Inleiding tot de motorola RMA Portal Maart 2015
INHOUD Voordelen RMA Portal navigatie Garantie & contract valideren Nieuw reparatieverzoek indienen Aanspraak Verzendgegevens Contactgegevens Facturatiegegevens Bevestiging RMA-gegevens Gegevens ingediende RMA’s Reparatiestatus weergeven Plan een afhaling Reparatiestatistieken Prijsopgave goedkeuren PAGE 2
VOORDELEN 24x7 toegang Online reparatie-aanvragen indienen Afdrukbare vervoersdocumenten Reparatiestatus weergeven Trackinggegevens van zending Afhaaldienst Reparatiestatistieken Prijsopgave goedkeuren Garantie & contractinformatie controleren Meertalige interface Toegang tot productdocumentatie en andere informatiebronnen PAGE 3
RMA PORTAL NAVIGATIE Bezoek de RMA Portal via link repair/online-rma-emea.html repair/online-rma-emea.html Nieuwe klanten klik op de “PSION” link onder “Registreer u voor een Online RMA-aanvraag” en vul het Nieuwe gebruikersformulier in – klik op Verzenden Wanneer u eenmaal de goedkeuring van uw account ontvangt, dan kunt u reparaties aanvragen via “Psion” onder “Inloggen voor de RMA Portal” Mocht u hulp nodig hebben, neem dan contact met ons op via PAGE 4
RMA PORTAL NAVIGATIE PAGE 5 Links naar nuttige pagina’s RMA Portal Actie- Menu Start-menu, vervaldatum wachtwoord en laatste log- ingegevens Andere nuttige links en informatie
GARANTIE EN CONTRACT VALIDEREN PAGE 6 Selecteer “Garantie/contract valideren” Voer hier een serienummer in Selecteer Valideren Resultaten
ONLINE EEN REPARATIE AANMELDEN PAGE 7 Selecteer Een nieuw reparatieverzoek aanmaken
REPAIR REQUEST DETAILS PAGE 8 Voer een serienummer in Druk op Product zoeken Kies de productfamilie als het serienummer niet voorkomt in het systeem. Selecteer een probleemomschrijving Klik op Product toevoegen Klik op doorgaan Voeg een extra probleemomschrijving toe. Specificeer het probleem Uw aanvragen zullen hier vermeld worden alvorens u doorgaat. Herhaal de voorgaande stappen als u nog een toestel wilt aanmelden. Wanneer alle toestellen hierboven vermeld worden, klik dan op doorgaan.
SHIPPING INFO PAGE 9 Controleer a.u.b. het retouradres dat op deze pagina weergegeven wordt. Het systeem gebruikt standaard “Gebruik huidig adres” en uw standaard retouradres dat voor uw account is ingesteld. Klik op doorgaan Mocht u “Verander het adres” hebben geselecteerd, dan kunt u het juiste adres hier invullen. Om het adres te veranderen naar een ander adres uit onze database, klikt u op “Kies bestaand adres.” Mocht u zojuist “Kies bestaand adres” hebben geselecteerd, dan kunt u nu zelf het juiste adres in het keuzemenu zoeken. Kies “Verander het adres” als u een adres wilt gebruiken dat niet in de keuzelijst voorkomt. U kunt nu zelf een adres invoeren.
CONTACTGEGEVENS PAGE 10 Controleer a.u.b. of de naam, telefoon- en fax-nummer en e- mailadres van de contactpersoon correct zijn. De standaardcontactpersoon is de eigenaar van de RMA- portalaccount. “Gebruik huidig contactpersoon” wordt weergegeven. Klik op doorgaan Om een ander contactpersoon te selecteren uit een keuzelijst uit onze database, kiest u “Kies bestaand contactpersoon”. Om een nieuwe contactpersoon toe te voegen, selecteert u “Verander contactpersoon”.
