Antieke wereldkaart Twee gezantschappen?  Wat is een gezantschap?  Lucius Annaes Florus  Ban Gu.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Brief van keizer Claudius aan de Alexandrijnen
Advertisements

Samenleving en cultuur
ROME transport personen, goederen,voedsel en water van
Tussen samenspel en strijd. Sport en politiek door de eeuwen heen.
Amine.a vince angel achraf camilo angel
SlagTeuterburgerwoud
Hoofdstuk 1 Patronen op de wereldkaart: arm en rijk Paragraaf 6 t/m 8
De Republiek in Europa.
Blok 4 Toerisme en recreatie in je eigen omgeving
Hoofdstuk 1 Patronen op de wereldkaart: arm en rijk Paragraaf 6 t/m 8
2.3 Hispania Romana Kenmerk:
Kenmerk 7: De confrontatie tussen de Romeinse en Germaanse cultuur van Noordwest-Europa Les 18: De Germaanse cultuur.
Kenmerk 5: (a) De groei van het Romeinse imperium, (b) waardoor de Grieks-Romeinse cultuur zich in Europa verspreidde Les 16: Ontwikkelingen in het Imperium.
Hoofdstuk 1 Patronen op de wereldkaart: arm en rijk Paragraaf 6 t/m 8
Paragraaf 3.2 Deze les: Boeren in de Vroege Middeleeuwen
Paragraaf 2.4 Vorige les: Romeinen en Germanen Deze les:
De Romeinse samenleving
Hoofdstuk 2 Patronen op de wereldkaart: wereldbeeld Paragraaf 1 t/m 4
Griekenland.
10 manieren van kijken, denken en werken voor productief leren Fred Janssen ICLON, Universiteit Leiden / Thieme Meulenhoff.
Vierhoeken Kees Vleeming.
Oudheid ( ca. 800 v.C. tot ca. 500 n.C. )
Vervang door auteursnaam en datum..
Goed voorbereid naar de Pabo!
Het kleine draagvlak Marijke van Biezen Nardi van den Bosch
Allemaal beestjes Wereldoriëntatie les 2. Planten- en vleeseters.
Hoofdstuk 3.
Wat de Nederlandse Opstand is
Paragraaf 4.3 De cultuur van het rijk.
Gereedschapskist vlakke meetkunde
Veranderend wereldbeeld, 1300 – 1600
Politiek klimaat en overheidsbeleid p76 Mao Zedong - Communisme iedereen werkt zo hard hij kan en neemt wat nodig is. Iedereen produceert voor de staat.
Nicolaas Rockox ( ). Nicolaas Rockox ( )
Geschiedeniswerkplaats – 1KGT Hoofdstuk 2
Leven als een Romein Paragraaf 5.
2.4 Een hoogontwikkelde cultuur
2.3 Rangen en standen Hoofdstuk 2.
POWERPOINT DOOR MIEP VERMEIR
H5.2 Europeanen ontdekken de wereld
K.A. 3. het ontstaan van de eerste stedelijke gemeenschappen
De economie van het Romeinse Rijk 200 v.C. – 200 n.C.
IK ALS..cliënt..mantelzorger..medewerker EIGEN KRACHT..weet wat ik kan en niet kan en welke ondersteuning ik nodig heb CONTACTEN..bepaal welke contacten.
Tijd van ontdekkers en hervormers 1500 – 1600
De Romeinse Markt.
Braziliaanse muziek.
Leven op een domein KA 10 hofstelsel.
Paspoort griekse goden
De Grieks-Romeinse wereld
Rijkdom Genesis 13:4-6 “Abram was heel rijk. Hij had heel veel schapen, geiten en koeien, en veel zilver en goud. Lot was met Abram meegereisd. Ook Lot.
Blok 2 Grieken en Romeinen
< landbouwrevolutie 7.1 < toetsbesperking
Berekeningen in de ruimte
Beeldaspecten Opdracht Kunstkubus.
Rijkdom Genesis 13:4-6 “Abram was heel rijk. Hij had heel veel schapen, geiten en koeien, en veel zilver en goud. Lot was met Abram meegereisd. Ook Lot.
Mijleer Les 1.
Goniometrie Een paar oefensommen.
Hoofdstuk 3: De Grieken Klas 1 KGT Lesweek 6
Hoofdstuk 10 Paragraaf 10.6.
Hoofdstuk 4 De Romeinen.
Hoofdstuk 7: Vlakke figuren
Kenmerk 5: (a) De groei van het Romeinse imperium, (b) waardoor de Grieks-Romeinse cultuur zich in Europa verspreidde Les 16: Ontwikkelingen in het Imperium.
Binnenkomen bij K, dames eerst, 2e sectie voor op de linkerhand
Provincie Noord-Brabant
Opdracht Scheppings-verhalen
Kenmerk 7: De confrontatie tussen de Romeinse en Germaanse cultuur van Noordwest-Europa Les 18: De Germaanse cultuur.
Uitnodiging regioavond
Ordening Hoofdstuk 4.
Indeling van de hoeken volgens hun som
Bewijs: het verband tussen de hoeken en de zijden in een driehoek
§2.1 Van stad tot wereldrijk
Transcript van de presentatie:

Antieke wereldkaart

Twee gezantschappen?  Wat is een gezantschap?  Lucius Annaes Florus  Ban Gu

Opdracht  Indeling in 5 handelsgezantschappen (zie medaillon)  Wijn  Kruiden  Zijde  Zilver  Graan  5 hoeken, doorschuiven om de 15 minuten (geluidsignaal)  Instructies in enveloppe volgen en vragenbundel invullen  DOEL: wat zijn de gelijkenissen en de verschillen tussen het antieke China en het Romeinse rijk?  Als handelaar tussen beide rijken is een kennis van de structuur, de cultuur en de politiek van groot belang!

Nog Vragen?