Digitale Techniek voor HAVO

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Digital Playground Programma workshop 4 april
Advertisements

Hoe werkt een rekenmachine?
De propedeuse: meer dan een eerste jaar
Workshop De veranderende rol van de docent Visser ‘t hooft Lyceum (VHL) Kandinsky College (KC)
NVON KV-dag 2005 Examens met ICT komen er aan: Exams of Tomorrow Peter Uylings Amstel Instituut.
Amsterdam 21 maart 2013 Maarten Pieters bètaprogramma’s vanaf 2013.
Basiscursus Informatica SWI Theoriegedeelte Overzicht en H0 Richard Benjamins.
Systematische Natuurkunde
Auteursomgeving voor Digitale Componenten
1 Hoe werkt een computer nu precies? Ben Bruidegom & Wouter Koolen-Wijkstra AMSTEL Instituut Universiteit van Amsterdam Met steun van stichting Edict.
Werkcollege Elektrotechniek
Voorlichting: Informatica
Pincode Naam spreker 4/4/17.
Meten en experimenteren
DB Inleiding Databases Geert-Jan Houben.
Inleiding Software Engineering
CHEMISCH WEBEXPERIMENT. 2Woudschoten 1 november 2013 Hans van Dijk coordinator Lisette van Rens leerling / leraar materialen ervaringen in de klas Woudschoten.
1 Ben Bruidegom AMSTEL-instituut Universiteit van Amsterdam Reehorstconferentie 2007 NLT-module Digitale Techniek Ontwerpen van digitale schakelingen met.
Zullen we het ooit leren? Maarten Boasson Quaerendo Invenietis bv Universiteit van Amsterdam.
1Ben Bruidegom Hoe werkt een rekenmachine? Ben Bruidegom AMSTEL Instituut Universiteit van Amsterdam.
1 Woudschotenconferentie 2006 Ben Bruidegom AMSTEL-instituut Universiteit van Amsterdam NLT-module Digitale Techniek Ontwerpen van digitale schakelingen.
Voorlichting oktober Voorlichting Opleiding Technische Informatica TU Delft Faculteit Informatietechnologie en Systemen (ITS) oktober 2001 Hans.
Informatica in de Tweede fase Havo en VWO. De uitgangspunten Informatica is een vak in de vrije ruimte voor de havo 240 slu (voor het vwo 280 slu) het.
Informatica op het Kalsbeek College. Informatica op het Kalsbeek College.
ICLON, Interfacultair Centrum voor Lerarenopleiding, Onderwijsontwikkeling en Nascholing Aan het werk Nieuwe biologie en RSPs Jan Jaap Wietsma, Universiteit.
Werkgroep GG: Inter-actief in 2010 Het gebruik van stemkastjes tijdens de scheikundeles Jan Scheele.
(Stede)Bouwkundig ontwerpen met CAD Henri Achten.
1 Informatica Erik Poll Digital Security groep Radboud Universiteit Nijmegen.
Een Module over Model Checking voor het VWO Frits Vaandrager1, David Jansen1 & Els Koopmans2 1Radboud Universiteit Nijmegen 2Olympus College Arnhem.
Nijmegen, 11 oktober 2007 Podcasting in het onderwijs Symposium Nijmegen 11 oktober 2007.
1 paragraaf 9 Bestanden met digitale informatie Informatica Blok 1 Hoofdstuk 1 Digitale informatie in bestanden.
Informatica Blok 2 Hoofdstuk 4
Geïntegreerde proef: Een geïntegreerde licht-, verwarming- en beveiligingsinstallatie.
Blijft in 2008 Didactische uitgangspunten: echte wiskunde
Landelijk Ontwikkelpunt NLT Docent Greijdanus Zwolle (bi, anw)
Testen, deployment en configuratiemanagement
BedrijfsEconomie Opgave 1.13 Kevin Kwee [ ]
I & I conferentie 21 november 2007 Michel van Ast Hans Reinders.
Computers in scheikunde onderwijs Nataša Brouwer en Wolter Kaper AMSTEL Instituut NVON Congres 2002.
Cor de Beurs Ron Vonk AMSTEL Instituut Woudschoten 2003
Rob Ouwerkerk Woudschoten 2003 De nieuwste natuurkunde in je les?
Producten van TU Delft, SEC
ORIËNTATIE STUDIE EN BEROEP. DOEL DIT JAAR IS VERPLICHTE ONDERDELEN  Bezoeken van 6 workshops. Keuze uit de volgende avonden. HBO voorlichtingsavond.
verhoudingen – breuken – procenten - kommagetallen
7 Databases i&i-conferentie 25 november Databases i&i-conferentie 25 november 2015 Van boek naar interactief 2001: Turing (voorloper Enigma) twee.
Woudschoten Chemie, 6 november 2015 Peter Koopmans Voel de chemie met Chemie.
Chemie Overal, 7 e editie (2017) Woudschoten Chemie, 6 november 2015 Peter Koopmans.
Deel 1 Oriëntatie op het starten van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 1 Wat voor ondernemer ben ik?
Corlaer College De decanen zijn: Anne José Schimmel & Harro Schuiling.
Turing deel 2 Hoofdstuk 8 Programmeren met Java Objectgeoriënteerd programmeren, klasse Applet, variabelen (primitieve typen en referentie typen), arrays.
Nieuwe Natuurkunde (NiNa) & Natuur, Leven & Technologie Henk Pol, ELAN, Universiteit Twente.
Een taal voor het waarderen van competenties (capaciteit) groei, om ‘door te leren’ van vmbo  universiteit Frank de Jong Projectleider Ruggengraat Lector.
1Informatica in de Tweede Fase Frans Peeters 7 maart 2007 Deze presentatie is downloadable van
Inhoud: -Onderzoeksvraag -Ontwerpeisen -Introductie over interfaces -Communicatie -Bouwstenen -Software -Dat bestaat toch al? -Doel TI-NTERFACE.
HERZIENING INFORMATICA DEEL 1.
Loopbaan Orientatie en Begeleiding
Pré-NLT-module 3D-printen
Docentvaardigheden ICT
Lectora als ontwikkeltool voor interactieve multimedia programma’s
Informatica Keuzevak in de 2e fase.
Examens met ICT komen er aan
Nieuwe Natuurkunde begint in de onderbouw! Woudschoten 2006
M. den Hartog De Siemens LOGO! op het VMBO
Chemie Overal 5e editie voor de TF
Examens met ICT komen er aan
Eindproject informatica
Technasium in de bovenbouw
Digitale technieken en productievoorbereiding 1
Amnesty Schrijfmarathon
Het ontwerpen in vogelvlucht
Transcript van de presentatie:

