1 Case 4: Virtuele televisiereclame in de sport. 2 Ontstaan in Amerika Doelstelling PVI: in-program Advertising Virtuele speltoevoeging Virtual advertising.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Case 7: van fietsenmakers tot multinationals Een eeuw wielersponsoring.
Advertisements

Activatie Platformen LED Screens buiten het stadion
Viktor Wieme, Kimberly Camus, Kelsey Vermeulen
Rijk aan gezinsvriendelijk beleid?
De aantrekkingskracht van uitzendwerk voor werkgevers De rol van ontslagbescherming Amsterdam, 9 juni.
Internet door de jaren heen. Beginsituatie •Wij werken met WPS in Adobe readers, dit wordt op de computer gelezen •De lesstof is erg verouderd en teveel.
EUROPEES ERFGOED LABEL Amsterdam JHM 27 november 2013 Aart de Vries.
Globalisatie en antiglobalisatie: Waar ligt de waarheid?
Ondernemersfondsen in Nederland
De ondernemingswinstbelasting
1 Case 6: Merchandisinginkomsten in het professionele voetbal: van Manchester United tot KRC Genk Merchandising in de sport: de verkoop van producten/diensten.
§1.2 – Euroboeren in de kou.
Hoofdstuk 5 Sportsponsoring en direct marketing
M-C Kok Escalle Identiteit Wie ben ik ? Wat ben ik ? Hoe ben ik ?
Buitenlandse directe investeringen Feiten; Verklaringen; Welvaartseffecten (bestemming & oorsprong)
MARKETINGCOMMUNICATIE IN DE SPORT Prof. Dr. Wim Lagae
Hoofdstuk 7 Effect van sportsponsoring
Hoofdstuk 3 Sport-sponsoring en PR
Hoofdstuk 4 Sport-sponsoring en reclame
Indonesië.
Indonesië.
CO 2 Emissiehandel: de positie van Nederland in het EU allocatieproces Jos Sijm ECN-MNP Symposium, Den Haag, 1 juli 2005.
Mitsubishi Electric Praktijlk case Lareka (FFO). Doelstelling van de machine Vele klassieke overrollers (de MIDS) vervangen door één snelle, flexibele.
Hoofdstuk 2 Globalisering Paragraaf 1 t/m 4
Regelgeving staatsteun Uitgangspunt : verbod op staatssteun Staatssteun is steun die mogelijks de vrije markt verstoord, doordat bepaalde bedrijven voordelen.
Het Europees Parlement: is er nog iemand geïnteresseerd?
 Wat is Augmented Reality?  Toepassingen van Augmented Reality  Augmented Reality mobiel  Augmented Reality in games  De toekomst van Augmented Reality.
Welkom bij het tweede Scholingsmoment van seizoen
Is concentratie van auteursrechtspraak wenselijk?
Voorstelling van de resultaten van de Consultatie Thema: Toegankelijkheid.
1 Case 4 Virtuele televisiereclame in de sport. 2 Ontstaan en evolutie - USA jaren negentig - Virtuele speltoevoegingen en reclame - Amerikaanse sporten.
Veranderend wereldbeeld, 1300 – 1600
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
De conus in een luidspreker ( werkt andersom als de microfoon !!)
Is de varkenshouderij gebaat bij TTIP? Door: Ingrid Jansen (voorzitter NVV)
Europeanen in Amerika, Afrika en Azië
1 17,3. De federale regering (in wording) dient 17,3 miljard euro te vinden om de begrotingsdoelstelling te bereiken die aan België is opgelegd door Europa.
Care: ZORGEN VOR MORGEN? Gezondheidsstatistieken Centraal Bureau voor de Statistiek Oranjestad, April 2006.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Stand van zaken in mobiele communicatie René Zeedijk | MediaScience.
Glasvezel, next-generation access (NGA) buitengebied, overal en voor iedereen Irma Bijker, provincie Gelderland.
Facebook. Opgericht in 2004 Gebruik van persoonlijke gegevens door bedrijven Zonder toestemming gebruikers Profielpagina Persoonlijke gegevens openbaar.
Adtractive Altermedia Vrachtwagenreclame.
H.C. ‘s-Hertogenbosch Gerard Booij en Pieter Bak, sponsorcommissie H.C. ‘s-Hertogenbosch HockeySociëteit ‘s-Hertogenbosch.
Dichterbij een levensfasegericht personeelsbeleid Trudy Geurtsen bureaumanager P&O Dichterbij Wim den Herder Projectleider DOiO Stichting Senior Werkt.
Plaats- en Promotiemix Alleen zitten op neergeklapte stoelen Ron Weijens.
Het Virtuele Rollenspel Een kosteneffectieve manier om de Kwaliteit van het Onderwijs te verhogen? Presentatie voor:Conferentie “Durf te Leren”, WGV Zorg.
1 Algemene Rekenkamer | Postbus | 2500 EA Den Haag SOLID event – 12 mei 2016 Koos Postma Arjan Suijker.
100% Winterswijk Imke te Selle Informatiebijeenkomst over evenementen in Winterswijk 26 januari 2016.
GRP VI ( ) Gemeentelijk Rioleringsplan. Gemeentelijke zorgplicht watertaken: Zorgen voor een doelmatige inzameling en een doelmatig transport.
LNG sleephopperzuiger
Qviv Video Vormgeving Peter Sinnige | | youtube.com/Qviv01
Marketingstrategie.
Instructie hoofdstuk 8 Internationale ontwikkelingen
SDG4 KWIS 10 meerkeuzevragen over onderwijs in de wereld.
2/6/2018 Marketingplan Uw naam.
Deel 1: Aanleiding en doelstellingen
…..LET OP…………. Deze powerpoint gaat over de Knelpunten in de politiek.
Innovatie in het onderwijs
Thema 1 NU!.
Internetmarketing en oefentoets
H6 Salvatore: International Economics, 10th Edition © 2009 John Wiley & Sons, Inc.
Inhoud Nederlands voorzitterschap van de Raad van de EU
Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd
Research Centre for Education and the Labour Market
Research Centre for Education and the Labour Market
Project Bijbaan Havo 3.
De waarde van Le Grand Départ Utrecht 2015
MDR & IVDR – wie is er al mee ‘bezig’…?
Transcript van de presentatie:

1 Case 4: Virtuele televisiereclame in de sport

2 Ontstaan in Amerika Doelstelling PVI: in-program Advertising Virtuele speltoevoeging Virtual advertising als categorie van virtual imaging

3 De Europese dimensie Europese markt: – geleidelijke ontwikkeling – op lager niveau Symah Vision, Canal + Virtuele reclame: nieuwe reclame(communicatie)drager in de sport

4 Voordelen virtuele (versus klassieke) reclame A)Voordeel voor adverteerder 1.Meer doeltreffend 2.Meer permission + intrusion marketing 3.Meer logo- en merknaamzichtbaarheid 4.Rechtstreeks in dynamische sportomgeving 5.Dynamisch mediakanaal (actief/passief) 6.Segmentatie! 7.Modern, attractief en creatief advertentiekanaal 8.Flexibel medium

5 B) Voordelen voor kijker  toegevoegde kijkerswaarde C) Voordelen voor evenement  aanvullende reclame- inkomsten D) Voordelen voor bezitter tv- rechten 1.Meer, betere en duurdere advertentieruimte 2.Hogere abonneeprijzen 3.Doorverwijzing naar websites

6 Verklaringen voor opkomst VI 1.Nadelen virtuele tv-reclame 2.Hoge kostprijs tv-rechten sport 3.Technologische mogelijkheden medium 4.Meer advertentieruimte

7

8 Knelpunten op Europese markt 1.Commerciële leefbaarheid (ICT-crisis) 2.Gebrek aan harmonisatie tussen nationale regelgevingen in Europa voorbeeld: EBU

9 Vragen ter discussie 1)Weeg de voor- en nadelen van virtuele reclame in de sport af ten opzichte van de klassieke sportreclame. 2)Geef een aantal virtuele reclamedragers voor: a)een zaalsport b)een sport die in een stadion in open lucht plaatsvindt c) een sport die beoefend wordt op een circuit d)een sport die beoefend wordt op de openbare weg 3)In welk opzicht is de markt op het Europese vasteland nog minder ontwikkeld dan de Angelsaksische markt?