ENTITLEMENT PAGE 11 Contractinformatie toont wat voor soort onderhoudsdienst er aan dit serienummer gekoppeld is. Reparatiekosten: For Tijd&Materiaal- service reparaties, tonen wij een prijsopgave per toestel aan klanten met een directe rekening voor onderhoudsdiensten. Aan klanten zonder een directe rekening wordt het volgende bericht getoond: "Stuur uw toestellen a.u.b. naar onze reparatiecentrum. Uw Zebra-partner zal een prijsopgave naar u doorsturen zodra wij het toestel ontvangen". Klantreferentienummer: Voer uw interne referentienummer in, mocht u die hebben. Klik op doorgaan Als u het niet met het soort onderhoudsdienst eens bent, selecteer dan “ja” in het keuzemenu om het type onderhoudsdienst te negeren. Selecteer daarna het juiste Servicetype uit het keuzemenu. Als u “Type contractservice” selecteert dan kunt u een contractnummer invullen in het onderstaande veld. Gaat het hier om een herhaalreparatie, dan dient u het RMA-nummer van de vorige reparatie in te vullen in het “Formulier opnieuw”- veld.
FACTURATIEGEGEVENS PAGE 12 Controleer uw factuurgegevens op de Factuurinformatie-pagina Als de factuurgegevens onjuist zijn, selecteer dan a.u.b. "nee" in de keuzelijst en klik daarna op Doorgaan. De Zebra Technologies Support Desk zal u contacteren met verdere instructies. Als u geen directe rekening heeft bij Zenra Technlogies, dan zal het factuuradres van uw Zebra-partner getoond worden. U kunt dit adres niet veranderen. Klik op doorgaan
BEVESTIGING RMA-GEGEVENS PAGE 13 Controleer a.u.b. de productgegevens, retouradres en contactgevens op de RMA- info bevestigen-pagina. Klik op RMA verzenden
GEGEVENS INGEDIENDE RMA’S PAGE 14 Klik a.u.b. op RMA afdrukken onderin om het vervoersdocument (RMA- formulier) voor uw toestel(len) af te drukken. Stuur de defecte toestellen naar Zebra Technologies ter reparatie met het RMA- formulier. Als er een prijsopgave op het RMA-formulier is en u stempelt en ondertekent het, dan kunt u het gebruiken als een inkooporder. Dit is mogelijk voor alle landen in de EMEA regio, behalve voor het Verenigd Koninkrijk en Zuid- Afrika waar bedrijven volgens de wet verplicht zijn papier te gebruiken met een officieel briefhoofd.
GEGEVENS INGEDIENDE RMA’S - MEERDERE TOESTELLEN AANVRAAG VOOR MEERDERE TOESTELLEN – bekijk / print de RMA formulieren: Op het ingediende (Taakinfo) -pagina: Om het complete RMA-formulier met alle serienummers weer te geven, drukt u op “Druk alle RMA's af”. Door dit te doen ziet u een RMA-formulier met alle serienummers die u gelogd heeft. Als u elke reparatie apart wenst weer te geven / te printen: Ga dan naar "Reparatiestatus weergeven" en klik dan op "RMA#" of naar de aanvraag die u wenst te zien. De details van deze specifieke aanvraag zullen verschijnen. Volg dezelfde stappen als hierboven om voor elke aanvraag een apart formulier af te drukken of klik simpelweg op “RMA afdrukken”. PAGE 15
REPARATIESTATUS WEERGEVEN PAGE 16 Selecteer een tijdsperiode Klik op “Reparatiestatus weergeven” Status update Klik op een RMA- nummer om alle details weer te geven voor ieder RMA-nummer. Om RMA-aanvragen weer te geven die u de laaste 30 dagen heeft aangemaakt, klikt u op “Reparatiestatus weergeven” in het hoofdmenu op de hoofdpagina. Per pagina worden er tot en met 10 RMA-aanvragen weergegeven. Vul het RMA/serienummer, een collection of return tracking nummer in voor een quick search
SCHEDULE PICKUP – single and multiple collection PAGE 17 Klik op “Reparatiestatus weergeven” Als uw toestellen gedekt worden door een contract inclusief vooruitbetaalde ophaaldienst, dan kunt u via de RMA portal een afhaling plannen. In alle andere gevallen zult u doorgestuurd worden naar de webpagina van de desbetreffende koeriersdienst waar u een afhaling kunt afhaling kunt plannen. De ophaaldienst wordt de klant zelf betaald. Het is mogelijk zowel een als meerdere RMA's te laten afhalen. Een multiple collection is echter alleen mogelijk vanaf een adres. Controleer de vakjes van de RMA's die moeten worden opgepikt. Klik daarna op het vrachtwagen- icoontje om door te gaan.