Digitale Techniek voor HAVO Ben Bruidegom Alice Cottaar Hans van Dijk

woudschoten - december 2006 ONTWIKKELTEAM Alice Cottaar Beatrix College, Tilburg Hans van Dijk Pieter Nieuwland College/Cygnus Gymnasium, Amsterdam Jan Jaap Wietsma coach/SLO Cor de Beurs en Ben Bruidegom AMSTEL Instituut (Universiteit van Amsterdam) woudschoten - december 2006

woudschoten - december 2006 HISTORIE…. woudschoten - december 2006

woudschoten - december 2006

woudschoten - december 2006 SysteembordPlus woudschoten - december 2006

woudschoten - december 2006 Digitale techniek woudschoten - december 2006

woudschoten - december 2006 Digitale techniek woudschoten - december 2006

woudschoten - december 2006 Digitale techniek woudschoten - december 2006

woudschoten - december 2006 VWO-materiaal HAVO-module woudschoten - december 2006

woudschoten - december 2006 VWO-materiaal CONTEXT HAVO-module woudschoten - december 2006

woudschoten - december 2006 VWO-materiaal CONTEXT DIFFERENTIATIE HAVO-module woudschoten - december 2006

woudschoten - december 2006 VWO-materiaal ZELF WERKEN CONTEXT DIFFERENTIATIE HAVO-module woudschoten - december 2006

woudschoten - december 2006 VWO-materiaal ZELF WERKEN CONTEXT SOFTWARE DIFFERENTIATIE HAVO-module woudschoten - december 2006

woudschoten - december 2006 CONTEXT DISCO! bij de ingang… veiligheid/gezondheid… lichtshow… woudschoten - december 2006

woudschoten - december 2006 DIFFERENTIATIE ‘VOOR ELCK WAT WILS’ alleen ontwerpen… ontwerpen en bouwen… ontwerpen met de computer… woudschoten - december 2006

woudschoten - december 2006 ZELF WERKEN CONCENTRISCH MODEL theorie experiment opdrachten/vragen simulaties woudschoten - december 2006

woudschoten - december 2006 SOFTWARE ANIMATIES verduidelijking theorie simulaties van schakelingen interactief hulp bij experiment antwoorden bij opdrachten/vragen woudschoten - december 2006

woudschoten - december 2006

woudschoten - december 2006 SOFTWARE auteurssysteem ontwerpen testen woudschoten - december 2006

woudschoten - december 2006

woudschoten - december 2006 TIJDLIJN….. INLEIDING KENNISMAKEN MET DIGITALE TECHNIEK KENNISMAKEN MET HARDWARE (IC’s) KEUZETRAJECT AFSLUITING EN TOETSING Hoofdstuk 0 Fysische informatica (systeembord) Hoofdstuk 1 Hoofdstuk 2 Alleen ONTWERPEN: Hoofdstuk 3 t/m 6 Demonstratie van een product ONTWERPEN en BOUWEN: Hoofdstuk 7 ONTWERPEN met de PC: Hoofdstuk 8 en de tutorial van SIM-PL SLU 10 15 PWS? woudschoten - december 2006