Van eenmalige bezoeker naar structurele donateur Hans Broodman en Balt Leenman Congres Podiumkunsten, Dordrecht dinsdag 19 mei 2015
AGENDA Introductie 1. De ‘WHY’ en ‘Case for Support’ 2. Friendraising 3. Stappen in het proces 4. Vragen en antwoorden van deelnemers Meer weten? Bel, mail of kom langs.
Haal het beste in jezelf naar boven Haal het beste in jezelf naar boven
Hans Broodman Bedrijfseconomie, direct marketing, marketing management, fondsenwerving, coaching, interim management, partner bij Nassau
AGENDA Introductie 1. De ‘WHY’ en ‘Case for Support’ 2. Friendraising 3. Stappen in het proces 4. Vragen en antwoorden van deelnemers Meer weten? Bel, mail of kom langs.
1: De ‘Why?’ en ‘Case for support’ How = meetings What = discussion Why = energy De ‘Why’ is wat ons beweegt en wat anderen in beweging brengt
1: De ‘Why?’ en ‘Case for support’ Mensen geven niet aan organisaties. Mensen geven aan de doelen van organisaties. Mensen willen meedoen (Why) en helpen iets te realiseren (Case for Support).
AGENDA Introductie 1. De ‘WHY’ en ‘Case for Support’ 2. Friendraising 3. Stappen in het proces 4. Vragen en antwoorden van deelnemers Meer weten? Bel, mail of kom langs.
2. Friendraising Stimuleren van betrokkenheid bij je organisatie en het bouwen van duurzame vriendschappen met personen, stichtingen of bedrijven, met als doel allebei de vruchten van deze relatie te plukken
2. Verruil je fondsenwerving bril voor je netwerk bril
Jouw organisatie
Bestuur Directie Alumni Donateurs Medewerkers Vrijwilligers Bezoekers Patiënten Intern Extern
Friendraising is geen techniek, Basisprincipe 1 Friendraising is geen techniek, maar een mentaliteit.
Staak monoloog en start dialoog. Basisprincipe 2 Staak monoloog en start dialoog.
Van achterban naar voorhoede. Basisprincipe 3 Van achterban naar voorhoede.
Verplaats je altijd in het perspectief van je friend. Basisprincipe 4 Verplaats je altijd in het perspectief van je friend.
Niet alleen vragen, maar juist ook geven. Basisprincipe 5 Niet alleen vragen, maar juist ook geven.
AGENDA Introductie 1. De ‘WHY’ en ‘Case for Support’ 2. Friendraising 3. Stappen in het proces 4. Vragen en antwoorden van deelnemers Meer weten? Bel, mail of kom langs.
3. Stappen in het proces Stap voor stap Beleving van je organisatie in kaart Kennismaking met je organisatie Wanneer een vriend? Geefrelatie formuleren Doelstellingen benoemen Doelgroepen formuleren Bepaal je vertrekpunt Werken volgens het friendraising model
ORGANISATIE ambassadeurs communicatie activiteiten KENNISMAKING Creëren van een positieve ervaring ORGANISATIE Hoe maken friends kennis met ons? ambassadeurs communicatie activiteiten Beleven van een positieve ervaring KENNISMAKING Wat kunnen wij aan friends geven? Bestendigen van een positieve ervaring RELATIE Hoe leggen we friendships vast? Uitdragen van een positieve ervaring GEEFRELATIE Wat kunnen friends aan ons geven?
Friendraising Stimuleren van betrokkenheid bij je organisatie en het bouwen van duurzame vriendschappen met personen, stichtingen of bedrijven, met als doel allebei de vruchten van deze relatie te plukken
AGENDA Introductie 1. De ‘WHY’ en ‘Case for Support’ 2. Friendraising 3. Stappen in het proces 4. Vragen en antwoorden van deelnemers Meer weten? Bel, mail of kom langs.
Vragen? @Hans_Nassau 020 – 520 65 55 hans@nassau.nu 030 – 71 10 940 Hans Broodman Balt Leenman 030 – 71 10 940 balt@gcompany.nl
BEDANKT VOOR JE AANDACHT!