Presentatie Nick Visser, Steve Zonneveld, Jeffrey Beckers, Desirée van den Berk & Christel Wortman
Inhoudsopgave Concept Kernidee Kracht van de doelgroep Scenario Gameplay en regels Gameplay Regels Schermen Verhaal, omgeving en karakters Verhaal Wereld Karakters Levels Interface Visuele informatie Bediening Audio en muziek Help Product Wij gaan het vandaag hebben over de volgende punten… Allereerst het concept met daarin het idee van ons spel, de gameplay en de regels, het verhaal, de wereld en het karakter in ons spel en als laatste de interface met daarin onder andere de visuele informatie, de bediening en de audio.
Concept Woordenschiet Kernidee Vraagstukken oplossen voor Rick de klusser d.m.v. schieten op de goede antwoorden Kracht van de doelgroep Groep 7, zij willen niet kinderachtig behandeld worden Scenario Kernidee: het spel heet woordenschiet. Rick de klusser ‘leidt’ het spel. Je moet hem helpen de vraagstukken over zijn gereedschap op te lossen. Vraagstuk staat beneden en schieten op de bewegende borden met het juiste antwoord. Kracht van de doelgroep: doelgroep is kinderen uit groep 7. Zij gaan al bijna naar de middelbare school en voelen zich al wat ouder. Zij willen niet meer kinderachtig behandeld worden en zijn al iets serieuzer. Ons spel is dit ook, dus nog wel speels door middel van het schieten op de borden, maar door de taal al serieuzer. Scenario: Katie vraagt aan de juf of zij een spelletje mag spelen. Zij start het spel en Rick de klusser komt in beeld. Zij begint bij level 1 en probeert Rick te helpen. Na een paar levels is zij af. Zij vindt het zo leuk en is zo enthousiast dat andere kinderen ook willen spelen en iedereen aan de juf vraagt of
Gameplay en regels Gameplay Vraagstuk oplossen door op de goede antwoorden te schieten Drie verschillende spelletjes Haal zoveel mogelijk punten binnen de tijd Regels Drie levens Fout antwoord betekent één leven eraf Begint overnieuw als alle levens weg zijn Schermen Gameplay: De gameplay is om Rick te helpen door op de goede antwoorden te schieten. In het spel zitten 3 verschillende spelletjes, namelijk 1….. 2….. en het 3e spel is….. Het idee is om zoveel mogelijk punten te halen binnen de goede tijd. Hiermee kun je elkaar uitdagen. Regels: op de goede antwoorden schieten. Fout antwoord betekent 1 leven eraf. Je begint met 3 levens. Alle 3 de levens verloren betekent overnieuw spelen. Schermen: Zie schermverloopdiagram, beetje uitleggen
Uitleg
Verhaal, omgeving en karakters Verhaal Groep vrienden op de kermis Gaan naar de Woordenschiet tent Rick helpen Wereld Wereld van Rick Karakter Rick de klusser Levels Elk level een ander spelletje 3 levels Verhaal: kinderen uit groep 7 zijn nog dol op de kermis. En eindelijk is het weer zover, er is kermis in de stad. Een groepje vrienden gaan met zijn allen ‘s avonds naar de kermis bijvoorbeeld en zien dan de tent en denken dat het een leuk spelletje is. Eén van hen gaat het spelen en moet Rick helpen…. Wereld: leven van Rick de klusser. Hij doet allemaal klusjes, maar nu geeft hij jou opdrachten om hem te helpen de vraagstukken op de lossen zodat hij weer aan het werk kan. Karakter: iets vertellen over Rick.. Eigenlijk al gedaan bij de wereld Levels: elk level een ander spelletje. Je begint met spel…. Als je deze hebt gedaan dan komen de woorden terug in het volgende level met het spelletje…. Etc. etc.
Interface Visuele informatie Er is een hoofdmenu en een HUD Bediening Op de computer met behulp van de muis Audio en muziek Een schot, het gejuich en de foutmelding Muziek zorgt voor teveel afleiding Help Vanaf het hoofdmenu kun je Rick om uitleg vragen over het spel Visuele informatie: als het spel start kom je eerst terecht bij het hoofdmenu. Vanaf hier kun je het spel starten en uitleg krijgen. De HUD?!??!? Bediening: dat het spel op de computer wordt gespeeld. Alles wordt bediend door middel van de muis. Je kunt dus ‘schieten’ op de antwoorden door te klikken op de borden. Audio en muziek: audio hebben we onder andere een schot als je schiet op de antwoorden. Tijdens de testen is gebleken dat zij dit geluid erg leuk vonden omdat het spannend klinkt. Het gejuich als je naar het andere level gaat. Eerst dit bij elk goed antwoord maar de kinderen vonden dit irritant worden op een gegeven moment en vonden het op deze manier beter. Bij een fout antwoord hoor je een geluid waardoor je weet dat het fout is. Door audio wordt het spel iets levendiger. Muziek gebruiken we niet. Wij denken dat dit teveel afleidt, vooral als dit tijdens het spel is. Help: Je kunt vanaf het hoofdmenu om uitleg vragen voor het spel. Hierbij helpt Rick om het de kinderen uit te leggen. Tijdens het spel is er geen help knop. Met behulp van de uitleg van Rick is het spel begrijpelijk en wijst het spel vanzelf. Als een antwoord fout is wordt dit aangegeven zodat je weet dat je nog een ander antwoord moet kiezen.
Product Visuele informatie: als het spel start kom je eerst terecht bij het hoofdmenu. Vanaf hier kun je het spel starten en uitleg krijgen. De HUD?!??!? Bediening: dat het spel op de computer wordt gespeeld. Alles wordt bediend door middel van de muis. Je kunt dus ‘schieten’ op de antwoorden door te klikken op de borden. Audio en muziek: audio hebben we onder andere een schot als je schiet op de antwoorden. Tijdens de testen is gebleken dat zij dit geluid erg leuk vonden omdat het spannend klinkt. Het gejuich als je naar het andere level gaat. Eerst dit bij elk goed antwoord maar de kinderen vonden dit irritant worden op een gegeven moment en vonden het op deze manier beter. Bij een fout antwoord hoor je een geluid waardoor je weet dat het fout is. Door audio wordt het spel iets levendiger. Muziek gebruiken we niet. Wij denken dat dit teveel afleidt, vooral als dit tijdens het spel is. Help: Je kunt vanaf het hoofdmenu om uitleg vragen voor het spel. Hierbij helpt Rick om het de kinderen uit te leggen. Tijdens het spel is er geen help knop. Met behulp van de uitleg van Rick is het spel begrijpelijk en wijst het spel vanzelf. Als een antwoord fout is wordt dit aangegeven zodat je weet dat je nog een ander antwoord moet kiezen.
bedankt u voor uw aandacht!