Presentatie Nick Visser, Steve Zonneveld, Jeffrey Beckers, Desirée van den Berk & Christel Wortman.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wat gebeurt er eigenlijk allemaal in en met de bloem?
Advertisements

De bezoeker maakt een keuze tussen de verschillende monsters en locaties door op een monster te klikken.
Het inzetten van social media voor het vak Duits in de tweedeklassen havo/vwo op het Candea College. M.T Roggenthien.
Minecraft.
Samenvatting Book of lenses

20/02/2014 Onderzoek Happy Aging 2 : Persona’s & ’A day in the life’
Sander Mager Roel Lafeber CE2A. Sinds een aantal maanden ben ik erg fanatiek de game ‘’Candy Crush’’ aan het spelen. Een klasgenootje van mij speelde.
Proef de passie Eindpresentatie Rick Bolding & Vincent Mei Campagne.
OP EEN PAAL ZITTEN ZES VOGELS, HOEVEEL VOGELS BLIJVEN ER OVER?
Kanaalsturing. Kanaalsturing Balie bezoek ombuigen naar selfservice • Hoe kan ik u helpen? • Ik wil een afspraak maken • Waarvoor wilt u deze afspraak?
De Kracht van Facebook games
Wat God van mij vraagt. Muziek: Calm Birds.
Een marketing concept geboren uit reclame doeleinden
Mooi scheppingsverhaal...
om deze presentatie uit te voeren
Computers en Visueel Gehandicapten
Medmec04 week 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen.
Team Quatsj Drakeneiland. Te verwachten Wie zijn wij? Wat willen wij maken? Drakeneiland Weg naar concepten Concepten Weg naar stijl.
Team Quatsj Drakeneiland. Te verwachten Wie zijn wij? Wat willen wij maken? Drakeneiland Weg naar concepten Concepten Weg naar stijl Summary.
The art of game design Hoofdstuk 20 en 21.
NICK TRAINA NAAM: Zanger in de band Link 80 Leeftijd: 18 jaar
Haal muziek binnen in Audacity Ga met de muis van rechts naar links (zie grijze stuk) Knip af op wens lengte muziek.
First ID project Waterlant-Ydoorn
CinekidStudio: zelf doen geeft inzicht!. Introductie Games (serious games / cots games) Virtuele werelden Playful digital tools Onderzoek naar het gebruik.
Game Design Document Florian & Maurice Flints Project.
Ik doe mijn presentatie over het spel halo 3,omdat ik het zelf heb en ik ken er veel van.
Presentatie het taalkwartiertje.
Concept 1: SafeEnergy Game Doelgroep: Kinderen tot +/- 12 jaar Omgeving: de woning van het kind Probleem: het energie verbruik binnenshuis van het kind.
Door: Cameron Celestine
Game concept Samenvatting hoofdstuk 20 & 21. De waarde van esthetiek Het kan spelers aan trekken die het spel anders niet hadden gespeeld Het kan jouw.
Presentatie Vreedzame school Woensdag 3 december 2014 Door mediatoren/ speelcoaches van basisschool Natuurlijk!
W.I.M Stefan Roest Rick van der Heiden Samentha van der Weiden
Een kerstverrassing maken
Case 1.3 Game concept Kenneth Thijs Jeff VandeweyerDylan Daniels.
De toekomst van morgen 1.Steeds meer processen buiten je organisatie 2. Steeds meer samenhang tussen processen Paul Havinga Business Unit Director GMT.
Brieven beginnen met A- B- C… Nummers beginnen met een, twee, drie…
DE WERELD VAN VERSCHIL Denise BlaauwkamerArt Ineke BrinksmaProject- en accountmanager Lisa de JongArt Jelle SteenhuisenArt Sell it.
SLC opdr 2 Rico Steve Adrian Nick Research Interactieve media producten.
Waar kom ik vandaan? Open project 2010.
 A-94 A-94.
Welkom Masterclass Wervend Schrijven. Wervend schrijven kenmerkt zich door… eigen formulering eigen opbouw eigen doel extreme afstemming op de doelgroep.
Een baan, groei in hun gemeente, kinderen vertellen wie Jezus is: dat zijn de dromen van jonge christenen wereldwijd. Het is Biddag! Bid je mee? Voor.
Werkgroep Communicatie/BioPassie Willemien van den Broek, WB.. Stylist Food Henk Gerben, consument Evelyn Muller, Estafette/Odin Daniëlle Schols, projectmanager.
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Prive Frank de Boer. Geboorteplaats:Haarlem Geboortedatum:20 mei 1967 Huidige woonplaats:Hoevelaken.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
First ID project Samen werken aan een veilige omgeving Kartrekkers Opleiding.
Hoe maakt u de juiste keuze?. Drie populaire begrippen die bij elke demonstratie genoemd worden…
Vrijwilligerswerk in Peru Babette en Minoesch. Waar ligt Peru?
Presentatie Project Pameijer Robbert, Mark, Tarik en Matthijs.
MEDIATOR INHOUD Wat is een mediator? Hoe kan je mediator worden? Wat moet een mediator kunnen? Wat doet een mediator? Gesprek met de kinderen die een.
Handige apparaten Stap 1 Apparaten zie je overal.
Agenda Bijeenkomst 1: Kennismaking Met elkaar Verwachtingen Werkwijze pluscoaching /plus maatje Oplossingsgericht werken introductie “ Houdingsaspecten.
Divergeren Deze powerpoint ga je aan de slag met verschillende divergerende technieken. Hierbij bedenk je zoveel mogelijk ideeën. Bij een brainstormsessie.
Uitleg  In dit spel is het de bedoeling dat je zoveel mogelijk punten verzamelt door vragen goed te beantwoorden.  In ronde 2, 3 en 4 staat er ook een.
Dé banner voor je school. Programma 00:00 Kennismaking 00:05 Filmpje ‘De kracht van woorden’ 00:07 Inspiratie 00:15 Film Bevrijde Wereld 00:25 Brainstorm.
Je moet eerst een muziekje hebben als MP3
Creativiteits- sessie
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 4
Creativiteits- sessie
Het 24 spel.
Creativiteits- sessie
Filmpjes: nadenken over geld
De regel van drieën De regel van drieën is een oplossingsmethode.
Samen op weg naar een rookvrij terrein
PRESENTATIe Werklamp.
Title of your presentation
Met afbeelding (tekening of foto)
Transcript van de presentatie:

Presentatie Nick Visser, Steve Zonneveld, Jeffrey Beckers, Desirée van den Berk & Christel Wortman

Inhoudsopgave Concept Kernidee Kracht van de doelgroep Scenario Gameplay en regels Gameplay Regels Schermen Verhaal, omgeving en karakters Verhaal Wereld Karakters Levels Interface Visuele informatie Bediening Audio en muziek Help Product Wij gaan het vandaag hebben over de volgende punten… Allereerst het concept met daarin het idee van ons spel, de gameplay en de regels, het verhaal, de wereld en het karakter in ons spel en als laatste de interface met daarin onder andere de visuele informatie, de bediening en de audio.

Concept Woordenschiet Kernidee Vraagstukken oplossen voor Rick de klusser d.m.v. schieten op de goede antwoorden Kracht van de doelgroep Groep 7, zij willen niet kinderachtig behandeld worden Scenario Kernidee: het spel heet woordenschiet. Rick de klusser ‘leidt’ het spel. Je moet hem helpen de vraagstukken over zijn gereedschap op te lossen. Vraagstuk staat beneden en schieten op de bewegende borden met het juiste antwoord. Kracht van de doelgroep: doelgroep is kinderen uit groep 7. Zij gaan al bijna naar de middelbare school en voelen zich al wat ouder. Zij willen niet meer kinderachtig behandeld worden en zijn al iets serieuzer. Ons spel is dit ook, dus nog wel speels door middel van het schieten op de borden, maar door de taal al serieuzer. Scenario: Katie vraagt aan de juf of zij een spelletje mag spelen. Zij start het spel en Rick de klusser komt in beeld. Zij begint bij level 1 en probeert Rick te helpen. Na een paar levels is zij af. Zij vindt het zo leuk en is zo enthousiast dat andere kinderen ook willen spelen en iedereen aan de juf vraagt of

Gameplay en regels Gameplay Vraagstuk oplossen door op de goede antwoorden te schieten Drie verschillende spelletjes Haal zoveel mogelijk punten binnen de tijd Regels Drie levens Fout antwoord betekent één leven eraf Begint overnieuw als alle levens weg zijn Schermen Gameplay: De gameplay is om Rick te helpen door op de goede antwoorden te schieten. In het spel zitten 3 verschillende spelletjes, namelijk 1….. 2….. en het 3e spel is….. Het idee is om zoveel mogelijk punten te halen binnen de goede tijd. Hiermee kun je elkaar uitdagen. Regels: op de goede antwoorden schieten. Fout antwoord betekent 1 leven eraf. Je begint met 3 levens. Alle 3 de levens verloren betekent overnieuw spelen. Schermen: Zie schermverloopdiagram, beetje uitleggen

