor.
Ambassadeurs 29 augustus Agenda Mededelingen Digitale werkplaats Ambassadeurs (Hester) Bijeenkomst met RvT over cultureel ondernemerschap.
Groepsdynamica & Interactief communiceren
ONDERZOEKSVAAR DIGHEDEN 3 Instituut voor Sociale Opleidingen.
Vandaag  Literatuur hf 6 en 7 adhv ervaringen  Evaluatie + afronding  Afspraken volgende keer.
Reguleren van motivatie: Do It Yourself! 28 oktober Deventer.
Hoofdstuk 5: Lastige gesprekken met individuele studenten.
Luisteren en feedback Hoofdstuk 15 VP15 Begeleidingskunde
Luisteren 3 Actief luisteren. Zowel verbaal als non-verbaal
Week 3  Inleiding attitude interview  Oefenen met attitude interview a.d.h.v. de practicum-vragen.
COACHEN; zelf aan het werk! HELICON MBO Den Bosch W43
Lastige situaties bij het coachen van groepen
Programma week 3 Terugblik: kennismakingsgesprek Toelichting: basis LSD-techniek Oefening 1: actief luisteren Oefening 2: echt actief luisteren Huiswerk.
NETWERKBIJEENKOMST Dinsdag 2 NOVEMBER.
PERSONEELSMANAGEMENT PPT 8 Onderdeel : communicatie.
1 Handleiding voor een workshop rond ethische dilemma’s Johan Vanmarcke – RC Diksmuide-Westkust.
Terreur in de klas. Eerst een minuut stilte. Tips van Klasse: leerlingen-over-terreur-en-geweld/
Opleidingssessie 2 Growing Together Communicatievaardigheden van de mentor.
Communiceren in de langdurige zorg. Wat is communiceren? Communiceren is: het overbrengen en ontvangen van een boodschap; het uitwisselen van informatie.
Groepssessie 1: Curriculum Aan de slag Deel 1 Enkele mogelijke oplossingen Filmfragment Nederlands 1.
WELKOM! Workshop … een bok op de haverkist 18 maart 2016
Even voorstellen Marion Hijmensen Eigenaar 2toGrow, staat voor samen groeien Borging en transfer naar de praktijk Certified Professional Jump Movement.
Identiteit en Zelfregie
Gesprekstechnieken Hoofdstuk 17 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Training voor gevorderde werkplekbegeleiders
Een vergadering organiseren
Een strategie aanbevelen
Vergadering Personeelsdienst
Een strategie aanbevelen
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
Cursus Interne auditor
Een strategie aanbevelen
OVERTUIGEN.
Een strategie aanbevelen
Transcript van de presentatie:

Ambassadeurs 31 juli 2014 Agenda Evaluatie workshop (wie zet het op het hart?) Wat vond iedereen ervan? Wat zijn voor jezelf de belangrijke punten die je er uit hebt gehaald? Zijn er actiepunten? Kort rondje: 20 minuten 2x casus beïnvloeden: 1)Methode: brainstorm o.l.v. Tanja Gesprek directeuren (casus Vanessa): hoe hier een vervolg aan te geven? Inleiding: 5 minuten, brainstorm: 15 minuten 2)Methode: open discussie o.l.v. Denise Vervolg De Bono sessie (casus Diana): hoe dit verder op te pakken? Inleiding: 5 minuten, open discussie: 15 minuten Wvttk /rondvraag

5 stappen tot succesvol beïnvloeden Stap 2: Ken je doel Wat wil je bereiken? •Eenmalig of langdurig succes •Een eerste stap of de gehele oplossing •Focus op relatie en/of op resultaat? •Wat is je hoofddoel en wat zijn je eventuele nevendoelen?

Samenvatting 4 beïnvloedingsstijlen 1. Argumenteren Argumenteren: Feiten en argumenten voor het eigen standpunt, tegenargumenten tegen andermans standpunt Voorstellen doen: Ideeën, suggesties, aanbevelingen doen, vragen die een standpunt aangeven 2. Normeren Normen stellen: Eisen, voorwaarden, criteria inbrengen Oordelen: Positieve of negatieve oordelen over het gedrag van een ander uitspreken Consequenties aangeven: Materiële of immateriële, positieve of negatieve consequenties van andermans houding/ gedrag noemen 3. Enthousiasmeren Bezielend vertellen: beeld van resultaat schetsen, verwoorden van ‘opwindende mogelijkheden in kleurrijke taal Gemeenschappelijkheid benadrukken: Nadruk leggen op punten van overeenstemming, wijzen op gemeenschappelijke waarden, doelen, belangen en capaciteiten 4. Actief luisteren Vragen stellen: Vragen naar afwijkende meningen, aanmoedigen, vragen om opheldering, ingaan op andermans vragen en standpunten Samenvatten: Samenvatten, gevoelens van anderen weergeven

Intranet en digitale werkplaats Intranet.ahm.nl http://hart.amsterdammuseum.nl/63784/nl/intranet-homepage http://hart.amsterdammuseum.nl/46274/nl/welkom-in-de-digitale-werkplaats-van-de