RESEARCH POSTER PRESENTATION DESIGN © 2012 www.PosterPresentations.com (—THIS SIDEBAR DOES NOT PRINT—) DESIGN GUIDE This PowerPoint 2007 template produces.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
QUICK TIPS (--THIS SECTION DOES NOT PRINT--) This PowerPoint template requires basic PowerPoint (version 2007 or newer) skills. Below is a list of commonly.
Advertisements

Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/002]/ subvaardigheid lezen thema: Order, order…. can-do : kan een bijeenkomst voorzitten © Anne Beeker.
Bevindingen en discussie Reading the Mind in the Eyes Test
User Centred Development
Tussentoets Digitale Techniek. 1 november 2001, 11:00 tot 13:00 uur. Opmerkingen: 1. Als u een gemiddeld huiswerkcijfer hebt gehaald van zes (6) of hoger,
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/005] thema: applying for a job can-do : kan een eenvoudig sollicitatiegesprek voeren © Anne Beeker Alle.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/004]/ thema: There are lies, damned lies and statistics... can-do : kan complexe informatie en adviezen.
Deltion College Engels En Projectopdracht [Edu/001] thema: research without borders can-do/gesprekken voeren : 1. kan eenvoudige feitelijke informatie.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/004]/ subvaardigheid lezen thema: reporting a theft can-do : kan formulieren waarin meer informatie gevraagd wordt,
Writing exercise This one goes into your language portfolio!!! You have until the end of the week to hand it in… (So you have a little longer than it says.
Deltion College Engels B2 Spreken/presentaties/subvaardigheid lezen [Edu/003] thema: Holland – coffee shops and euthanasia? can-do : kan een duidelijk.
English and IPC How to teach content through English.
Deltion College Engels B1 Lezen [no. 001] can-do : 2 products compared.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/008] theme: ‘I have to arrest you, you’ve stolen my heart’ … can-do : kan een eenvoudig face-to-face gesprek.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/003] thema: what have I done wrong…? can-do : kan s/ brieven schrijven over persoonlijke zaken © Anne Beeker.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/006] thema: Euromail can-do : kan in persoonlijke s nieuws en standpunten van een ander becommentariëren.
Deltion College Engels B2 Spreken/presentaties/subvaardigheid lezen [Edu/002] thema: how stuff works can-do : kan de werking van een produkt uitleggen.
Deltion College Engels A2 Lezen [Edu/001] thema: What about smoking in this B&B? can-do : kan specifieke informatie vinden en begrijpen in eenvoudig, alledaags.
Deltion College Engels B2 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: My favourite recipe… Can-do : kan veel zaken binnen het eigen interessegebied duidelijk.
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/002] thema: A book that deserves to be read can-do : kan duidelijke, gedetailleerde samenvatting geven van een gelezen.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/005] thema: ‘I don’t agree with you…’ can-do : kan met gemak complexe interacties tussen derden volgen.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/005]/subvaardigheid luisteren thema: ‘Pink pop and air-controllers on strike’ can-do : kan in een telefoongesprek.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/004] thema: Scanning, a race against the time can-do: kan snel belangrijke detailinformatie vinden in lange en complexe.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: “The radio station“ can-do : kan een publiek toespreken, kan verzonnen gebeurtenissen.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/007] thema: Mind twister or how to write an essay… can-do : kan heldere, goed gestructureerde uiteenzetting schrijven.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/006] thema: Dear editor,
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/001]/ subvaardigheid lezen thema: What a blooper…. can-do : kan taal flexibel en effectief gebruiken voor.
Deltion College Engels B2 Lezen[Edu/001] /subvaardigheid schrijven korte samenvattingen thema: Exotic news can-do : lezen om informatie op te doen - kan.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/009] thema: ‘We’d better go to…’ can-do : kan in vertrouwde situaties actief meedoen aan discussies over.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/002] thema: how we celebrate birthdays can-do : kan een samenhangend verhaal schrijven.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/003]/ Subvaardigheid lezen Thema: Once upon a time… can-do : kan een verhaal(tje) vertellen © Anne.