Organiseer pick up – package count PAGE 18 Wanneer er meerdere RMA's zijn geselecteerd, specificeer dan het aantal pakketjes. Dit aantal moet minder of gelijk zijn aan het aantal RMA's. Klik daarna op 'volgende'
PLAN EEN AFHALING – contract inclusief ophaaldienst PAGE 19 Zoek het afhaaladres of kies een van uw afhaaladressen en vul de onderstaande velden in Klik op “Plan een afhaling”
Organiseer pick up download verzendlabel(s) PAGE 20 Verzendlabels kunnen ook hier worden gedownload na het sluiten van de pop-up. Download hier het verzendlabel. Deze kan apart worden gedownload voor ieder pakketje of gezamenlijk in een zip-file door op ‘Allemaal' te klikken.
Organiseer pick up download verzendlabel(s) PAGE 21 En klik op dit icoontje om het verzendlabel te printen Als alternatief: ga terug naar “reparatiestatus weergeven'
REPARATIESTATISTIEKEN PAGE 22 Klik op “Reparatiestatistieken” Selecteer een begin en einddatum Selecteer een Site waarvoor u de tabel wil samenstellen. Kies het type tabel Kies hier het soort tabel en zijn breedte. Klik op “Algemeen Overzicht” Specificeer het soort reparatie Selecteer de producten waarvoor u een tabel wilt samenstellen. Gebruik “Alles selecteren” om alle beschikbare producten te selecteren en “Alles verwijderen” om alle voorgaande selecties te verwijderen.
REPARATIESTATISTIEKEN VOORBEELD PAGE 23
PRIJSOPGAVE GOEDKEUREN PAGE 24 Klik op “Keur de prijsopgave goed” Lees de “Algemene Voorwaarden” Vink dit vakje aan om akkoord te gaan met de Algemen Voorwaarden Voeg een ”PO nummer” toe Klik op “Goedkeuren” om een prijsopgave te accepteren Klik op “Weigeren” om een prijsopgave te weigeren
PRIJSOPGAVE GOEDKEUREN PAGE 25 Wanneer u "Weigeren" selecteert, heeft u twee opties: “Afwijzen/Return” om het toestel ongerepareerd te retourneren of “Afwijzen/Scrap” om Zebra toestemming te geven het toestel te slopen. Klik op OK om uw keuze te bevestigen
TIPS & TRUCS Wat als u op “Nee” drukt tijdens het loggen Als u heeft aangegeven dat het contract of de factuurgegevens onjuist zijn tijden het loggen van uw RMA-aanvraag, dan zal de Psion Support Desk u contacteren. Ondersteuning nodig bij het gebruik van de RMA portal Wanneer u tegen problemen oploopt bij het gebruiken van de RMA portal, kunt u contact opnemen met de Psion Support Desk via , wij zullen u dan met veel plezier helpen.In het geval dat de RMA portal een foutmelding weergeeft, neem dan a.u.b. een print screen van de melding en stuur die dan mee in de bijlage. PAGE 26
USEFUL LINKS Support Online RMA - Europe, Middle East & Africa rma-emea.htmlhttps:// rma-emea.html PAGE 27
DANK U WEL…