Planning Usability Week 1: Wat is usability, Homepage H1,2 Week 2: Navigatiestructuur, Zoekdienst, Servicepagina’s H3,4,5 Week 3: Ontwerp en Webschrijven.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
ontwerp - beheer - analyseer
Advertisements

Ontwerpen van een logo Gebruikte programma’s: Powerpoint, Word, Paint, irfanview (zonder plugins) en Publisher.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Portfolio Website Tim Klijn Klas: MBI m1 Datum: 21 november 2007
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les Navigatie I-C1#, datum.
Wouter Mennen & Paul van Ulft Informissi
Websites maken Waarom? Voor Wie? Hoe?
Marktonderzoek Danneels
Mobile Communication Digitale Media Paul Koole Rodney de Grave.
Digitaal Presenteren Publiek boeien Aandacht vasthouden s.
Veranderingen binnen communicatie door de komst van internet.
Wat is affiliate marketing? Affiliate marketing is een vorm van online marketing waarbij de adverteerder (merchant of webwinkelier) de affiliate (uitgever/webmaster)
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
§2.7 verbindingen.
Website Usability.
Voorbereidende les Praat je Plaatje
Kernproject V1 College 1 31 Januari 2008 Instituut voor Interactieve Media.
Marketing Werkgroep 6.
Pia Terstroet (Terpm) Mail: Wiki:
Klik in de berichtenbalk op Bewerken inschakelen,
Francis Devriendt, Stad Kortrijk Stefaan Ponnet, bvba Fusebox I-Points: digitale toeristische antennes in het straatbeeld van Kortrijk.
Webapplicaties: de clientkant in het universitaire onderwijs Sylvia Stuurman – Herman Koppelman Faculteit Informatica.
het bouwen van een website
Aan de slag met weblogs Pierre Gorissen 14 juni 2005.
Verrijkte Content Helicon Studiedag 2013, Velp John Hanswijk.
Website Usability.
Web 1.0 HTMLAfbeeldingen FlashHyperlinks CSS Participation AJAX Usability Design Ruby on Rails.
Het maken van een spreekbeurt
Welkom bij de cursus SketchUp 2014
robuust fantasy gelaagd transparant direct organisch textuur grillig sierlijk pretentieus gestileerd eenvoudig ingewikkeld realistisch ritme.
Office 21 maart.
Online marketing Expert (in een week)
Medmec04 les 1 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
Webapplicaties: de clientkant Herman Koppelman Sylvia Stuurman 13 november 2010.
Topic 2: Website usability Innovative Generations © Innovative Generations.
Ismay Sonnemans & Khedy Gorissen
MM2 webcommunicatie Mijn gegevens:
Michele van den Aardweg Judith Kooiman mms naar:
Boek Presentatie. Mijn Boodschap Door het lezen van dit boek….
Even voorstellen: Docent Internet Marketing Internetmarketeer
Planning Usability Week 1: Wat is usability, Homepage H1,2 Week 2: Navigatiestructuur, Zoekdienst, Servicepagina’s H3,4,5 Week 3: Ontwerp en Webschrijven.
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Planning Usability Week 1: Wat is usability, Homepage H1,2 Week 2: Navigatiestructuur, Zoekdienst, Servicepagina’s H3,4,5 Week 3: Ontwerp en Webschrijven.
Website usability. Inhoud Webshop Onderwijs Non-profit organisatie Overheid Eigen keus.
MultiMedia Management – WEEK 4 Marcel Jansens 11Mei 2011.
Wordpress websites Zelf uw site bijhouden Partindag Maarten Pors.
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
ALS EEN WAARDEVOL STUKJE BELEVING HET BOEK. BOEKEN.
Doel 1: Actieplan Leerbanen ‘top of mind houden’ loopvermogen zonder uitbreiding versterken Contacten warm houden Contactmomenten uitbreiden Van 100 naar.
HOE EFFICIËNT IS UW WEBSITE? Peter Kassenaar 1 oktober 2008.
Maak je website toegankelijk voor alle doelgroepen.
5 praktische tips voor een betere vindbaarheid van uw bakkerij.
Herhalingsoefeningen Variabelen - voorwaarden. Flying banner  Toon een tekst op positie x: -2.0 en y: 0 (dat is links buiten het beeldscherm)  Laat.
1. 2 Storytelling Geen mooie marketing praatjes: maar de authentieke menselijke stemmooie marketing praatjes.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Multimediale technieken Banners en Buttons Elize Diepeveen, Annika Timmer en Kim Ellerman.
Internetmarketing in de toeristische sector TORECO
SEO Hoger in Google.
Northwind traders Wie wij zijn Ondertitel brochure of bedrijfsslogan
Sociaal media DESIGN BY TALHA.
Lectora als ontwikkeltool voor interactieve multimedia programma’s
ETUDE Toetsservicesysteem
Usability voor het web en mobiele apparaten
OGH APEX dag 2012 Toeters en bellen met APEX
DESIGN BY TALHA Klas j1a Docent P. Broekhuizen
Samenwerken voor publieke waterinformatie
CSS: cascading stylesheets
Maak een site en onderscheid
Maak een site en onderscheid
CSS: cascading stylesheets
Transcript van de presentatie:

Planning Usability Week 1: Wat is usability, Homepage H1,2 Week 2: Navigatiestructuur, Zoekdienst, Servicepagina’s H3,4,5 Week 3: Ontwerp en Webschrijven H6,7 Week 4: Multimedia, Accessibility, Mobile H8,9,10 Week 5: Usability-test H11

H8 Usability en Multimedia Gebruik van animatie, audio, video, flash, html5, etc Voordelen: Multimedia is wel een goede aandachttrekker. Filmpje zegt meer dan woorden. Jongeren groeien op in een beeldcultuur (communicatie via beelden). Experience marketing – Belevenis rondom merk – Band merk en klant Nadeel: Plugin nodig (niet bij html5 Tip Gebruik multimedia alleen als ondersteuning, niet om de primaire boodschap over te brengen. Tip Gebruikers zijn allergisch voor bewegende objecten

H8 Usability en Multimedia Tip Gebruik absoluut geen ‘Site takeover banners’ of ‘Takeover ads’. Tip Ontwerp een banner waar iets te beleven (spel) of te verdienen valt Tip Video zegt veel meer dan tekst, denk aan de instructiefilmpjes (screencasts) Tip Alternatief voor HTML, CSS, Javascript ( ). Tip …

H8 Usability en Multimedia Huiswerk: Vragen:1 t/m 12 Geen Oefeningen

H9 Usability en Accessibility Toegankelijkheid van sites voor bezoekers met een beperking. Problemen: Geen alt-teksten Lettergrootte vast op bijv. 10 pixels Kleine navigatiebuttons Zeer gevoelige uitklapmenu’s Etc W3C kent 15 (tips) richtlijnen (met ijkpunten per richtlijn) zie boek. Ondertiteling Vertrouw niet alleen op kleur … Etc

H9 Usability en Accessibility Huiswerk: Vragen:1 t/m 15 Extra Oefening Voer de gedeeltelijk automatische check (blz 264) uit voor de site van de opdrachtgever en analyseer de resultaten ( ).

H10 Mobile Verschilllen Mobile- en Vaste-websites Schermafmetingen – Reduceer hoeveelheid content – Gebruik single-column lay-out Andere wijze bediening – Hamburgermenu – Touchscreens – Minder opties Andere wijze van presenteren content – Geen lange stukken tekst – Geen ingewikkelde formulieren Minimaliseer tekstinvoer – Automatisch aanvullen van formuliervelden Na intikken van paar tekens … een aantal opties tekst Gebruik ingebouwde functionaliteit – Koppeling telefoonnummer, gps voor huidige positie, etc

H10 Mobile Responsive design of aparte mobile site? Liefst responsive als je de voorgaande punten kunt doorvoeren Anders aparte ( Alternatief is Adaptive responsive design (responsive design plus) Check in CSS of mobile of vast – Afhankelijk van check minder content, kleinere afbeeldingen etc. Huiswerk: Vragen:1 t/m 10 Oefening 1 Maar dan voor de opdrachtgever