Van eenmalige bezoeker naar structurele donateur Hans Broodman en Balt Leenman Congres Podiumkunsten, Dordrecht dinsdag 19 mei 2015.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“Die verzuimdossiers kosten mij teveel tijd”
Advertisements

Binnen een VPG-setting
Door goede gesprekken groeien
SportMinistry. AIA, de kerk en sport  Kerken willen graag relevant zijn en in hun wijk getuigen van Jezus, maar hoe doe je dat?  AIA: sport als taal.
Ruimte voor eigen kracht Sportproject Kwintes Fit & Happy Bewegen met een visie 3 oktober 2013.
Duizenden mensen in de zorg zetten zich in 26 JUNI CHANGE DAY NEDERLAND Iedere dag staan er duizenden mensen in de zorg klaar om anderen te helpen. Zij.
Een eerste kennismaking Julia Kool en Johan Hahn 9 October 2010
Stichting Positieve Sportbeleving Nationaal Symbool Positieve Sportbeleving 1.
BERENSCHOT | VAN DOOREN ADVIES | CHARISTAR
Blue Turtle Business Partners Samen bouwen aan een sterkere en betere onderneming.
Tussenrapportage KleurRijk Almelo Februari Hoofddoelen 1.Gedeelde visie op integratie 2.Netwerkvorming 3.Wetenschappelijke onderbouwing 4.Kennisoverdracht.
Appreciative Inquiry & Leiderschap
Actief Burgerschap Plan Nederland.
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
NOV Conferentie 7 oktober 2008
Presentatie CabFaB Open podium 16 maart Bedrijven praten weliswaar steeds vaker over klantgericht werken, de praktische invulling is nog altijd.
Welkom bij Pyoen Specialisatie in strategie ontwikkeling en communicatieaanpak Verbindt organisatiebeleid en de communicatiestrategie Praktische vertaling.
2. Eduscrum als activerende didactiek
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Hoe krijg je het op gang?.
Met Stakeholders Gedeelde Visie
Producten & Werkprocessen
Quick scan Janneke Delisse, Renée van Os, Jan Jurriëns
Zelhem 2mei 2013 Hanneke Verweij Biedt u hulp aan de meest kwetsbaren?
Uitwisseling = onderdeel Innovatieprogramma Innovatie = Human Resource-programma Gedragen en uitgedragen door de top Terugkerende innovatieve activiteiten.
Wie is mobillion? Opgericht in 2000
Het draait om meer dan geld alleen… MyTopic Mediadag 4 juli 2014.
Tatiana Constandse John Ouderling.
4. Online strategie Internet scorecard
In 7 stappen naar een gezond bedrijf
Introductiebijeenkomst Waardigheid & trots. Programma Korte introductie Themacoördinator Dialoog met vertegenwoordiger Ministerie van VWS Deel 1 pitches.
Introductiebijeenkomst Waardigheid & trots
UVW LinkedIn Presentatie
Introductiebijeenkomst Waardigheid & trots
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Masterclass Duurzame inzetbaarheid & Mobiliteit. Werkgroep DI waarin management, staf en ARBO waar verbinding van de organisatie op het gebied van DI.
Introductiebijeenkomst Waardigheid & trots. Programma Korte kennismaking Vraaggesprek vertegenwoordiger Ministerie van VWS Deel 1 pitches deelnemende.
Introductiebijeenkomst Waardigheid & trots. Programma Korte kennismaking Vraaggesprek vertegenwoordiger Ministerie van VWS Deel 1 pitches deelnemende.
Introductiebijeenkomst Waardigheid & trots
Naar een duurzaam HRM beleid
WERVING NALATENSCHAPPEN: WEL OF NIET AAN BEGINNEN? Arjen van Ketel Moderator: Wieb van de Donk.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Syntens als duurzame verbinder in de bouw Workshop MVO Kies je MVO kleur Hans Lievense.
1 Cultuur Profielen & Programma’s GEDRAG Visie op leiderschap persoonlijke beleving business strategie transfer.
Werk maken van Diversiteit in Rotterdam Woonstad Rotterdam.
Zaterdag 21 november 2015 Niet-leden als vrijwilligers, Een uitdaging NTB congres zaterdag 21 november 2015.
De genetwerkte docent Bieke Schreurs, Monique Korenhof & Maarten de Laat.
Stichting Veteranen Actief Veteranen met een missie 2.0 augustus 2011 GEWAAGD DOEL Waarheen gaan wij? HOGER DOEL Waarom bestaan wij? KERNKWALITEITEN.
Matching ideals stichting laluz & logo IO invoegen!! Contactgegevens account manager.
1. Greijdanus College 3. Korte omschrijving van de interventie Eduscrum is activerende didactiek die een positieve invloed heeft op de leeropbrengsten.
Congres Podiumkunsten 2016 “Het aangaan en versterken van relaties met grote gevers” Hans Broodman en Niels Kattenberg 23 mei 2016.
Jaarvergadering Stichting Huurdersorganisatie WBVAP
Intranet en dan… Hoe beheer en ontwikkel je een intranet in een complexe organisatie als de Universiteit Utrecht?

ViaVia Info-presentatie
Creativiteits- sessie
Pilot bewaring Den Haag
Hoe toekomst bestendig ben jij
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Doelstellingen Move to Sport vzw
Creativiteits- sessie
De week van de vrijwilliger
Slides sessie 3 Aansturen van projecten: schildpaddiagram, RASCI, soorten proceseigenaars Schema intervisie / casusbespreking Literatuurverwijzing.
HR & employee growth.
Zero Accidents Netwerk Nederland Voorjaar 2014
WAT MOET JE WETEN OVER AANVRAGEN BIJ DE GOEDE DOELEN LOTERIJEN?
DE TOEKOMST VAN ONLINE FONDSENWERVING
Nederland Filantropieland
Hans Broodman Nassau Fundraising De Toekomst van Fondsenwerving
Power up your fundraising
Transcript van de presentatie:

Van eenmalige bezoeker naar structurele donateur Hans Broodman en Balt Leenman Congres Podiumkunsten, Dordrecht dinsdag 19 mei 2015

AGENDA Introductie 1. De ‘WHY’ en ‘Case for Support’ 2. Friendraising 3. Stappen in het proces 4. Vragen en antwoorden van deelnemers Meer weten? Bel, mail of kom langs.

Haal het beste in jezelf naar boven Haal het beste in jezelf naar boven

Hans Broodman Bedrijfseconomie, direct marketing, marketing management, fondsenwerving, coaching, interim management, partner bij Nassau

AGENDA Introductie 1. De ‘WHY’ en ‘Case for Support’ 2. Friendraising 3. Stappen in het proces 4. Vragen en antwoorden van deelnemers Meer weten? Bel, mail of kom langs.

1: De ‘Why?’ en ‘Case for support’ How = meetings What = discussion Why = energy De ‘Why’ is wat ons beweegt en wat anderen in beweging brengt

1: De ‘Why?’ en ‘Case for support’ Mensen geven niet aan organisaties. Mensen geven aan de doelen van organisaties. Mensen willen meedoen (Why) en helpen iets te realiseren (Case for Support).

AGENDA Introductie 1. De ‘WHY’ en ‘Case for Support’ 2. Friendraising 3. Stappen in het proces 4. Vragen en antwoorden van deelnemers Meer weten? Bel, mail of kom langs.

2. Friendraising Stimuleren van betrokkenheid bij je organisatie en het bouwen van duurzame vriendschappen met personen, stichtingen of bedrijven, met als doel allebei de vruchten van deze relatie te plukken

2. Verruil je fondsenwerving bril voor je netwerk bril

Jouw organisatie

Bestuur Directie Alumni Donateurs Medewerkers Vrijwilligers Bezoekers Patiënten Intern Extern

Friendraising is geen techniek, Basisprincipe 1 Friendraising is geen techniek, maar een mentaliteit.

Staak monoloog en start dialoog. Basisprincipe 2 Staak monoloog en start dialoog.

Van achterban naar voorhoede. Basisprincipe 3 Van achterban naar voorhoede.

Verplaats je altijd in het perspectief van je friend. Basisprincipe 4 Verplaats je altijd in het perspectief van je friend.

Niet alleen vragen, maar juist ook geven. Basisprincipe 5 Niet alleen vragen, maar juist ook geven.

AGENDA Introductie 1. De ‘WHY’ en ‘Case for Support’ 2. Friendraising 3. Stappen in het proces 4. Vragen en antwoorden van deelnemers Meer weten? Bel, mail of kom langs.

3. Stappen in het proces Stap voor stap Beleving van je organisatie in kaart Kennismaking met je organisatie Wanneer een vriend? Geefrelatie formuleren Doelstellingen benoemen Doelgroepen formuleren Bepaal je vertrekpunt Werken volgens het friendraising model

ORGANISATIE ambassadeurs communicatie activiteiten KENNISMAKING Creëren van een positieve ervaring ORGANISATIE Hoe maken friends kennis met ons? ambassadeurs communicatie activiteiten Beleven van een positieve ervaring KENNISMAKING Wat kunnen wij aan friends geven? Bestendigen van een positieve ervaring RELATIE Hoe leggen we friendships vast? Uitdragen van een positieve ervaring GEEFRELATIE Wat kunnen friends aan ons geven?

Friendraising Stimuleren van betrokkenheid bij je organisatie en het bouwen van duurzame vriendschappen met personen, stichtingen of bedrijven, met als doel allebei de vruchten van deze relatie te plukken

AGENDA Introductie 1. De ‘WHY’ en ‘Case for Support’ 2. Friendraising 3. Stappen in het proces 4. Vragen en antwoorden van deelnemers Meer weten? Bel, mail of kom langs.

Vragen? @Hans_Nassau 020 – 520 65 55 hans@nassau.nu 030 – 71 10 940 Hans Broodman Balt Leenman 030 – 71 10 940 balt@gcompany.nl

BEDANKT VOOR JE AANDACHT!