Deltion College Engels B1 Lezen [Edu/002] thema: But I ‘ve read it in… can-do : kan hoofdthema en belangrijkste argumenten begrijpen van eenvoudige teksten.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/007] thema: ‘With this mobile you can…’ can-do : kan op betrouwbare wijze gedetailleerde informatie doorgeven.
Deltion College Engels B1 Luisteren [Edu/002] thema: A cyber listening lab can-do : kan eenvoudige, duidelijke informatie begrijpen © Anne Beeker / Randall.
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
Spelen Instructions: 1) Verdeel klas in teams. 2) Stel een vraag aan een team. 3) Bij een goed antwoord mag er aan het rad gedraaid worden. 4) Typ het.
Minor Project- en Programmamanagement
GegevensAnalyse Les 2: Bouwstenen en bouwen. CUSTOMER: The Entity Class and Two Entity Instances.
Mavo 4.  Goal(s)  Letter Puzzle  Write a letter  Check the letters  Do assignments 4A, 5A, 6A & 7 in Student Book page 50  Evaluation.
29 / 30 March /20 Business English Werkboek B1 Sector Administratie N3-4 Unit 8.
Jij maakt het verschil! Altijd maar weer verbinding -over een pedagogiek van vertrouwen Pim Kalkman PBS coach Verus Conrector scholing & ontwikkeling Corderius.
RESEARCH POSTER PRESENTATION DESIGN © (—THIS SIDEBAR DOES NOT PRINT—) DESIGN GUIDE This PowerPoint 2007 template produces.
The Research Process: the first steps to start your reseach project. Graduation Preparation
(—THIS SIDEBAR DOES NOT PRINT—) DESIGN GUIDE This PowerPoint 2007 template produces a 36”x56” presentation poster. You can use it to create your research.
Key Process Indicator Sonja de Bruin
ABILITY = IN STAAT ZIJN.
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
De taaltaak
Tempoquiz rekenen Als de sommen verschijnen heb je 1 minuut(tijd kun je zelf bepalen) om de antwoorden op te schrijven. Na de minuut verstreken is gaan.
ECOLAB; GEDREVEN DOOR ONZE MENSEN
Today: Chapter 2 Discuss SO 2 What to study for your test?
Hulpwerkwoorden Hoofdwerkwoorden vs hulpwerkwoorden
Naam school Datum Logo van de school
Crohn’s Disease and medicinal cannabis oil A WORKING PROTOCOL
Utrecht Attractive and Accessible: Focus on the User
English 23 April 2018.
SQL Les 7 24 February 2019.
[Description – 160 Characters] [Location]  [Website]
Working in Europe to Connect Talent Development in Higher Education
Gepersonaliseerd Leren & Excellentietrajecten
Living in the Promised Land Leven in het Beloofde Land
Tempoquiz rekenen Als de sommen verschijnen heb je 1 minuut(tijd kun je zelf bepalen) om de antwoorden op te schrijven. Na de minuut verstreken is gaan.
