Lerarenopleiding Master Science Education and Communication 3TU Master, track scheikunde Fer Coenders, vakdidacticus scheikunde
PROFIEL EN PERSPECTIEF VAN DE LERARENOPLEIDING Goede vakinhoudelijke basis Master: hierna startbekwaam als leraar aan het werk kunnen Zorgen voor vakinhoud, verwondering, interesse bij leerlingen Pedagogische aspecten en werken met leerlingen Werken in een complexe school Voortdurende onderwijsevaluaties Vakvernieuwingen (Scientific citizenship) Internationalisering
TWEE ROUTES 1.Master ST + educatief jaar (dubbelmaster) 2.Na je Ba-ST de Master SEC: - 1 jaar vakinhoudelijk (onderzoek 30 EC, 4 vakken, track ruimte) -1 jaar educatief Varianten: *binnen de master ST onderdelen uit het educatieve jaar *tijdens je promotietraject: krijgt extra tijd voor je onderzoek
STUDIEPROGRAMMA, educatief jaar Semester 1Semester 2 Kwartiel 1Kwartiel 2Kwartiel 3Kwartiel 4 Onderwijskunde 1 5EC Onderwijskunde 2 5EC Onderzoek van Onderwijs 10EC Science Education and Communication 5EC Schoolpracticum 1 5EC Schoolpracticum 2 15 EC Inleiding Vakdidactiek 5EC Vakdidactiek 1 5EC Bètadidactiek 5EC. Bij keuze voor 2-jarige master ook 1 jaar scheikundige technologie: 30EC ST onderzoek, 4 mastervakken, 2 keuzevakken
ARBEIDSMARKT EN DOORGROEI Docent eerstegraads voortgezet onderwijs Vervangingsvraag docenten groot Docentontwikkelteams, science specialist op school Lerarenbeurs voor extra studie en of extra bevoegdheid Promotiebeurzen voor docenten Mentor, leerlingbegeleider Teamleider, conrector e.d. Auteur schoolboeken Auteur examenopgaven
VRIJSTELLINGEN, STUDIEKOSTEN, BEURZEN Minor Leren Lesgeven zorgt voor vrijstellingen Geen verhoogd collegegeld voor 2 e master tegemoetkoming studiekosten (ca 1000 euro), lenen kan ook.
CONTACTGEGEVENS Studieadviseur / onderwijscoördinator: Gerdy ten Bruggencate Vakdidacticus scheikunde: Fer Website: