The scope of bare nominals    ◊ < > Bert Le Bruyn (joint work with Min Que & Femke Smits) BKL-Taaldag ’09.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Grammar Chapter 4 – G1 What en Which.
Advertisements

donderdag 17 juli 2014 Thursday, 17 July 2014 Those who smoke, will die !!!! Those who don’t smoke……….. RIGHT !! Zij die roken, zullen sterven !!!! Zij.
Everything you need to know for your test in the test week!
RWW unit 6 Passive-de lijdende vorm Vergelijk deze zinnen:
Interrogative sentences
Hulpwerkwoorden can must may etc.
I wanna grow old with you Music: Westlife Another day Without your smile Another day just passes by But now I know How much it means For you to stay.
Grammar Chapter 6 G 4 Any, every, no + samenstellingen.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/004]/ thema: There are lies, damned lies and statistics... can-do : kan complexe informatie en adviezen.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/004]/ subvaardigheid lezen thema: reporting a theft can-do : kan formulieren waarin meer informatie gevraagd wordt,
Woorden als or, and, but, when, because, so en since gebruiken we om twee zinsdelen te koppelen. Voorbeeld in het Nederlands: De dvd was erg duur maar.
Past Simple Onvoltooid verleden tijd Regelmatige werkwoorden:
Definities: Present Simple en Past Simple
Persoonlijke voornaamwoorden
Reflections on life Sound on Reflecties op het leven. Geluid aan.
Deltion College Engels B2 Spreken/presentaties/subvaardigheid lezen [Edu/003] thema: Holland – coffee shops and euthanasia? can-do : kan een duidelijk.
English and IPC How to teach content through English.
Deltion College Engels B1 Lezen [no. 001] can-do : 2 products compared.
English Class 2G 1st of December 2010 It’s nice to be important, but it’s more important to be nice.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
Monday, 30 March 2015 maandag 30 maart 2015 Leonard Cohen is still on stage This must be a miracle at his age I’m sure that you like this song Enjoy.
Deltion College Engels B2 Spreken/presentaties/subvaardigheid lezen [Edu/002] thema: how stuff works can-do : kan de werking van een produkt uitleggen.
MAN IN BLACK JOHNNY CASH. Well, you wonder why I always dress in black, Why you never see bright colors on my back, Dus, je vraagt je af waarom ik altijd.
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/002] thema: A book that deserves to be read can-do : kan duidelijke, gedetailleerde samenvatting geven van een gelezen.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/005] thema: ‘I don’t agree with you…’ can-do : kan met gemak complexe interacties tussen derden volgen.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/005]/subvaardigheid luisteren thema: ‘Pink pop and air-controllers on strike’ can-do : kan in een telefoongesprek.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: “The radio station“ can-do : kan een publiek toespreken, kan verzonnen gebeurtenissen.
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/001]/ subvaardigheid lezen thema: What a blooper…. can-do : kan taal flexibel en effectief gebruiken voor.
Deltion College Engels B2 Lezen[Edu/001] /subvaardigheid schrijven korte samenvattingen thema: Exotic news can-do : lezen om informatie op te doen - kan.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/002] thema: how we celebrate birthdays can-do : kan een samenhangend verhaal schrijven.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/003]/ Subvaardigheid lezen Thema: Once upon a time… can-do : kan een verhaal(tje) vertellen © Anne.
Deltion College Engels B1 Lezen [Edu/002] thema: But I ‘ve read it in… can-do : kan hoofdthema en belangrijkste argumenten begrijpen van eenvoudige teksten.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/005]/ Subvaardigheid schrijven Thema: One-Act Play “The Queue” can-do : kan een publiek toespreken,
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/007] thema: ‘With this mobile you can…’ can-do : kan op betrouwbare wijze gedetailleerde informatie doorgeven.
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
English 2E 10 November Programme for today Check homework Last class Some /any Have to Can I? Funny blonde woman at the library.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
Vragende/ontkennende zinnen. 1.Met behulp van to do Betalen wij de rekening? Do we pay the bill? Wij betalen de rekening niet. We do not pay the bill.
Present Simple Tegenwoordige Tijd.  Om aan te geven dat iets nu een gewoonte is. Er zijn een aantal woorden die aangeven dat het om een gewoonte gaat.
Future Tenses by Nathalie French ©. Just like in Dutch, we can talk about things that take place in the present, the past or the future
Future met will Gebruik je om te zeggen dat iets in de toekomst zal gaan gebeuren. Je gebruikt will als je voorspellingen doet zonder dat je daar bewijs.
Wisselen?
Lamb to the Slaughter Who or what is ‘the Lamb to the Slaughter’ in this story?
29 / 30 March /20 Business English Werkboek B1 Sector Administratie N3-4 Unit 8.
Allesvoorengels.nl. 1. Wat betekenen aangeplakte vragen? 2. Aangeplakte vragen na am, is, are, can, could, will, have 3. Aangeplakte vragen na andere.
Allesvoorengels.nl. 1. Wat betekenen some en any? 2. Wanneer gebruik je some? 3. Wanneer gebruik je any? 4. Woorden met some en any erin 5. Samenvatting.
Key Process Indicator Sonja de Bruin
Welkom in de Top-2000 kerkdienst
Salt & Light Zout & Licht
ABILITY = IN STAAT ZIJN.
The past simple Grammar.
Dictionary Skills!?.
De taaltaak
Betrekkelijk voornaamwoorden
Today: Chapter 2 Discuss SO 2 What to study for your test?
Muziek - Ricky King - Medley
Hulpwerkwoorden Hoofdwerkwoorden vs hulpwerkwoorden
Verlangen naar God Longing for God
Grammar in a Nutshell Skills 1.
English 23 April 2018.
THEME 12 TOPIC 1 Repetitie Theme 12.
Living in the Promised Land Leven in het Beloofde Land
Matthew 16 “But who do you say that I am?”  Simon Peter replied, “You are the Christ, the Son of the living God.”  And Jesus answered him, “Blessed are.
Chapter 6 Sounds cool! Grammar Stepping Stones 2 t/hv.
Leerlingen zeiden: “Je MOET hem loslaten
Transcript van de presentatie:

The scope of bare nominals    ◊ < > Bert Le Bruyn (joint work with Min Que & Femke Smits) BKL-Taaldag ’09

   ◊ < > Bare nominals 101 somepotatoes. Definition Common nouns without determiner. Mary ate

Towards the analysis of Carlson (1977)    ◊ < >

   ◊ < > Hypothesis I English bare plurals are the plural counterpart of the indefinite singular. a manmen +pl

Minnie wishes to talk to a young psychiatrist. 1.  > want 2.want >  Minnie wishes to talk to young psychiatrists. 1.  > want 2.want >  Bare plurals don’t take wide-scope.    ◊ < > Problem 1

   ◊ < > Problem 2 A dog was everywhere. 1.  > everywhere 2.everywhere >  Dogs were everywhere. 1.  > everywhere 2.everywhere >  Bare plurals can take scope lower than indefinites.

   ◊ < > Problem 3 Harriet caught a rabbit yesterday, and Ozzie caught it today. 1.same rabbits 2.different rabbits Harriet caught rabbits yesterday, and Ozzie caught them today. 1.same rabbits 2.different rabbits Bare plurals behave differently w.r.t. anaphora

   ◊ < > Taking stock English bare plurals are not the plural counterpart of the indefinite singular. What are they then?

   ◊ < > Hypothesis II English bare plurals are ‘proper names’ of kinds. Potatoes were first cultivated in South-America.  The kind tuber tuberosum was first cultivated in South-America. I saw potatoes.  I saw instantiations of the kind tuber tuberosum. KIND READING EXISTENTIAL READING

   ◊ < > Problem 1 Minnie wishes to talk to young psychiatrists. 1.  > want 2.want >  Minnie wishes to talk with this kind of animal. 1.  > want 2.want >  Kind DPs don’t take wide-scope either!

   ◊ < > Problem 2 Dogs were everywhere. 1.  > everywhere 2.everywhere >  This kind of animal was everywhere. 1.  > everywhere 2.everywhere >  Kind DPs can take scope lower than indefinites as well!

   ◊ < > Problem 3 Harriet caught rabbits yesterday, and Ozzie caught them today. 1.same rabbits 2.different rabbits Harriet caught this kind of animal yesterday, and Ozzie caught it/them today 1.same rabbit(s) 2.different rabbit(s) Kind DPs behave in the same way w.r.t. anaphora!

   ◊ < > Carlson (1977) Conclusion English bare plurals are ‘proper names’ of kinds.

After Carlson (1977)    ◊ < >

   ◊ < > Carlson’s analysis became so popular that his ‘followers’ extended it to bare nouns cross- linguistically. The ‘opponents’ tried to argue that the existential reading was - not to be derived from the kind reading - to be analyzed as a plain indefinite reading.

   ◊ < > Step 1 ‘Opponents’: Bare plurals behave differently w.r.t. anaphora Max killed very few rabbits, but Hiram killed them in great abundance.

   ◊ < > Step 2 Bare plurals can take scope lower than indefinites. ‘Opponents’: A flag was hanging in front of every building.   < >

   ◊ < > Step 3 ‘Opponents’: ??? Bare plurals don’t take wide-scope.

Dutch bare plurals do not behave like kind DPs w.r.t. scope    ◊ < >

   ◊ < > Small audience experiment... Deze diagnose heeft ons doen inzien waarom hij sommige dwangideeën heeft, zoals altijd de eerste willen zijn (op de trap, in bad, aan tafel...) of woedebuien (omdat hij dingen niet begrijpt) of irrationele angsten (zoals steeds denken dat er bijen rond zoemen, terwijl het soms maar een grasmaaier is). Hoe ouder hij wordt, hij is nu bijna acht jaar, hoe duidelijker het autisme wordt. Ik vind het absoluut niet leuk dat hij moet huilen vanwege mij. En dat is wel een aantal keren op een dag, omdat hij dingen niet mag of dat hij juist iets moet (naar bed gaan bijvoorbeeld). Ik weet dat het er bij hoort, maar leuk is anders. Nu kan ik er weer even tegen. omdat hij dingen niet begrijpt because he things not understand omdat hij dingen niet mag because he things not may Does this necessarily mean that he doesn’t understand anything? Does this necessarily mean that he’s not allowed to do anything?

   ◊ < > Small audience experiment... Hij is boos op me omdat hij dit soort redeneringen niet begrijpt. Hij is boos op me omdat hij van mij dit soort boeken niet lezen mag. omdat hij dit soort redeneringen niet begrijpt because he this kind of reasoning not understand omdat hij van mij dit soort boeken niet lezen mag because he of me this kind of books not read may Does this necessarily mean that he doesn’t understand any reasoning of this kind? Does this necessarily mean that he’s not allowed to do read any book of this kind?

   ◊ < > Conclusion Whereas Dutch kind DPs cannot ‘out-scope’ negation, Dutch bare plurals can. -> Dutch bare plurals do not behave like Dutch kind DPs w.r.t. scope.

Dutch bare plurals can take wide scope    ◊ < >

   ◊ < > Experiment Questionnaire with 10 test-items, 6 fillers Subjects : 37 Dutch native-speakers, non-linguists

   ◊ < > Test item only compatible with a wide scope reading of the bare plural Does the last sentence follow the preceding dialogue in a natural way? Answers on a scale from 0 to 5.

   ◊ < > Baseline We used the negative polarity item ook maar één (  ‘even one’) as a baseline. If bare plurals are better at taking wide-scope over negation than NPIs, we have serious ground to claim that bare plurals in Dutch can take wide scope.

   ◊ < > Results (distribution) NPIsBare Plurals

   ◊ < > Results (means)

   ◊ < > Overall conclusion Dutch bare plurals don’t behave like kind DPs w.r.t. scope. Dutch bare plurals can take wide scope. At least for Dutch bare plurals Carlson’s kind analysis does not make the right predictions. (Similar experiments for Mandarin Chinese and English bare plurals and French des N.)