Past simple vs present perfect
Transcript van de presentatie:

RESEARCH POSTER PRESENTATION DESIGN © (—THIS SIDEBAR DOES NOT PRINT—) DESIGN GUIDE This PowerPoint 2007 template produces a 36”x48” presentation poster. You can use it to create your research poster and save valuable time placing titles, subtitles, text, and graphics. We provide a series of online tutorials that will guide you through the poster design process and answer your poster production questions. To view our template tutorials, go online to PosterPresentations.com and click on HELP DESK. When you are ready to print your poster, go online to PosterPresentations.com Need assistance? Call us at QUICK START Zoom in and out As you work on your poster zoom in and out to the level that is more comfortable to you. Go to VIEW > ZOOM. Title, Authors, and Affiliations Start designing your poster by adding the title, the names of the authors, and the affiliated institutions. You can type or paste text into the provided boxes. The template will automatically adjust the size of your text to fit the title box. You can manually override this feature and change the size of your text. TIP: The font size of your title should be bigger than your name(s) and institution name(s). Adding Logos / Seals Most often, logos are added on each side of the title. You can insert a logo by dragging and dropping it from your desktop, copy and paste or by going to INSERT > PICTURES. Logos taken from web sites are likely to be low quality when printed. Zoom it at 100% to see what the logo will look like on the final poster and make any necessary adjustments. TIP: See if your school’s logo is available on our free poster templates page. Photographs / Graphics You can add images by dragging and dropping from your desktop, copy and paste, or by going to INSERT > PICTURES. Resize images proportionally by holding down the SHIFT key and dragging one of the corner handles. For a professional-looking poster, do not distort your images by enlarging them disproportionally. Image Quality Check Zoom in and look at your images at 100% magnification. If they look good they will print well. ORIGINAL DISTORTED Corner handles Good printing quality Bad printing quality QUICK START (cont.) How to change the template color theme You can easily change the color theme of your poster by going to the DESIGN menu, click on COLORS, and choose the color theme of your choice. You can also create your own color theme. You can also manually change the color of your background by going to VIEW > SLIDE MASTER. After you finish working on the master be sure to go to VIEW > NORMAL to continue working on your poster. How to add Text The template comes with a number of pre- formatted placeholders for headers and text blocks. You can add more blocks by copying and pasting the existing ones or by adding a text box from the HOME menu. Text size Adjust the size of your text based on how much content you have to present. The default template text offers a good starting point. Follow the conference requirements. How to add Tables To add a table from scratch go to the INSERT menu and click on TABLE. A drop-down box will help you select rows and columns. You can also copy and a paste a table from Word or another PowerPoint document. A pasted table may need to be re-formatted by RIGHT-CLICK > FORMAT SHAPE, TEXT BOX, Margins. Graphs / Charts You can simply copy and paste charts and graphs from Excel or Word. Some reformatting may be required depending on how the original document has been created. How to change the column configuration RIGHT-CLICK on the poster background and select LAYOUT to see the column options available for this template. The poster columns can also be customized on the Master. VIEW > MASTER. How to remove the info bars If you are working in PowerPoint for Windows and have finished your poster, save as PDF and the bars will not be included. You can also delete them by going to VIEW > MASTER. On the Mac adjust the Page-Setup to match the Page-Setup in PowerPoint before you create a PDF. You can also delete them from the Slide Master. Save your work Save your template as a PowerPoint document. For printing, save as PowerPoint of “Print-quality” PDF. Print your poster When you are ready to have your poster printed go online to PosterPresentations.com and click on the “Order Your Poster” button. Choose the poster type the best suits your needs and