Uitleg

Verhaal, omgeving en karakters Verhaal Groep vrienden op de kermis Gaan naar de Woordenschiet tent Rick helpen Wereld Wereld van Rick Karakter Rick de klusser Levels Elk level een ander spelletje 3 levels Verhaal: kinderen uit groep 7 zijn nog dol op de kermis. En eindelijk is het weer zover, er is kermis in de stad. Een groepje vrienden gaan met zijn allen ‘s avonds naar de kermis bijvoorbeeld en zien dan de tent en denken dat het een leuk spelletje is. Eén van hen gaat het spelen en moet Rick helpen…. Wereld: leven van Rick de klusser. Hij doet allemaal klusjes, maar nu geeft hij jou opdrachten om hem te helpen de vraagstukken op de lossen zodat hij weer aan het werk kan. Karakter: iets vertellen over Rick.. Eigenlijk al gedaan bij de wereld Levels: elk level een ander spelletje. Je begint met spel…. Als je deze hebt gedaan dan komen de woorden terug in het volgende level met het spelletje…. Etc. etc.

Interface Visuele informatie Er is een hoofdmenu en een HUD Bediening Op de computer met behulp van de muis Audio en muziek Een schot, het gejuich en de foutmelding Muziek zorgt voor teveel afleiding Help Vanaf het hoofdmenu kun je Rick om uitleg vragen over het spel Visuele informatie: als het spel start kom je eerst terecht bij het hoofdmenu. Vanaf hier kun je het spel starten en uitleg krijgen. De HUD?!??!? Bediening: dat het spel op de computer wordt gespeeld. Alles wordt bediend door middel van de muis. Je kunt dus ‘schieten’ op de antwoorden door te klikken op de borden. Audio en muziek: audio hebben we onder andere een schot als je schiet op de antwoorden. Tijdens de testen is gebleken dat zij dit geluid erg leuk vonden omdat het spannend klinkt. Het gejuich als je naar het andere level gaat. Eerst dit bij elk goed antwoord maar de kinderen vonden dit irritant worden op een gegeven moment en vonden het op deze manier beter. Bij een fout antwoord hoor je een geluid waardoor je weet dat het fout is. Door audio wordt het spel iets levendiger. Muziek gebruiken we niet. Wij denken dat dit teveel afleidt, vooral als dit tijdens het spel is. Help: Je kunt vanaf het hoofdmenu om uitleg vragen voor het spel. Hierbij helpt Rick om het de kinderen uit te leggen. Tijdens het spel is er geen help knop. Met behulp van de uitleg van Rick is het spel begrijpelijk en wijst het spel vanzelf. Als een antwoord fout is wordt dit aangegeven zodat je weet dat je nog een ander antwoord moet kiezen.

Product Visuele informatie: als het spel start kom je eerst terecht bij het hoofdmenu. Vanaf hier kun je het spel starten en uitleg krijgen. De HUD?!??!? Bediening: dat het spel op de computer wordt gespeeld. Alles wordt bediend door middel van de muis. Je kunt dus ‘schieten’ op de antwoorden door te klikken op de borden. Audio en muziek: audio hebben we onder andere een schot als je schiet op de antwoorden. Tijdens de testen is gebleken dat zij dit geluid erg leuk vonden omdat het spannend klinkt. Het gejuich als je naar het andere level gaat. Eerst dit bij elk goed antwoord maar de kinderen vonden dit irritant worden op een gegeven moment en vonden het op deze manier beter. Bij een fout antwoord hoor je een geluid waardoor je weet dat het fout is. Door audio wordt het spel iets levendiger. Muziek gebruiken we niet. Wij denken dat dit teveel afleidt, vooral als dit tijdens het spel is. Help: Je kunt vanaf het hoofdmenu om uitleg vragen voor het spel. Hierbij helpt Rick om het de kinderen uit te leggen. Tijdens het spel is er geen help knop. Met behulp van de uitleg van Rick is het spel begrijpelijk en wijst het spel vanzelf. Als een antwoord fout is wordt dit aangegeven zodat je weet dat je nog een ander antwoord moet kiezen.

bedankt u voor uw aandacht!