Using Media Blok 2 Werkcollege 1 Joyce Barnhoorn j.m.barnhoorn@hva.nl
Planning individuele opdracht - schrijf een mediastrategie Wk 1 2 3 4 5 6 Wk 7 Keuze klant & campagne Analyse van de bestaande campagne (mediatypen, kosten, doelstellingen doelgroepgerichtheid, planning, budget, effectiviteit, originaliteit, verbeterpunten) Formuleer nieuwe Doelstellingen voor je mediastrategie ( Ook meetbaar maken) Herformuleer de doelgroep (zeer gesegmenteerd) Kies Budget Nieuwe mediamix kiezen en onderbouwen (minimaal 4 mediatypes kiezen en uitwerken) Mediastrategie visualiseren Oefen- Pitch 2 min deel 1 4 min Inleveren mediastrategie + pitch presentatie Deel 2 Alle weekopdrachten van te voren voorbereiden zodat we in de Werkcolleges eraan kunnen werken & verbeteringen kunnen aanbrengen!!!!
Planning presentaties mediatypes Wk 2 Wk 3 Wk 4 Wk 5 TV Groep 1 Radio Groep 3 Internet Groep 5 Mobiel Groep 7 Outdoor Groep 2 Dagbladen Groep 4 Magazines Groep 6
Inhoud presentatie Overzicht van alle subgroepen die onder het mediatype vallen -Kosten inzichtelijk maken -Voor en nadelen van het medium op een rij -Recente ontwikkelingen van het medium in binnen en buitenland -Inspirerende voorbeelden van innovatief gebruik van het medium -Effectiviteit en impact van het medium -Mogelijkheden om doelgroepsegmentatie toe te passen bij het medium
Volgende week - Presentaties Groep 1 & 2 Analyse van de campagne naar keuze Zoek een actuele mediacase waarvan je vindt dat ze vanuit Ethisch oogpunt interessant zijn om te bespreken Neem achtergrond info mee en formuleer een stelling over de case
Einde Using Media Blok 2 Werkcollege 1