Methods of Development #2: Logistiek. Conceptfase Pre-productiefase Productiefase Post-productiefase.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
The stock market will go up De beurswaarden zullen stijgen YESNO JA NEEN Is Jefken a good person ? Is Jefken een goed mens ? YES NO JA NEEN Is Lonny a.
Advertisements

Persoonlijk Leiderschap
A/AN Review. HOW DOES IT WORK? Op elke dia krijg je zometeen een vraag te zien. Vervolgens staan daaronder twee of drie antwoordmogelijkheden. Deze antwoordmogelijkheden.
CUT TO THE CHASE, NO BULLSHIT End Year Assessment Jonathan Barbosa Dijkstra GDD1A.
Datastructuren Analyse van Algoritmen en O
Tel de zwarte stippen!. Tel de zwarte stippen!
Hoofdstuk 6: Controle structuren
User Centred Development
Probleem P 1 is reduceerbaar tot P 2 als  afbeelding  :P 1  P 2 zo dat: I yes-instantie van P 1   (I) yes-instantie van P 2 als ook:  polytime-algoritme,
Medmec04 week 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen.
… een nieuwe zoekmachine! “Dear finance support desk customers, The search facility within the knowledge base will be improved to help you find information.
Flow controle Keuzes maken. Het if-statement Soms moet code alleen in bepaalde situaties uit gevoerd worden Hiervoor heeft C de if-else constructie: if(voorwaarde1){
Project Dream Methods of Development Thinking of Development.
HAPPY AGING Eindpresentatie ADP Tim Bosje & Janine Huizenga.
Datastructuren Sorteren, zoeken en tijdsanalyse
 Don’t make me think.  It doesn't matter how many times I have to click, as long as each click is a mindless, unambiguous choice.  Get rid of half.
Reflections on life Sound on Reflecties op het leven. Geluid aan.
Tel de zwarte stippen. Tel de zwarte stippen Lopen de horizontale lijnen evenwijdig of niet?
Deltion College Engels B1 Lezen [no. 001] can-do : 2 products compared.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/008] theme: ‘I have to arrest you, you’ve stolen my heart’ … can-do : kan een eenvoudig face-to-face gesprek.
Cognitieve Modellen Week 13, CMC, 25/11/03. 25/11/03HC132 Usability Engineering Software Engineering User Interface: principes, richtlijnen Evaluaties,
Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/006] thema: Euromail can-do : kan in persoonlijke s nieuws en standpunten van een ander becommentariëren.
Mid Year Assesment Van lon van keulen Groep 1B Game disign
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/002] thema: A book that deserves to be read can-do : kan duidelijke, gedetailleerde samenvatting geven van een gelezen.
BedrijfsEconomie Opgave 1.13 Kevin Kwee [ ]
#1Thinking of Development. - Thinking of Development - Methods of Development - Interactive Development.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/007] thema: Mind twister or how to write an essay… can-do : kan heldere, goed gestructureerde uiteenzetting schrijven.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/001]/ subvaardigheid lezen thema: What a blooper…. can-do : kan taal flexibel en effectief gebruiken voor.
Deltion College Engels B2 Lezen[Edu/001] /subvaardigheid schrijven korte samenvattingen thema: Exotic news can-do : lezen om informatie op te doen - kan.
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les3
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/003]/ Subvaardigheid lezen Thema: Once upon a time… can-do : kan een verhaal(tje) vertellen © Anne.
Nothing Is As It Seems Lesson 8 Cubes and Numbers.
Gebroken dimensies in het graan Geknipt uit een presentatie door Aad Goddijn op 3 december 2008 bij het vak Concrete meetkunde.
Algoritmiek Controle-structuren Loops; Switch-statement. Hoorcollege 5 - Ma. 2 okt L.M. Bosveld-de Smet.
Deltion College Engels B1 Luisteren [Edu/002] thema: A cyber listening lab can-do : kan eenvoudige, duidelijke informatie begrijpen © Anne Beeker / Randall.
Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek i-science IsFast Prof. dr. Henk Sips Program committee chairman.
Project Rewind Team negen Onze game Maak een game over het opraken van grondstoffen.
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
Sprint 4 Deliveries Project 1 – Web development. Last lesson (Monday 27 October)  During the lesson, each group presents its product to the rest of the.
1 KPN Mobiel – Introductie Repository Object Browser & Designer 10 Designer 10g & Repository Object Browser Maandag 28 februari 2005 Lucas Jellema (AMIS)
Codetuts Academy Les 6 Module 2a Php Fundamentals 1.
Lamb to the Slaughter Who or what is ‘the Lamb to the Slaughter’ in this story?
Informatie beoordelen If else Switch En Wiskunde.
In the loop Game: introduction on Circular Economy
Robby de Robot. Javascript Tot nu toe gebruikt: – document.write(" Hello World "); – alert("tekst") – Toon een waarschuwingsvenster – prompt("tekst",
Tom Hufkens Shopmanager Webstore.be Shop Turnhout, Geel & webshop
Welkom in de Top-2000 kerkdienst
Today: Chapter 2 Discuss SO 2 What to study for your test?
Universiteit van Amsterdam
Survivor Steven, Jurgen, Raphael, Samuel, Willem
Muziek - Ricky King - Medley
Verlangen naar God Longing for God
Small Basic Console deel 2
MAKING A BAND.
Tel de zwarte stippen!. Tel de zwarte stippen!
ACTmodel van psychopathologie
English 23 April 2018.
English S3 6 November 2018 Mural in Glasgow.
Software Development fundamentals
Tel de zwarte stippen!. Tel de zwarte stippen!
THEME 12 TOPIC 1 Repetitie Theme 12.
Mixed-Signal Design Engineer
Gerund or Infinitive 6.4.
Transcript van de presentatie:

Methods of Development #2: Logistiek

Conceptfase Pre-productiefase Productiefase Post-productiefase

Conceptfase Specificatie, brainstorm, research, persona maken Pre-productiefase Prototyping, look & feel, interface ontwerp Productiefase Interface, interactie, beeldtaal, focus test Post-productiefase Post-mortem

Conceptfase Wereld visualiseren, character design, research, look & feel, scenario’s maken Pre-productiefase Concept art, characters, backgrounds, technische workflow, storyboards Productiefase 3D models, sprites, assets maken Post-productiefase Box art, merchandise, reclame

Conceptfase Conceptualiseren, research, verhaal, sfeer, basisidee, uitgever zoeken Pre-productiefase Tools & engine keuze, research, prototype, core game design, planning, werkstructuur Productiefase Programming, modelen, documenteren, level ontwerpen, quality assurance Post-productiefase Reflectie, promotie, quality assurance, marketing, customer support

Problemen analyseren Problemen structureren Begrijpend lezen?

Problemen oplossen

IdeeCode

Development logistiek

Pseudocode

Sequentieel

Uitzonderlijke situaties Lussen Condities IF – THEN -ELSEREPEAT - UNTIL

Pseudocode Complexiteit

Pseudocode Formaliteit

Bad Initialize some stuff REPEAT Get user input UNTIL user choose the right cup Show victory screen

Too good BOOLEAN Match INTEGER UserCup INTEGER RandomCup PRINT "GUESS THE CUP (C) 2009 HKU PRODUCTIONS, ALL RIGHTS RESERVED" PRINT "Which cup do you think the ball is under?" PRINT "Press 1 for cup number one" PRINT "Press 2 for cup number two" PRINT "Press 3 for cup number three" SET NumberOfCups to 3 CALL RandomNumberGenerator with NumberOfCups RETURNING RandomCup REPEAT IF KeyPressed EQUALS 1 THEN SET UserCup to 1 ELSE IF KeyPressed EQUALS 2 THEN SET UserCup to 2 ELSE IF KeyPressed EQUALS 3 THEN SET UserCup to 3 SET Match to UserCup EQUALS RandomCup IF Match NOT EQUALS true PRINT "The ball was not under the cup of your choice, please try again" UNTIL Match EQUALS true PRINT "Congratulations! You have guessed the right cup!" PRINT "Please play again!"

Richtlijnen -Zoek een balans tussen goede taal en goede code -Vermijd onnodige details -Verspil geen tijd aan het overduidelijke

KTurtle FMS Logo ACSLogo

Logo forward left right setxy, repeat [ ] variabele $

repeat 5100 { forward 10 turnright arctan(remainder repcount 100) / 100 }

Logo

Huiswerk Schrijf in LOGO de pseudocode voor een figuur naar keuze (met iig een lus of conditie). Maak tevens een screenshot van het resultaat. (NB: deze opdracht vormt een deel van de uiteindelijke schrijfopdracht voor dit vak!) Deadline: dinsdag 23/11/10

Volgende keer