submit your order. If you submit a PowerPoint document you will be receiving a PDF proof for your approval prior to printing. If your order is placed and paid for before noon, Pacific, Monday through Friday, your order will ship out that same day. Next day, Second day, Third day, and Free Ground services are offered. Go to PosterPresentations.com for more information. Student discounts are available on our Facebook page. Go to PosterPresentations.com and click on the FB icon. © 2013 PosterPresentations.com 2117 Fourth Street, Unit C Berkeley CA School Wide Positive Behavior Support (SWPBS): gericht op het creëren van een veilige en positieve leeromgeving en het ondersteunen van scholen in de dagelijkse omgang met gedragsvraagstukken. 1. Schoolbreed en waardengestuurd 2. Preventie 3. Positief en aanleren gedragsverwachtingen 4. Data gestuurd besluiten nemen 5. Samenwerking ouders en ketenpartners Introductie Aanleiding en onderzoeksvraag Delphi-methode Kwalitatief onderzoek, dat systematisch gebruik maakt van de kennis van experts. Door in meerdere rondes experts te bevragen naar hun meningen, deze uit te wisselen en te verdiepen wordt consensus gezocht (Kennedy, 2004). Onderzoeksmethode Systematisch en structureel onderwijzen van gedragsverwachtingen Lessen zijn relevant en sluiten aan bij schoolcultuur Tokens zijn belangrijk (nieuw gedrag aanleren, motivatie, reminder leraren) Manier van werken met tokens cruciaal Eenduidige schoolbrede manier van reageren op ongewenst gedrag is essentieel Belangrijke elementen: keuze bieden (gewenst gedrag of consequentie) en minimaliseren aandacht ongewenst gedrag Schoolbrede afspraken gelden ook in de klas Starten met Groen in algemene ruimtes Aansluiten bij wat er leeft (draagvlak) Stimulerend leeraanbod kan problemen voorkomen SWPBS draagt bij aan effectief onderwijs door creëren veilig en voorspelbaar klimaat Leerlingen betrekken bij implementatie Externe PBS coach speelt belangrijke rol bij ondersteunen school in implementatie Ouders zijn belangrijke partners. School is leidend in bepalen gedragsverwachtingen. Ketenpartners sluiten aan bij kenmerkende elementen SWPBS ResultatenConclusies Er bestaat een grote mate van overeenkomst met de Amerikaanse versie van SWPBS. Verschillen zijn zichtbaar in de manier waarop scholen: gebruik maken van data, leerlingen, ouders en ketenpartners bij het implementatieproces betrekken; het erkennen en aanleren van gewenst gedrag vorm geven; de implementatie in scholen en het opleiden van PBS coaches geschiedt De rol van de PBS coach is essentieel, met name in het begin van het implementatie- proces. Het gebruik van tokens bij het waarderen van gewenst gedrag vormt een discussiepunt. Contactadressen Kenniscentrum Bewegen en Educatie Monique Nelen, Priscilla van Elburg & Margreet van Oudheusden, Sui Lin Goei Kenmerkende elementen van SWPBS in Nederland SWPBS is een open benadering (Sugai & Horner, 2008), afkomstig uit de VS, die sinds 2008 in Nederland wordt toegepast. De aanpak dient aangepast te worden aan de context (cultural fit). Praktijkvraag: Hoe ziet SWPBS eruit in de Nederlandse scholen? Onderzoeksvraag: Wat zijn de kenmerken van SWPBS in Nederland? Uitvoering Ronde 1 (n=12) Vragenlijst met open vragen Experts: meer dan 3 jaar ervaring met implementeren van SWPBS Wat zijn volgens u de belangrijkste kenmerken van SWPBS in Nederland? Essentiële kenmerken per pijler. Ronde 2 (n=10) Gemodereerde online-discussie (Adobe- Connect) Met (vrijwel) dezelfde groep experts. Anoniem Chatfunctie (om bias te voorkomen). De discussie werd gestart met een poll over tien stellingen. Data-analyse De transscripten zijn volgens de gefundeerde theoriebenadering (Baarda 2005) geanalyseerd. Eerst heeft een ronde open coderen plaatsgevonden, daarna axiaal coderen. Steekproefsgewijs is deze analyse gecheckt door een andere onderzoeker, om intersubjectiviteit te versterken. Referenties Baarda, B., De Goede, M., & Teunissen, J (2005). Basisboek kwalitatief onderzoek. Groningen/ Houten: Wolters-Noordhoff. Blonk, A. (2013). Het gebruik van data in SWPBS-scholen. Nieuw Meesterschap, 3(3), Kennedy, H.P. (2004). Enhancing Delphi research: methods and results. Journal of Advanced Nursing, 45(5), Sugai, G., & Horner, R. (2009). Defining and describing Schoolwide Positive Behavior Support. In: Sailor, W., Dunlap, G., Sugai, G., & Horner, R. (Eds.), Handbook of Positive Behavior Support ( ). Springer, New York.