Methods of Development #2: Logistiek
Conceptfase Pre-productiefase Productiefase Post-productiefase
Conceptfase Specificatie, brainstorm, research, persona maken Pre-productiefase Prototyping, look & feel, interface ontwerp Productiefase Interface, interactie, beeldtaal, focus test Post-productiefase Post-mortem
Conceptfase Wereld visualiseren, character design, research, look & feel, scenario’s maken Pre-productiefase Concept art, characters, backgrounds, technische workflow, storyboards Productiefase 3D models, sprites, assets maken Post-productiefase Box art, merchandise, reclame
Conceptfase Conceptualiseren, research, verhaal, sfeer, basisidee, uitgever zoeken Pre-productiefase Tools & engine keuze, research, prototype, core game design, planning, werkstructuur Productiefase Programming, modelen, documenteren, level ontwerpen, quality assurance Post-productiefase Reflectie, promotie, quality assurance, marketing, customer support
Problemen analyseren Problemen structureren Begrijpend lezen?
Problemen oplossen
IdeeCode
Development logistiek
Pseudocode
Sequentieel
Uitzonderlijke situaties Lussen Condities IF – THEN -ELSEREPEAT - UNTIL
Pseudocode Complexiteit
Pseudocode Formaliteit
Bad Initialize some stuff REPEAT Get user input UNTIL user choose the right cup Show victory screen
Too good BOOLEAN Match INTEGER UserCup INTEGER RandomCup PRINT "GUESS THE CUP (C) 2009 HKU PRODUCTIONS, ALL RIGHTS RESERVED" PRINT "Which cup do you think the ball is under?" PRINT "Press 1 for cup number one" PRINT "Press 2 for cup number two" PRINT "Press 3 for cup number three" SET NumberOfCups to 3 CALL RandomNumberGenerator with NumberOfCups RETURNING RandomCup REPEAT IF KeyPressed EQUALS 1 THEN SET UserCup to 1 ELSE IF KeyPressed EQUALS 2 THEN SET UserCup to 2 ELSE IF KeyPressed EQUALS 3 THEN SET UserCup to 3 SET Match to UserCup EQUALS RandomCup IF Match NOT EQUALS true PRINT "The ball was not under the cup of your choice, please try again" UNTIL Match EQUALS true PRINT "Congratulations! You have guessed the right cup!" PRINT "Please play again!"
Richtlijnen -Zoek een balans tussen goede taal en goede code -Vermijd onnodige details -Verspil geen tijd aan het overduidelijke
KTurtle FMS Logo ACSLogo
Logo forward left right setxy, repeat [ ] variabele $
repeat 5100 { forward 10 turnright arctan(remainder repcount 100) / 100 }
Logo
Huiswerk Schrijf in LOGO de pseudocode voor een figuur naar keuze (met iig een lus of conditie). Maak tevens een screenshot van het resultaat. (NB: deze opdracht vormt een deel van de uiteindelijke schrijfopdracht voor dit vak!) Deadline: dinsdag 23/11/10
Volgende keer