Using Media Blok 2 Werkcollege 1 Joyce Barnhoorn

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Crossmedia Strategie en concept.
Advertisements

Concept Cartoons Voor ondersteunend materiaal zie:
Congres “Passen en Meten” Samenwerkingsverband Over-Betuwe
Geld verdienen met trends
Briefing V1, blok 3 Case CC.
Van social media naar social CRM Social media audit Strategie Implementatie Plan.
Stichting Projecten Utrecht.
MEDMEC02 Media en creativiteit les 5 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Kernproject V1 College 1 31 Januari 2008 Instituut voor Interactieve Media.
Cross Media.
Cross Media.
Cross Media. Rondje! Waar heb je stage gelopen? Wat heb je gedaan tijdens je stage ?
Marianne Spier Manager Content & Communicatie
Van mediatypes naar mediastrategie
Using Media ’09/’10 Blok 2 Werkcollege 1. OPDRACHT 1-Presenteer je magazine Iedereen heeft 1 minuut om het magazine te presenteren (40 minuten) Bladerkwartier;
Using Media ’09/’10 Blok 1 Werkcollege 4. OPDRACHT 1-communicatiecampagnes (60 minutes) Vorm groepjes van 4 personen (met dezelfde case/opdrachtgever)
Ideeontwikkeling Werkcollege 1: -Context -Probleem.
Cross Media.
Cross Media.
Medmec04 les 3 Engagement.
Medmec04 Engagement Les 2. agenda Teams vormen Maatschappelijk thema bepalen Ontwerpprocedure opstellen Dummie Procesverslag.
MedMec01-2 Les schema per week Les 1. toelichting module, deelopdrachten, identiteit. Les 2. presentaties opdracht 1.1 = mindmap (of anders) ik en startformulering.
MEDMEC Les 2 Presentaties opdracht 1.1 =mindmap (of anders) onderwerp IK. 3 min. P.P. Startformulering HoeKanIk > bedenk = keuze. Uitleg research.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Medmec03 les 1 Co-creatie.
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 7.
Medmec04 les 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
MEDMEC02 Media en creativiteit les 6 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Medmec04 – Engagement Les 5
Media en creativiteit medbv301D Virtual democracy
Medmec04 les 4 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
Media en creativiteit Identiteit
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 4.
MEDMEC Les 4 Per groepje van 4 studenten: Feedback opdracht 1.2 bespreken schetsen categorie 1 Keuze bekend maken categorie 2 Ontwerpproces bespreken.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2009 Brand management en pitchen Groepsopdracht Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
College 4, jaar 2, Zomer 2010 Projectles Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Toine Nagel.
MedMec01-2 Les schema per week
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 5 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
Jij en de wereld om je heen
PRAKTIJK ONDERDEEL TOEGEPASTE KUNST.
Welkom bij les 06 van de training Internet & Commercie.
Proces presentatie: StopBS Karst Hoogsteen & Tim Joosten.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 6, Blok 2.
Media en creativiteit Identiteit les 7
VOORBEREIDING LERENDE ORGANISATIE
detaillistenpromotie
Cross Media. Opdracht 40 min In 2, of 3 groepen bij elkaar Flipover, stiften, post it’s Blauw positief, rose negatief Presentatie per groep aan andere.
PRESENTATIE ONLINE LEERDOSSIER Het proces. Hoe heb ik het aangepakt?
Sociologie en Diversiteit werkcollege 1
1 Sociologie en Diversiteit werkcollege 2, week 2 Harrie Manders
1 Sociologie en Diversiteit werkcollege 1 Corstin Dieterich
SOCIAL WORK naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
SOCIAL WORK naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
WELKOM MODULE LANDSCHAP ZAKELIJKE EVENEMENTEN Eventmanagement HKU / les 3 en 4 / 11 april 2011 / Periode 4 – 2010/2011.
Wedstrijd Seizoen Planning tool Piet Wauters. Achtergrond Het doel van dit tool is om de trainer te helpen – bij het opstellen van (individuele) kalender.
Startcollege B2 Psychologie september 2016 Laura Holsbeeke – onderwijscoördinator Psychologie Manon te Vaarwerk – studieadviseur Psychologie.
Crossmedia in een marketing fullservice bureau
Eerste bijeenkomst dinsdag 16 mei 2016
Mini-onderneming.
Keuzedeel internationalisering
De bedenkers.
Art& Design Leerjaar 1 Productvormgeving.
GASTCOLLEGE OEFENINGEN FEBRUARI 2019
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Transcript van de presentatie:

Using Media Blok 2 Werkcollege 1 Joyce Barnhoorn j.m.barnhoorn@hva.nl

Planning individuele opdracht - schrijf een mediastrategie Wk 1 2 3 4 5 6 Wk 7 Keuze klant & campagne Analyse van de bestaande campagne (mediatypen, kosten, doelstellingen doelgroepgerichtheid, planning, budget, effectiviteit, originaliteit, verbeterpunten) Formuleer nieuwe Doelstellingen voor je mediastrategie ( Ook meetbaar maken) Herformuleer de doelgroep (zeer gesegmenteerd) Kies Budget Nieuwe mediamix kiezen en onderbouwen (minimaal 4 mediatypes kiezen en uitwerken) Mediastrategie visualiseren Oefen- Pitch 2 min deel 1 4 min Inleveren mediastrategie + pitch presentatie Deel 2 Alle weekopdrachten van te voren voorbereiden zodat we in de Werkcolleges eraan kunnen werken & verbeteringen kunnen aanbrengen!!!!

Planning presentaties mediatypes Wk 2 Wk 3 Wk 4 Wk 5 TV Groep 1 Radio Groep 3 Internet Groep 5 Mobiel Groep 7 Outdoor Groep 2 Dagbladen Groep 4 Magazines Groep 6

Inhoud presentatie Overzicht van alle subgroepen die onder het mediatype vallen -Kosten inzichtelijk maken -Voor en nadelen van het medium op een rij -Recente ontwikkelingen van het medium in binnen en buitenland -Inspirerende voorbeelden van innovatief gebruik van het medium -Effectiviteit en impact van het medium -Mogelijkheden om doelgroepsegmentatie toe te passen bij het medium

Volgende week - Presentaties Groep 1 & 2 Analyse van de campagne naar keuze Zoek een actuele mediacase waarvan je vindt dat ze vanuit Ethisch oogpunt interessant zijn om te bespreken Neem achtergrond info mee en formuleer een stelling over de case

Einde Using Media Blok 2 Werkcollege 1