Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media CRM Marketingmix?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De marketing-omgeving
Advertisements

De branche in kaart gebracht.
 Speelveld wordt sneller en complexer  Demografische trends: regionale krimp, ontgroening, vergrijzing en verkleuring  (Overheids) financiën onder druk.
IAM V2 Trendanalyse september 2008 WG 1.
Consumentengedrag & Kopersgedrag van organisaties
4 P´s en 3 R-en MK01.
Opdracht Strategieontwikkeling
IAM V2 Trendanalyse 24 september 2008.
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
1 HOORCOLLEGE Customer Relationship Management
De geo basisboek Hoofdstuk 1.
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media
Hogeschool van Amsterdam - Interactieve Media – Internet Development – Jochem Meuwese - -
Projectbeschrijving MNU Presentatie Hogeschool van Amsterdam Carel Hofland 1 februari 2011.
Trendanalyse introductiecollege, V2, blok 1 peter buis en theo ploeg.
Marketing theorie Week 1 To do Opzet & doelstellingen periode 1 Onderwerp week 1.
Cursus Duurzame Herstructurering Dag 2 Programma tweede bijeenkomst toelichting programma foto opdracht duurzaamheid in je eigen wijk (bespreking foto’s.
Hoofdstuk 4, Interactieve marketing
Social Media.
Swot analyse
Marketing voor verkeerskunde
Vrije Universiteit amsterdam FSW/werkgroep Filantropie DBL 859 De Boelelaan 1081c 1081 HV Amsterdam Het nieuwe geven in de praktijk.
Trends in de media Speelgoed <50 jaar
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Commercieel beleid en recht
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
CRM H7 Webcare Commercieel medewerker. ‘Luisteren’ naar wat er op internet over je bedrijf of product wordt gezegd Interactie met de klant via het web.
DOOR REGIONALE AFSPRAKEN De klant centraal Kwaliteit belangrijker dan kwantiteit?! Jan Doorakkers, 3 december 2014.
Projectwijzer 7 H1 Klantenbinding en loyaliteit
Marketing H2 Marketingmix Junior Accountmanager.
1 Presentatie CV204A Trends in de media 22 juni, 2010 Nieuwsconsumptie.
INVLOEDEN UIT DE MICRO-OMGEVING INVLOEDEN UIT DE MACRO-OMGEVING
Smart Business Consultants ‘We turn questions into solutions’
CRM H2 Klantenbinding en loyaliteit Commercieel medewerker.
Commercieel beleid 1 H2 Marktonderzoek Filiaalmanager.
Projectwijzer 8/9 H5 Webcare Middenkader Engineering.
De juiste student op de juiste plaats. Highlights presentatie werving & selectie We zijn begonnen met (de voorbereidingen voor) het nieuwe voorlichtingsplan.
Hogeschool van Amsterdam - Interactieve Media – Internet Development – Jochem Meuwese - -
Projectweek Social Media
Commercieel beleid 1 H3 Marktsegmentatie Filiaalmanager.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
#w2p2015 How did we get here ? WebToPrint Roelof Janssen, Screens & Pages, 14 okt 2015.
CV202A Jochem, Thies, Marnix, Silvia, Loulou en Lauren.
In opdracht van Overlast in Amsterdam West ‘Het Columbusplein’ Project Ondernemen De Haagse Hogeschool Jeoffrey van Zijp.
… 1 TRENDS in WERK Introductie HRMlijn 4 Hoe voer je een trendonderzoek uit? Door Katja Pasman 2015.
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
Opleiding Communicatie voor VAPH-voorzieningen
Informatie management HC2
Les : Van oude naar nieuwe markten Groen Ondernemen Sieme Luijckx Coen van Wetering.
Indeling van hoofdstuk 2 Ontwikkelen van een marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren.
Hoofdstuk 2 Ontwikkelen marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren van marketingdoelstellingen.
Opdracht bouw je eigen technologische huis van de toekomst:
Mediagedrag van Millennials
Toekomst van de besturen …
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
Indeling van hoofdstuk 2
-Samenvatting -Eindopdracht (cultuur herkenning)
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Opdracht bouw je eigen technologische huis van de toekomst:
Verkoopt en handelt verkoop af
Marketing Week 3 les 2.
Webcare Amber en Emma Webcare is het verlenen van service via Social media. Je gebruikt hierbij Social Media om vragen van klanten te beantwoorden maar.
Marktonderzoek Marktonderzoek.
Beleid en regelgeving Les 1.
Berichten in de media Mediaboodschappen.
International Business Practice
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Hoofdstuk 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media CRM Marketingmix?

Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media CRM  Waar staat de betaler, a.k.a. de klant?  Zoek de nieuwe indeling van Prof. Bob Storm!

Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media CRM  Ruil (niet alleen geld maar ook informatie)  Reputatie (afzender niet langer anoniem, LegioLease)  Relatie (pad van hyperconcurrentie is moordend/duur enz.)

Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media CRM  DESTEP factoren  Zoek per onderdeel enkele trends!!!

Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media CRM  Demografische  Economische

Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media CRM  Sociale  Technologische

Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media CRM  Ecologische  Politiek-juridische

Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media CRM  Welke bronnen gebruiken jullie?     